Tatueringar,gör det ont?

bad santa skrev:
2610251 iofs jag håller med dig ang tribal mönstren de som har dessa är enbart 90% för show dock i mitt fall och min fästmös som idag är uppe i hela 18st varav den stora tog 28timmar totalt att göra vi gör "motiv" en triblal klassar inte jag som motiv utan rent jävla slöseri med bläck.
iofs en del är snygga men personligen gör jag hellre ett snyggt ryggmotiv än lägger ner tid på en tribal
Håller med där, har varit inne på tribals själv och vänt

i över ett år har jag funderat på hur jag ska få ner motorcyklar, hojåkande, mekande
osv. i en tatuering.

Något som visar vad jag verkligen tycker om, lite annat än en tribal dom hittat i boken hos tatueraren
och som redan sitter på 284 andra..

Saken är den att jag gillar inte den typen av tatueringar som t ex en indian på armen,
jag vill alltså inte ha t ex en motorcykel tatuerad på mig,
utan något mer diskret.

Har funderat lite på 4 eldklot som ska symbolisera radfyran (inte alla eldklot, bara "partiklar" och början till explosion osv,
ni förstår. men det blir så tomt :P

det är svårt.

Last edited:
bad santa skrev:
2610551 varför inte helt enkelt gadda in en koi fisk (betyder tur) och ditt stjärntecken ser fasen bättre ut än en tribal som i ärlighetens namn är lite "ute"

Har du någon bra bild på en sån. Har länge funderat på tribal och jag gillar hur dem ser ut. Bryr mig inte så mycket om tattueringsmode, ganska konstigt att det finns för då är man konstant "ute" efter ett par år. Men för att jag inte ska få samma som så många andra så tänkte jag min syster skulle få rita den. Nått nytänkande kanske, vem vet. Den ska iaf skilja sig lite ifrån mängden.

He he he,jag har ca 90 timmar nål o bleck nerlagt på min "yta".Har oxå "homemade scarification" i form av 46 stygn i ansiktet o ca 100 till utspritt på kroppen.O jag kan lova att jag blir lika trött varenda gång det dyker upp trådar där folk sitter o katalogiserar folk efter utseende.Jag har varken mobbat eller mobbats,inte heller har jag dåligt självförtroende på något vis,snarare felar det åt andra hållet :) .Är både social o ganska trevlig skulle jag vilja påstå.Så teorin faller där.Min första tattoo gjorde jag som en "memorial" över en god vän.Sen blev jag biten av nålsjukan när jag insåg KONSTFORMENS möjligheter att för alltid kunna föreviga vissa minnen o budskap på ett sätt som gör att jag alltid kommer minnas varenda dag i livet.Så just därför visar jag inte ens alla mina tattoos för vem som helst.Håller dock med om att det blivit vanligt med "wannabe" tatuerade ynglingar som vill se tuffa ut.Men jag ger dom rättigheten att få tycka det är rätt o bryr mig om mitt istället.Innerst inne är vi alla mammas gullungar iaf.:tungan

BTW,Att göra baconstrimlor av min egen kropp verkar däremot inte va nåt för mig.Men slutresultatet vart snyggt tycker jag iaf.

Plåtniklas skrev:
2609889 Pics or it didn't happen! :mad:

Yeah yeah... :)

Dominator-Rocks skrev:
2610083 En bild vore kul :tummenupp

På plats! :)

Mr_Mike skrev:
2610151 Jag tycker scarification är riktigt meningslöst (min åsikt) jag har själv en riktigt blaffa till tattoo men scar vad är meningen liksom???

De som vill ha lite schyssta ärr kan vända sig till mig jag kan fixa dem gratis åt er.

Jag menar vem fan tycker det är snyggt med stora ärr.? Ärr som blivit av skador är väl en sak det visar ju hur "hård" man är men detta, riktigt meningslöst.

///Micke

Stor mening att ens försöka förklara... :)
Tja en duktig scar-kille tjänar 2-3.000 svart i timmen, kanske dags för dej att byta jobb...?
Snyggt? Det är väl ändå en individuell sak och tur är väl det! :)

Zee skrev:
2610154 ...Möjligtvis att scars och tattus ger ägaren själv en illution av högre självkänsla samt ett kvitto för ägarens omgivning på hur dålig denna självkänsla var hos ägaren, men annars ser jag ingen poäng i det hela.

He he... mmm så är det säkert... precis som att de som vill spela coola säger att de har en "ninja" he he...

Last edited:
bad santa skrev:
2610251en triblal klassar inte jag som motiv utan rent jävla slöseri med bläck.

:fakta

I och med tribalernas intåg så blev gaddningarna 'mode' och jag håller med dig - Zee - om att de som gör tribaler till 95% består av de s.k. 'tuffa' grabbarna.

Jag själv har f.n. två snirkliga vikingamotiv (kolla "Senaste gaddning"-tråden för bild på den senaste) och det blir förmodligen fler. Den nya är ritad av min tjej och är en mix av klassiska runristningar och den gamla är ett armband hämtat ur Eddan.

Själv tillhör jag inte heller vare sig mobbar- eller mobbadskaran, snarare den skara som går emellan, tar ansvar och bryr sig om och självkänslan är det inget fel på... ;)
Jag har gaddningar för att jag tycker det är snyggt, precis som jag har kläder jag tycker är snygga. Kanske ångrar jag dem en dag men just nu känns livet alldeles för kort för att se tillbaka...

Zee[/QUOTE]Håller med. Mina åsikter i ämnet är baserat av de jag sett tattuera sig under min livstid, och såväl som alla klassar in i nittifemprocentsfåran. Och ju fler (och större) tatts, desto mer har personen ifråga haft dålig självkänsla. Det är ingen tillfällighet att gamla mobboffer (ja det är oftast en kille) klottrar ner sina kroppar mest. Och att de som mobbade honom (ja det är oftast också en kille och mobbaren själv har oftast dålig självkänsla) har fräkca tribals på armarna.

Skönt att vi kan hålla en sansad debatt. :)[/QUOTE]

Det måste vara ett bra skralt underlag för dina utlägg. Visst finns det rötägg både här och där, men att huvudlöst häva ur sig än det ena än det andra angående varför folk tatuerar sig är ju kvalificerad dynga.

Last edited:
Dom flesta som snackar om,o t,o,m vissa som har "tribaler" vet inte ens vad det är. "jag har en tribal som jag ritat själv" har man ju hört ett antal ggr.Ett "mönster" som jag ritat själv borde det vara.T,o,m "tribalerna" i flashkatalogerna är meningslösa mönster utan berättande effekt.En äkta "tribal" är faktisk oftast rätt så ful,men full av information som kan tydas av både den egna o andras stammar för att se vem man är,vart ifrån o vilken status man har.i dom stammarna får man inte bara klottra dit vad som helst,utan det e byråd som avgör när var hur o,s,v.Har själv en "liten" tribal på vänsterarmen tyvärr,som jag gjorde 15 år innan det ens var poppis med tatueringar.Så d händer att man ser nån fjunis ibland med liknande mönster,mindre kul om jag ska va ärlig.:)

ktmjacke skrev:
2612758 Dom flesta som snackar om,o t,o,m vissa som har "tribaler" vet inte ens vad det är. "jag har en tribal som jag ritat själv" har man ju hört ett antal ggr.Ett "mönster" som jag ritat själv borde det vara.T,o,m "tribalerna" i flashkatalogerna är meningslösa mönster utan berättande effekt.En äkta "tribal" är faktisk oftast rätt så ful,men full av information som kan tydas av både den egna o andras stammar för att se vem man är,vart ifrån o vilken status man har.i dom stammarna får man inte bara klottra dit vad som helst,utan det e byråd som avgör när var hur o,s,v.Har själv en "liten" tribal på vänsterarmen tyvärr,som jag gjorde 15 år innan det ens var poppis med tatueringar.Så d händer att man ser nån fjunis ibland med liknande mönster,mindre kul om jag ska va ärlig.:)

Det har väl blivit ett vedertaget samlingsnamn för svarta streck mer eller mindre. Har själv en "tribal" men som är vikingainspirerad. Tycker själv det är tråkigt med bara det svarta mönstret, som inte betyder något.

Okej, det finns gränser tycker jag. Skulle aldrig komma på tanken med att skära i mig medvetet. Tatueringar är helt ok, scarfication inte.

edit. ktmjacke är snäll :D

Verkar som du dömmer ut lite väl mycket nu bad santa. Att säga att 90% av alla som har tribals har mobbat eller är skolans värsting låter väl fel?

Min tribal på vänsterarmen tog runt 25 timmar. I tatueringar har jag gjort skuggningar och mönster som personiferar vissa delar hos mig. På insidan av biceps går triben ihop med en Koi (när jag fått skugga runt Koifisken :D) På bröstet går triben ihop med en Nazgul-Lord. Den går från början på halsen ner till 10cm från handleden.

Kan ju säga att folk som går och gör en typ ros, en liten koi-fisk, litet stjärntäcken är de personerna med dåligt självförtroende. De som måste va tatuerade för att vara coola.

Personer med stora motiv, ryggtavlor osv behöver inte alltid vara de hårdaste. Det är ett intresse som alla andra.

Lika schyst som att dra att 90% av alla sporthojsåkare har liten kuk och måste hävda dig.

Ja ni fattar själva

Plåtniklas skrev:
2613829 Då stämmer det alltså? ;)

Ska inte du skära mönster i dig?

Du har väl redan piercat dig överallt där man kan?

-----------------------------------

En helt menlös tribal kan betyda nånting för dess bärare, det räcker då det är tänkt att bäraren ska ha den resten av livet. Om andra kollar och spekulerar - ja, man bor ju i Sverige....

OLDEN skrev:
2613112 Det har väl blivit ett vedertaget samlingsnamn för svarta streck mer eller mindre. Har själv en "tribal" men som är vikingainspirerad. Tycker själv det är tråkigt med bara det svarta mönstret, som inte betyder något.

Men hur blir det då, om nån har en "tribal" som betyder något för den som äger denna men den betyder inte något för någon annan. Är den ful då också?

Var inte bara menat till dig, utan mer generellt.

~Settan~ skrev:
2614843 Men hur blir det då, om nån har en "tribal" som betyder något för den som äger denna men den betyder inte något för någon annan. Är den ful då också?

The beauty is in the eye of the beholder.

~Settan~ skrev:
2614843 Men hur blir det då, om nån har en "tribal" som betyder något för den som äger denna men den betyder inte något för någon annan. Är den ful då också?

Nejdå, fult har jag aldrig sagt att en tribal måste vara. Finns många med fint sirliga mönster. Men jag tycker det är en smula tråkigt, I mig som betraktares ögon då.

Tatueringar har jag inga problem med. Har sjäv en, och mer kommer det att bli. Har planer på två sleeves å lite mer roliga saker :D
Men det där scarification skulle jag inte kunna med. Nån måtta får det va :P

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...