tattostudios?

Nu lånar jag tråden lite, hoppas du inte misstycker:)

Jag har en längre tid varit på jakt efter någon som kan göra porträtt av mina döttrar. Blev rekomenderad Heidi av alla jag snackade med, dock inte att hon skulle göra dom. Utan det var någon kille från Holland som gästspelade några gånger per år där. Han skulle tydligen vara överjävlig på porträtt.
Nu verkar det inte som han kommer att komma tillbaka.
Finns det någon annan som är "överjävlig" på porträtt i denna stad?

Nu lånar jag tråden lite, hoppas du inte misstycker:)

Jag har en längre tid varit på jakt efter någon som kan göra porträtt av mina döttrar. Blev rekomenderad Heidi av alla jag snackade med, dock inte att hon skulle göra dom. Utan det var någon kille från Holland som gästspelade några gånger per år där. Han skulle tydligen vara överjävlig på porträtt.
Nu verkar det inte som han kommer att komma tillbaka.
Finns det någon annan som är "överjävlig" på porträtt i denna stad?

Porträtt är ju ganska dumt att göra enligt min åsikt bara för din kropp kommer ju att ändra sig hela tiden och att göra ett detaljerat motiv medför ju att efter 5 år kommer det ej vara särskilt snyggt tyvärr.
Där jag tatuera mig gjorde han inte skala 1:1 motiv samt porträtt av just den anledningen. För dom alltid tillbaka 5 år senare och var arga för motiven såg skit ut.
Bara ett varningens ord broder :)

/Martin

Porträtt är ju ganska dumt att göra enligt min åsikt bara för din kropp kommer ju att ändra sig hela tiden och att göra ett detaljerat motiv medför ju att efter 5 år kommer det ej vara särskilt snyggt tyvärr.
Där jag tatuera mig gjorde han inte skala 1:1 motiv samt porträtt av just den anledningen. För dom alltid tillbaka 5 år senare och var arga för motiven såg skit ut.
Bara ett varningens ord broder :)

/Martin

Hmmm läste du verkligen hans inlägg...:va

Han söker en "konstnär" som kan måla av hans döttrar till en tavla.... INTE en tattoo..

Hoppsan. Jag menade en tatto. Men jag köper resonemanget om att den kan ändras med tiden. Kanske värt att tänka på. Men jag funderar då på hur väldetaljerade bilder behåller sin stil genom åren. Finns ju massor av folk som har allt från seriefigurer till drakar som håller en massa år, bara man fyller i dom.:va

Men man kanske bara skall skriva deras namn på ett snyggt sätt.

Thunder tänk inte för mkt på hur den ändrar sig i utseende, det gör dom alla mer elr mindre, de är mer viktigare var den ska sitta & vem som gör den allt är möjligt... Kör på!!! :yoparty

Gjorde en gaddning för drygt 12års sen & den e' fortfarande snygg utan ngn
i fyllnad!!! :)

Hoppsan. Jag menade en tatto. Men jag köper resonemanget om att den kan ändras med tiden. Kanske värt att tänka på. Men jag funderar då på hur väldetaljerade bilder behåller sin stil genom åren. Finns ju massor av folk som har allt från seriefigurer till drakar som håller en massa år, bara man fyller i dom.:va

Men man kanske bara skall skriva deras namn på ett snyggt sätt.

Alla ändrar oss olika men jag personligen hade aldrig vågat..men vill du så rock on! :tummenupp

/Martin

Thunder tänk inte för mkt på hur den ändrar sig i utseende, det gör dom alla mer elr mindre, de är mer viktigare var den ska sitta & vem som gör den allt är möjligt... Kör på!!! :yoparty

Gjorde en gaddning för drygt 12års sen & den e' fortfarande snygg utan ngn
i fyllnad!!! :)

Du vet ingen som gör mycket motiv som din avatar?
Eller nån sida med mycket sånt?

lite bilder kanske?

Bifogat

• mexico björns 120 (Small).jpg
    mexico björns 120 (Small).jpg
    51.7 KB · Visningar: 1,516
Bild från Inka indianernas templar eller?:)
En vacker dag kanske jag också har råd med tatueringar...

Mayatempel i mexico.

Pengar o pengar handlar om att prioritera

Mina pengar har bara räckt till festa, supa, slåss, brudar, bilar och mc.. Skämt å sido har du självklart rätt. Har inte prioriterat det ännu.
Och att jag inte funnigt något tillräckligt rejsigt som funkar för mig.

Har själv gaddat båda överarmarna hos Kalle på City Tattoo och är mycket nöjd med resultatet :tummenupp

Jag har gjort på andra långgatan två gånger och det var väl sådär, kommer inte ens ihåg vad studion heter. Svindyra var dom iaf.
Sen gjorde jag två stycken på Star Tatto vid Ånäsvägen, han var jättebra och jag är supernöjd med resultatet men vad det gäller frihand tror jag inte han gör mycket sånt.
Nu för lite mer än en vecka sedan var jag och tatuerade mig på Buzzstopp som ligger i Gamlestaden och det var på fri hand. Dom fixar skissar på det man är intresserad av så får man komma överens om hur det skall se ut.
Emil heter han som gjorde min och jag är jättenöjd. Priserna ligger på ca 1000:-/timmen och skisserna ingår. Starkt rekomenderar jag dom.

http://www.buzzstop28.com/

Vill du se resultat kan jag lägga upp någon bild senare i eftermiddag.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back