Tatuering i gbg?

Heidi

Tjo!
Har lagt ner både mycket tid, pengar och arbete på att skapa mig en vettig uppfattning om tatueringar.
Har dels större delen av kroppen täckt av nice konst (dvs inte nån billig hastig skit hos hemmagaddare, utan av proffsiga konstnärer), dels gjort ett par arbete om tatueringskonsten då jag arbetade som journalist.

Hur som helst kan jag varmt rekommendera Heidi Hay. Lång väntetid, lite dyrare, men ack så bra och värd varenda öre.

Har även hört, och sett en del bevis på, att Kalle på Wicked Tattoo ska vara bra.

Där har du mina två favoriter i Gbg-området. Lycka till!
Mvh F

Tjo!
Har lagt ner både mycket tid, pengar och arbete på att skapa mig en vettig uppfattning om tatueringar.
Har dels större delen av kroppen täckt av nice konst (dvs inte nån billig hastig skit hos hemmagaddare, utan av proffsiga konstnärer), dels gjort ett par arbete om tatueringskonsten då jag arbetade som journalist.

Hur som helst kan jag varmt rekommendera Heidi Hay. Lång väntetid, lite dyrare, men ack så bra och värd varenda öre.

Har även hört, och sett en del bevis på, att Kalle på Wicked Tattoo ska vara bra.

Där har du mina två favoriter i Gbg-området. Lycka till!
Mvh F

Tack för tipset. :)

Glömde föresten bort att säga att det bara är en liten tatuering som ska göras på en handled. Fått en uppfattning om att de "större" tatuerarna hellre gör stora saker än små saker?

Kan bekräfta det där med lång väntetid hos Heidi Hay.
En jobbarkompis bokade precis där. Han skall göra ett porträtt och de två som gör det hade ett respektive två års väntetid! :näsblod

Kan bekräfta det där med lång väntetid hos Heidi Hay.
En jobbarkompis bokade precis där. Han skall göra ett porträtt och de två som gör det hade ett respektive två års väntetid! :näsblod

Den som väntar på nått gott........ Då får man ju även tid och tänka om de verkligen känns rätt... :tummenupp

Heidi är väldigt duktig. Men sitter ibland på väldigt höga hästar och vet med sig att hon kan neka kunder med motiv som hon ej vill göra, och är ibland inte helt gästvänlig. Men om det inte spelar någon roll kommer man definitivt bli nöjd hos henne.
Killarna på Bring it on tattoos är riktigt duktiga och trevliga går hos Demon som har studion för tillfället.
Sen är Linda på No Fear tattoos väldigt duktig har några vänner som kör hos henne.

Lycka till och hoppas den som julklappen är till blir nöjd!

lång väntetid ger bra tänketid :P så man kanske skippar att göra skiten

Heidi Hay har kusinen tattuerat sig hos och fått ett snuskigt bra resultat, så hon rekomenderas! :tummenupp

Bloodwork tattoo bor jag granne med nästan, de gör mycket old school tattueringar och ska vara väldigt duktiga, har dock ingen egen erfarenhet.

Annars kan jag rekomendera Ritual Tattoo i Bryssel där jag gaddade mig, riktigt duktiga killar där :)

C@rro i Borås gör sjukt feta gaddar! :tummenupp

Fast jag tror inte hon har nån presentkortsgrej, så det går nog inte.

Jag tatuerade mig hos No Fear och var väldigt nöjd med resultatet. De var dessutom väldigt trevliga så man slapp känna sig bortkommen som den färsking man var/är. Detta var 2000 så Linda hade inte börjat ännu. Den kille jag blev gaddad av (som jag för mitt liv inte kommer ihåg namnet på) var den långhåriga drasuten som senare var på Bloodworks. När jag var där så ritade de gratis, vet itne om det fortfarande gäller.

Det var Ulrik som numera äger och driver Bloodwork :)
Började hos honom när han fortfarande var kvar på No Fear.
Har ingen erfarenhet av Fredd eller Markus på Bloodwork men dem verkar duktiga. Ulrik gör i stort sett bara custom oriental motiv nuförtiden.

Jag tatuerade mig hos No Fear och var väldigt nöjd med resultatet. De var dessutom väldigt trevliga så man slapp känna sig bortkommen som den färsking man var/är. Detta var 2000 så Linda hade inte börjat ännu. Den kille jag blev gaddad av (som jag för mitt liv inte kommer ihåg namnet på) var den långhåriga drasuten som senare var på Bloodworks. När jag var där så ritade de gratis, vet itne om det fortfarande gäller.

Det var Ulrik som numera äger och driver Bloodwork :)
Började hos honom när han fortfarande var kvar på No Fear.
Har ingen erfarenhet av Fredd eller Markus på Bloodwork men dem verkar duktiga. Ulrik gör i stort sett bara custom oriental motiv nuförtiden.

Är det samma Ulrik som i http://www.rsgraphix.net
Verkar vara en jävel på japanskt! :tummenupp

Last edited:
Gjorde min på Ink Station i Majorna och kan rekommendera dem... Johnny tatuerade mig :tummenupp
Spana in www.inkstation.nu

ingen som känner Henke....gaddar för en femhundring...verktyg: tandpetare och söndriga bläckpennor :S

Jo, Heidi är väldigt speciell, skriver under för det. Men lik förbannat bra, och jag har gladeligen väntat (e tack å lov stammis å får går före i superkön ibland ;)) för tid.
Att vissa nekar har i regel inget med storleken att göra. Det handlar mer om utmaningen och om det passar deras genre. De som är riktigt duktiga väljer vad de vill göra, vilket jag kan förstå. En tribal eller liten fjäril är kanske inte det roligaste projektet just nu...
Tatuering har ju blivit så stort idag att tatuerarna valt att kategorisera sig och blivit extra duktiga på vissa prylar. Heidi är en pärla på porträtt t.ex, så är det något mindre krävande går det säkert att prova på någon annan konstnär :)

Är det samma Ulrik som i http://www.rsgraphix.net
Verkar vara en jävel på japanskt! :tummenupp

Just det, Ulrik hette han ju!
Jo, japanskt är hans grej. När jag var där höll han själv på med en helryggskarp, såg halvskönt ut...
Jag var förbi först och diskuterade motivet med honom, jag visste vad jag ville ha. Sedan var det bibblan och plöja igenom en massa japanska och kinesiska böcker. Dessa lånade jag sedan och dumpade hos honom med en motivbeskrivning. Efter det satte han igång att rita. Det blev inte exakt det jag hade tänkt mig utan bättre faktiskt. Efter att jag lyckats övertala honom om att krympa den lite (axel till armbåge istället för hals till halva underarmen)så var det bara att sätta igång. Han tog mer tid på sig än vad han hade sagt från början (det blev till slut tre sittningar på totalt 8 h) men bestämde sig för att bjuda på övertiden eftersom han så gärna ville göra klart...behöver jag säga att jag är helnöjd?

Tycker Du ska ta med den som ska få tatueringen runt på stan å be resp. tatuerare visa vad han/hon gjort och samtidigt diskutera presentmotivet. Då får ni ju en uppfattning om både kvalitéten, artisten, hygienen osv ...

Resultatet betyder ju allt, det ska förhoppningsvis hålla ett tag!!

\m/

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...