Tatueringsdesignhjälp

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag håller på att designa mig en tatuering föreställande en drake med utspärrade vingar som jag ska ha på ryggen.
Kravet är att det inte ska vara för mycket krimskrams på bilden som ändå blir suddigt och fult med åren.
Har gjort en förlaga som nog skulle behöva göras om och då tänkte jag på sporthoj.com:s breda kunskapsutbud.
Är det nån som har lust att hjälpa mig göra en fin drake som ska sitta på ryggen och se ut nånting såhär(se bild)

Bifogat

• drake.JPG
    drake.JPG
    11.4 KB · Visningar: 229
sEiKo skrev:
Jag håller på att designa mig en tatuering föreställande en drake med utspärrade vingar som jag ska ha på ryggen.
Kravet är att det inte ska vara för mycket krimskrams på bilden som ändå blir suddigt och fult med åren.
Har gjort en förlaga som nog skulle behöva göras om och då tänkte jag på sporthoj.com:s breda kunskapsutbud.
Är det nån som har lust att hjälpa mig göra en fin drake som ska sitta på ryggen och se ut nånting såhär(se bild)

Ta du med dig den bilden till en tatuerare och säg ungefär hur du vill ha det så brukar dom kunna komma med en del ideér. Min brorsa gillar köra freehand så du kan ju alltid komma ner till Gbg och se vad han kan göra för dig :)

MattE. skrev:
Eeh, har du aldrig sett gamla utsmetade tatueringar?
Utsmetad? Nej. Att dom bleknar? Ja. Två mycket skilda saker. Färgen sitter i huden där den sitter, den kan inte flytta på sig, endast blekna. Om du har några nya rön kring hur en tatuering kan "smeta ut sig", dvs flytta plats på huden så får du gärna dela med dig om hur detta går till. Då måste jag genast åtgärda mina egna tatueringar......... :brinnerup

Polarens tatuering, den är ca 15år, gjord hos Doc Forest. Fortfarande klockren i linjerna och "skarp". Det har stor betydelse vem man går till.

Last edited:
Bandido skrev:
Utsmetad? Nej. Att dom bleknar? Ja. Två mycket skilda saker. Färgen sitter i huden där den sitter, den kan inte flytta på sig, endast blekna. Om du har några nya rön kring hur en tatuering kan "smeta ut sig", dvs flytta plats på huden så får du gärna dela med dig om hur detta går till. Då måste jag genast åtgärda mina egna tatueringar......... :brinnerup

Polarens tatuering, den är ca 15år, gjord hos Doc Forest. Fortfarande klockren i linjerna och "skarp". Det har stor betydelse vem man går till.
Att man blir äldre och huden töjer ut sig? vad vet jag.

att dom smetar ut sig kan du inte säga emot iallafall, det har jag sett många som har gjort.

MattE. skrev:
Att man blir äldre och huden töjer ut sig? vad vet jag.

att dom smetar ut sig kan du inte säga emot iallafall, det har jag sett många som har gjort.

Men för fan, en tatuering kan inte flytta på sig! :fatta! Att huden blir slapp o jävlig kan göra att tatten inte ser så nice ut längre, det håller jag helt med om. Men det är en jävla skillnad på att huden blir slapp och att en tatt flyttar på sig. Jag definerar "smeta ut sig" som att färgen sprids från orginal stället till ett annat ställe. Ungefär som om du tar en fuktig trasa på bläck, då smetar bläcket ut sig.Detta är inte möjligt när du är tattad. Då skulle man inte kunna dusch och torka sig t ex. om man har en tatt. Du måste mena något annat än "smeta ut sig". Annars är det inte en tatt, då är det en gnuggis!

Pinky skrev:
Ta du med dig den bilden till en tatuerare och säg ungefär hur du vill ha det så brukar dom kunna komma med en del ideér. Min brorsa gillar köra freehand så du kan ju alltid komma ner till Gbg och se vad han kan göra för dig :)
Jag ska kolla runt vilka som är duktiga härikring först tror jag.
Jag ska ge min syster en kopia som hon kan rita på, hon är riktigt vass hon med men bor tyvärr inte i närheten längre.
Har gjort en ny med lite förändringar men den ligger på en annan burk, ska fixa den asap.

Tatuering

Bandido skrev:

Har själv tatueringar som börjar närma sig 15 ärs strecket,inte har mina blecknat än i färgen men dock så är dom inte kniv skarpa som dom var förut :tummenupp

Bandido skrev:
Men för fan, en tatuering kan inte flytta på sig! :fatta! Att huden blir slapp o jävlig kan göra att tatten inte ser så nice ut längre, det håller jag helt med om. Men det är en jävla skillnad på att huden blir slapp och att en tatt flyttar på sig. Jag definerar "smeta ut sig" som att färgen sprids från orginal stället till ett annat ställe. Ungefär som om du tar en fuktig trasa på bläck, då smetar bläcket ut sig.Detta är inte möjligt när du är tattad. Då skulle man inte kunna dusch och torka sig t ex. om man har en tatt. Du måste mena något annat än "smeta ut sig". Annars är det inte en tatt, då är det en gnuggis!
Vafan snackar du om :confused:

Skarp resp. Utsmetad:

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    53.9 KB · Visningar: 51
  • 2.jpg
    2.jpg
    45.7 KB · Visningar: 83
gör de inte plottrit bara..
tyckte denna va coolare.

Bifogat

• images.jpg
    images.jpg
    4.7 KB · Visningar: 807
Nu medans jag är igång och frågar, hur skulle det funka att göra en ryggtatuering med mig som är Lastbilsmekaniker, lär jag ta ledigt från jobbet då medans det läker?
Hur lång tid tar det innan tatueringen är någorlunda oöm.
Hur ska jag skydda den på bästa sätt?
Man lär väl ha på massor med Helosan har jag med för mig hur får man det att sitta kvar medans man är på jobbet?

sEiKo skrev:
Nu medans jag är igång och frågar, hur skulle det funka att göra en ryggtatuering med mig som är Lastbilsmekaniker, lär jag ta ledigt från jobbet då medans det läker?
Hur lång tid tar det innan tatueringen är någorlunda oöm.
Hur ska jag skydda den på bästa sätt?
Man lär väl ha på massor med Helosan har jag med för mig hur får man det att sitta kvar medans man är på jobbet?

Jag gjorde min på ryggen och åkte direkt till jobbet när den var klar. Du tejpar på lite gladpack över tatueringen efter du smörjt in den.

ok, hur länge måste man ha den skyddad? 1v? 1mån?

MattE. skrev:
Eeh, har du aldrig sett gamla utsmetade tatueringar?
Kan tänka mig att det du syftar på är såna gamla sjömäns tatueringar som dom gjort själv med nån hemmagjord maskin och lite bläck...? men dom ser ju förmodligen ut som skit från början...
Jag håller med Bandido: ser den smetig ut (även efter många år) så har man nog hittat nån sopa som inte vet vad han/hon håller på med

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg