Tatueringar,gör det ont?

freddexwing skrev:
2609855 Jag har en "scarification". Webbsidan visar en "skin removal". Olika men principen är den samma. Man skär och det läker! :)

Det gör väldigt ont när man gör det, men det känns i storsett ingenting när man slutar skära. Det gör ont om man låter sårvätskan koagulera så den kan röra sig i såret. Men man ska hålla efter det ofta med citron och socker så att det inte koagulerar, gör inte heller speciellt ont att sköta.

Jag kommer göra scar nummer två nu i vinter! :D

/Fredde

Pics or it didn't happen! :mad:

Jag skulle inte komma på tanken att göra något sånt. Bara synen är ju vidrig. Dock tänker jag tatuera mig men det känns inte lika brutalt på någon vis :va

Och vad gör det med bitarna som blir över??

NisseNutz skrev:
2609897
Och vad gör det med bitarna som blir över??

Panera och stek lätt i 10 min. Tillsätt 300 gram lever. Servera med ett glas Chianti. FfFfFfFfFfFfFfFf.

freddexwing skrev:
2609855 Jag har en "scarification". Webbsidan visar en "skin removal". Olika men principen är den samma. Man skär och det läker! :)

Det gör väldigt ont när man gör det, men det känns i storsett ingenting när man slutar skära. Det gör ont om man låter sårvätskan koagulera så den kan röra sig i såret. Men man ska hålla efter det ofta med citron och socker så att det inte koagulerar, gör inte heller speciellt ont att sköta.

/Fredde

En bild vore kul :tummenupp

Fan, det finns folk som betalar för att få ärr. Dom skulle gärna få byta med min kropp. Jag har sammanlagt ca 250-300 stygn på kroppen som jag gärna skulle slippa. Visst om man får välja vart det ska sitta och hur det ska se ut men det är ju fan sjukt ändå.

Smaken är som baken :arsele

freddexwing skrev:

/Fredde

Jag tycker scarification är riktigt meningslöst (min åsikt) jag har själv en riktigt blaffa till tattoo men scar vad är meningen liksom???

De som vill ha lite schyssta ärr kan vända sig till mig jag kan fixa dem gratis åt er.

Jag menar vem fan tycker det är snyggt med stora ärr.? Ärr som blivit av skador är väl en sak det visar ju hur "hård" man är men detta, riktigt meningslöst.

///Micke

Mr_Mike skrev:
2610151 Jag tycker scarification är riktigt meningslöst (min åsikt) jag har själv en riktigt blaffa till tattoo men scar vad är meningen liksom???

De som vill ha lite schyssta ärr kan vända sig till mig jag kan fixa dem gratis åt er.

Jag menar vem fan tycker det är snyggt med stora ärr.? Ärr som blivit av skador är väl en sak det visar ju hur "hård" man är men detta, riktigt meningslöst.

///Micke

Precis så tycker jag också. :tummenupp Dessutom ser jag tattus som ärr så det tycker jag också är helt menlöst. Möjligtvis att scars och tattus ger ägaren själv en illution av högre självkänsla samt ett kvitto för ägarens omgivning på hur dålig denna självkänsla var hos ägaren, men annars ser jag ingen poäng i det hela.

Zee skrev:
2610154 Precis så tycker jag också. :tummenupp Dessutom ser jag tattus som ärr så det tycker jag också är helt menlöst. Möjligtvis att scars och tattus ger ägaren själv en illution av högre självkänsla samt ett kvitto för ägarens omgivning på hur dålig denna självkänsla var hos ägaren, men annars ser jag ingen poäng i det hela.
så du menar att de med tattoos har dålig självkänsla och gaddar sig för den anledningen att se cool ut??

Har du en Tattoo själv?? tydligen inte. visst vi alla gör dom för olicka saker vissa för att se coola ut på stranden men iallfall 70% gör de för att de gillar konstformen att få ett motiv som sitter där livet ut är en känsla i sej handlar fan inte om dålig självkänsla med tanke på hur det känns och vilka tider det tar att göra dom.

iofs alla har rätt tills sina åsikter lika mycket som jag har rätt till min idiot :gnissla

bad santa skrev:
2610217 så du menar att de med tattoos har dålig självkänsla och gaddar sig för den anledningen att se cool ut??

Nej. Inte alla. Men majoriteten. :)

bad santa skrev:
2610217 visst vi alla gör dom för olicka saker vissa för att se coola ut på stranden men iallfall 70% gör de för att de gillar konstformen att få ett motiv som sitter där livet ut

Snarare 5%. Resterande 95% gör det för att vara balla och passa in i deras sociala grupp. Alternativt för att INTE passa in i deras sociala grupp.

bad santa skrev:
2610217 iofs alla har rätt tills sina åsikter lika mycket som jag har rätt till min

Håller med. Mina åsikter i ämnet är baserat av de jag sett tattuera sig under min livstid, och såväl som alla klassar in i nittifemprocentsfåran. Och ju fler (och större) tatts, desto mer har personen ifråga haft dålig självkänsla. Det är ingen tillfällighet att gamla mobboffer (ja det är oftast en kille) klottrar ner sina kroppar mest. Och att de som mobbade honom (ja det är oftast också en kille och mobbaren själv har oftast dålig självkänsla) har fräkca tribals på armarna.

Skönt att vi kan hålla en sansad debatt. :)

Zee skrev:
2610232 Det är ingen tillfällighet att gamla mobboffer (ja det är oftast en kille) klottrar ner sina kroppar mest. Och att de som mobbade honom (ja det är oftast också en kille och mobbaren själv har oftast dålig självkänsla) har fräkca tribals på armarna.

Skönt att vi kan hålla en sansad debatt.

Härmed tror jag att den sansade nivån försvann.

Last edited:
Zee skrev:
2610232
Håller med. Mina åsikter i ämnet är baserat av de jag sett tattuera sig under min livstid, och såväl som alla klassar in i nittifemprocentsfåran. Och ju fler (och större) tatts, desto mer har personen ifråga haft dålig självkänsla. Det är ingen tillfällighet att gamla mobboffer (ja det är oftast en kille) klottrar ner sina kroppar mest. Och att de som mobbade honom (ja det är oftast också en kille och mobbaren själv har oftast dålig självkänsla) har fräkca tribals på armarna.

Skönt att vi kan hålla en sansad debatt. :)

Det där stämmer väldigt bra in även på mina erfarenheter. Dom fräckaste grabbarna i skolan är fortfarande lika fräcka, nu har dom tatueringar, trycker ryssfemmor och super skallen av sig på helgerna för att våga hångla.

iofs jag håller med dig ang tribal mönstren de som har dessa är enbart 90% för show dock i mitt fall och min fästmös som idag är uppe i hela 18st varav den stora tog 28timmar totalt att göra vi gör "motiv" en triblal klassar inte jag som motiv utan rent jävla slöseri med bläck.
iofs en del är snygga men personligen gör jag hellre ett snyggt ryggmotiv än lägger ner tid på en tribal

bad santa skrev:
2610251 iofs jag håller med dig ang tribal mönstren de som har dessa är enbart 90% för show dock i mitt fall och min fästmös som idag är uppe i hela 18st varav den stora tog 28timmar totalt att göra vi gör "motiv" en triblal klassar inte jag som motiv utan rent jävla slöseri med bläck.
iofs en del är snygga men personligen gör jag hellre ett snyggt ryggmotiv än lägger ner tid på en tribal

Räknas jag in på de 90% för den tribal jag tänkt göra. Jag hade tänkt att blanda in mitt stjärntecken i mitten på tribalen samt på nått vis få två stycken linjer som ger en liten antydan till en fisk. Svårt att tänka sig kanske men den uppmärksamme ska märka det :)

NisseNutz skrev:
2610517 Räknas jag in på de 90% för den tribal jag tänkt göra. Jag hade tänkt att blanda in mitt stjärntecken i mitten på tribalen samt på nått vis få två stycken linjer som ger en liten antydan till en fisk. Svårt att tänka sig kanske men den uppmärksamme ska märka det :)
varför inte helt enkelt gadda in en koi fisk (betyder tur) och ditt stjärntecken ser fasen bättre ut än en tribal som i ärlighetens namn är lite "ute"

bad santa skrev:
2610551 varför inte helt enkelt gadda in en koi fisk (betyder tur) och ditt stjärntecken ser fasen bättre ut än en tribal som i ärlighetens namn är lite "ute"

..och du tror inte en Koi är ute om tre år? :rolleyes: "Japanska" gaddningar är lika mycket mode idag som tribals var för ett par år sedan. Att det är en mycket vackrare stil än bara svarta streck är sedan en annan femma.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8