Tatuering....

MagnusK skrev:
Visa en bild på draken :rolleyes:
Edit: Har själv en tribal på ryggen. Inte riktigt tröttnat på den än.
Har dock ritat den själv. Inget kul att ha något som alla Tatuerare har som bilder.
Finns det ingen censurfunktion på SH ? :skrämd
:)

Den var ju rätt snygg. :tummenupp

Nitrogen skrev:
.... :lättklädd
xyx skrev:
......:bibliotikarie
Känns som att det saknas lite smileys här på SH .. :hoppa

Gör din egna. Tycker jag iaf.
Säkert många som har likadan/liknande som min, men jag ritade den själv. Har den mellan skuldrorna och tänker inte ens på att jag har en, hehe.

Tatueringar är inget mode. Möjligtvis så förändras stilen (rosor, pantrar, tribals...) med tiden. Men har man tänkt över det man gör och gjort det för sin egen skull så tror jag inte att man ångrar sig så mycket. Det speglar ju en tid i ditt liv liksom.

Ta med bilden till en tatuerare och måla om den så den blir lite mer "din".

Jag har två tribals jag har målat själv (ja, en i svanken och en på skuldran :3freak). Ångrar dem inte alls, även om jag inte skulle gjort dem idag så gillar jag dem skarpt för de speglar hur jag var då. Jag gillar inte heller tribals men kan fortfarande vara coolt på vissa om de är snyggt gjorda.

Den senaste jag gjorde var namnet över båda skulderbladen, inte ångrat för fem sekunder (förutom när alla försäljare utomlands börjar skrika "Emmi, nice price only for you!" på gatan...:huvet ) På G att göra namnet mindre synligt med en gadd under...

Last edited:
MikkE skrev:
Gör din egna. Tycker jag iaf.
Säkert många som har likadan/liknande som min, men jag ritade den själv. Har den mellan skuldrorna och tänker inte ens på att jag har en, hehe.

blir ju egen när han ska avbilda bilden sen kanske jag ska lägga till något rött i mitten av rosen

Skippa tatuering kör branding/scarification istället.

Hinkas skrev:
Jag tattuerade mig hos en klåpare som körde alldeles för djupt, kunde inte röra armen på två veckor plus att jag fick massa holidays, men den ska fyllas i en vacker dag och kommer säkert göra fler. Har två stycken än så länge varav den andra blev hur bra som helst. Dom brukar ju inte rekommendera att man ska tattuera sig om man har diabetes med det sket jag i. Kan kolla blodsockret med tattueringen, är den ljus så har jag högt blodsocker, är den mörk så ligger det bättre. Pigmentet ändras tydligen beroende på hur blodsockret ligger ;)
Tråkigt värre,men det berodde inte på djupet kan jag lova,snarare att han gnuggade på för mycket.Djupet ställer man in en gång för alla genom att flytta "röret" runt nålarna till rätt position,o det kan t,o,m jag göra rätt.

Emmi skrev:
Tatueringar är inget mode. Möjligtvis så förändras stilen (rosor, pantrar, tribals...) med tiden. Men har man tänkt över det man gör och gjort det för sin egen skull så tror jag inte att man ångrar sig så mycket. Det speglar ju en tid i ditt liv liksom.

Ta med bilden till en tatuerare och måla om den så den blir lite mer "din".

Jag har två tribals jag har målat själv (ja, en i svanken och en på skuldran :3freak). Ångrar dem inte alls, även om jag inte skulle gjort dem idag så gillar jag dem skarpt för de speglar hur jag var då. Jag gillar inte heller tribals men kan fortfarande vara coolt på vissa om de är snyggt gjorda.

Den senaste jag gjorde var namnet över båda skulderbladen, inte ångrat för fem sekunder (förutom när alla försäljare utomlands börjar skrika "Emmi, nice price only for you!" på gatan...:huvet ) På G att göra namnet mindre synligt med en gadd under...
Ett tips.Ändra ALDRIG på en tatuering,din första tanke var rätt.

Mr_White skrev:
Här är min senaste blev klar i onsdags. Gjordes på frihand, tog 4+3 timmar, AIK märket hade jag redan innan.

Om du ska göra en Mauri, ska du gå till en som kan göra det, efter som en mauri tattoo inte får "lyftas" då den är personlig och har en berättelse om den, den sitter på.
Stiligt utförd,seriös nisse som gjort den,syns direkt.Vilken studio?Synd på gnagetmärket bara,skulle vart ett TIKmärke istället.

xyx skrev:
Jag har mer tatueringar än er allihop. Jag är bäst.
Är du helt säker???

Mr_White skrev:
Här är min senaste blev klar i onsdags. Gjordes på frihand, tog 4+3 timmar, AIK märket hade jag redan innan.

Om du ska göra en Mauri, ska du gå till en som kan göra det, efter som en mauri tattoo inte får "lyftas" då den är personlig och har en berättelse om den, den sitter på.

Fy fan va coolt... har sjävl gått å funderat länge på en gaddning.. vill göra nånting litet till å börja med, å nu när man sett den där så fick min fina ideér :tungan
Ska kila ner till nån tatuerare på måndag å kolla lite.. funderar på om man skulle låta dom rita en snygg tribal runt armen och sen göra en ifyllning ungefär som du har gjort.. du har inga fler bilder på den?

Bara en fråga

Får man ha en "klassisk" drake på armen, eller är det ute?

motivlack å bling bling...........

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...