Tatuering....

Mr Helmut skrev:
inte för att vara otrevlig men hade inte frågat om jag visste:tummenupp

Kan ju vara täcka över i form av ytligare en tatuering eller täcka över i form av att ta bort den
Jag ska givetvis tatuera över den. Tribals är ute och dessutom fult. Vart var stilpolisen när jag gjorde den?
Ska du tatuera dig så gör något tidlöst.

Nitrogen skrev:
Jag ska givetvis tatuera över den. Tribals är ute och dessutom fult. Vart var stilpolisen när jag gjorde den?

Jag tror de hade fullt upp med Jennifer Aniston-frillor, mittbenor, pikétröjor, för och efterfester samt en och annan pizza med anannas.

xyx skrev:
Jag tror de hade fullt upp med Jennifer Aniston-frillor, mittbenor, pikétröjor, för och efterfester samt en och annan pizza med anannas.
Med tanke på att jag gillar både pikétröjor och pizza med ananas så kanske tribalen är rätt ändå.

Nitrogen skrev:

tycker du....

kan inte jag få se en tidlös tatuering? ett mönster utan menning borde inte det vara tidslöst?

Visst nu tycker då jag den tatuering jag sett innehålla en ros och inte bara vara en tribal....

Mr Helmut skrev:
tycker du....

kan inte jag få se en tidlös tatuering? ett mönster utan menning borde inte det vara tidslöst?

Visst nu tycker då jag den tatuering jag sett innehålla en ros och inte bara vara en tribal....
Det finns ju en hel rad kategorier. Men du ska ju givetvis göra den tatueringen du tycker är snygg.
Du bör däremot inte göra en tatuering som du vet att någon annan redan har.
Jag skulle bli fly förbannad om jag såg någon med t,ex en likadan drake som jag har.

Mr Helmut skrev:
tycker du....

försök göra en själv istället. En tribal är ju hur enkel som helst att få till, bara att tuscha ihop lite linjer och fylla i. Är faktiskt seriös, kan bli riktigt snyggt och är ju garanterat unik!

Nitrogen skrev:
Det finns ju en hel rad kategorier. Men du ska ju givetvis göra den tatueringen du tycker är snygg.
Du bör däremot inte göra en tatuering som du vet att någon annan redan har.
Jag skulle bli fly förbannad om jag såg någon med t,ex en likadan drake som jag har.

Visa en bild på draken :rolleyes:

Edit: Har själv en tribal på ryggen. Inte riktigt tröttnat på den än.
Har dock ritat den själv. Inget kul att ha något som alla Tatuerare har som bilder.

Bifogat

• {D046E43F-139C-4A15-B1FB-2AE0BD0749E2}.jpg
    {D046E43F-139C-4A15-B1FB-2AE0BD0749E2}.jpg
    30.1 KB · Visningar: 275
Last edited:
MagnusK skrev:
Edit: Har själv en tribal på ryggen. Inte riktigt tröttnat på den än.
Har dock ritat den själv. Inget kul att ha något som alla Tatuerare har som bilder.
Jag tycker att bilden i sig var mer intressant än din tatuering :lättklädd

Mr Helmut skrev:
Tänkte höra om någon kan nått om de å så.

Har hittat en bild på en tatuering jag tänkt göra på axel/armen

Va å hörde med tatueraren i stan idag runt 2500kr skulle jag få den för.

Finns typ inga risker menar dom (infektion om man inte tvättar), men någon som vet risker?

kanske andra tips på tatueringar liknade denna?

Här är min senaste blev klar i onsdags. Gjordes på frihand, tog 4+3 timmar, AIK märket hade jag redan innan.

Om du ska göra en Mauri, ska du gå till en som kan göra det, efter som en mauri tattoo inte får "lyftas" då den är personlig och har en berättelse om den, den sitter på.

Last edited:
Mr_White skrev:
Här är min senaste blev klar i onsdags. Gjordes på frihand, tog 4+3 timmar, AIK märket hade jag redan innan.

Om du ska göra en Mauri, ska du gå till en som kan göra det, efter som en mauri tattoo inte får "lyftas" då den är personlig och har en berättelse om den, den sitter på.

den var riktigt snygg :tummenupp

Werzion skrev:
vet att du inte vill höra detta men någon lär ju skriva/nämna det så lika bra att jag gör det nu direkt ;)

"vill du verkligen ha en tatuering som sitter på 80% av alla andra tatuerade killar?"

samma sak gäller tjejer och deras mini-tribals ovanför arslet...

nee, jag skulle satsa på något unikt och som står för nånting/har betydelse (iaf för en själv)

(ta inte detta inlägg som en kofot i skrevet utan som en PET-flaska i huvudet hehe)

Precis vad jag tänkte skriva :tummenupp

Hitta på något eget! Lite fantasi....

Nitrogen skrev:
Om du har något japanskt och färgglatt så blir jag våt.
Färgglatt är det. Ser lite ut som om en olycka skett i en färghandel.
Japanskt? Tja, vissa stildrag på några, men inget rent japanskt såsom koi i vattenvirvlar och "wind bars".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT