Tar myglet aldrig slut?

Status
Ej öppen för fler svar.
Tja, det var ju ett försök till att slippa undan antar jag.
Alla gör så som det verkar och jag funderar nu mera själv på att komma över lite bidrag eller liknade.

Markus skrev:
Han är i och för sig varken dömd, jo han blev friad förresten tror jag, eller i beslutande position. Men självklart skulle han fått avgå om han varit i beslutsfattande position och åkt fast för våld mot tj-man.

Näe, han är åtalad och rättegången har ej påbörjats än.

Bill tog ju time out från riksdagen men är tillbaka. Du vet mycket väl att riksdagen har lagstiftande makten i Sverige. Per Bill sitter ju där (mao han är lagstiftare) och det är väl illa nog att han hamnar i en sådan situation som att ens bli åtalad för våld mot tjänsteman. Det är väl värre än att "vanliga knegare" gör det. :rolleyes:

Finns mer eller mindre lämpliga personer inom alla partier.

:7peta

Men en glömd betalning till CSN är väl ändå att göra en tupp av en fjäder.

Men Markus, en stor eloge till dig som gör SH lite roligare med dina inlägg! :D

Ha ha, så tunt på debattfronten idag att du i stort sett tar till ett flamebait Markus? :hihi

Värre på mygelfronten är en halvtidsanställd här. Numera sjukskriven 50%, och fördelar tiden 50% sjuk som anställd här, och 50% frisk på sitt eget företag. Allt med försäkringskassans goda minne.

Vi betalar sjuklön och hon jobbar vidare med sin firma. F-kassan är glad för de slipper pröjsa något (knappt) och inte får man säga upp heller för gud bevars då syns hon ju i statistiken lagom till valet. Sanktionerat mygel med andra ord.

Hold on, måste :zpy

/SSB

hehe, eller dessa som "arbetstränar" och sen när de blir anställda omedelbart blir svårt sjuka.
Sånna har jag träffat på en hel hoper så det tycks vara nåt man borde slå sig på.

Poacher skrev:
Tja, det var ju ett försök till att slippa undan antar jag.
Alla gör så som det verkar och jag funderar nu mera själv på att komma över lite bidrag eller liknade.

Jag har än så länge inte hört om särskillt många som lyckas komma undan sina stuideskulder annat än om de flyttar utomlands..

Jag var jävligt nära på att få problem själv när csn-kostnaden gick upp från 1300 till 3600 och avin damp ner i mitten av februari, lagom den månad då jag hade som minst pengar efter julhandel och precis betalt en vinterresa..

Jag hade inte 3600 under madrassen direkt och det tillhör ju inte vad jag har som marginal efter lön varje månad...

.....nu har jag däremot skiten på autogiro... 1100 spänn i månaden.. fi faen

Det är iofs bra att inte många lyckas, fast har man den äldre modellen av studieskulder tycks de ju inte vara meningen att det ska betalas tillbaka någonsin.

Ahlstrom skrev:
Näe, han är åtalad och rättegången har ej påbörjats än.

Är du säker? Helt? Jag vill bestämt minnas att han blev friad härom veckan, men jag kanske drömde.
Han borde inte sitta i riksdagen alls, helt korrekt, håller med dig till 110%. Om det gick till så som det beskrivs i media.

Poacher skrev:
hehe, eller dessa som "arbetstränar" och sen när de blir anställda omedelbart blir svårt sjuka.
Sånna har jag träffat på en hel hoper så det tycks vara nåt man borde slå sig på.

Fibromyalgi eller? :rofl

Markus skrev:
Nej, han vara bara kriminell. Ausonius är ju inte mördare längre, han är ju fd mördare - han skulle bli en strålande justitieminister. :tummenupp

Jag tycker inte kriminella ska sitta i lagstiftande position, eller utövande för den delen heller. Men det är ju vad som skiljer oss rediga medborgare från er i extremvänstern. :D

Det tycker inte jag heller, kriminella ska straffas, sen när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra. Väljs de in till whatever uppdrag det nu är så väljs de in, och det är inget som någon ska sitta och hindra med varken lagstiftning eller andra metoder.

Chris Ash skrev:
Det tycker inte jag heller, kriminella ska straffas, sen när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra. Väljs de in till whatever uppdrag det nu är så väljs de in, och det är inget som någon ska sitta och hindra med varken lagstiftning eller andra metoder.

Då är vi inte överens, (som vanligt).
Du har däremot helt fel i:

"...när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra..."

Så är det inte idag, och jag hoppas att det blir än restriktivare i framtiden.

Chris Ash skrev:

Du skulle alltså inte ha några som helst problem med att en dömd våldtäktsman och pedofil jobbar på det dagis där dina barn går?

Markus skrev:
Då är vi inte överens, (som vanligt).
Du har däremot helt fel i:

"...när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra..."

Så är det inte idag, och jag hoppas att det blir än restriktivare i framtiden.

Jag skrev vad jag tyckte, inte hur det är.

Gixxer-Anders skrev:
Du skulle alltså inte ha några som helst problem med att en dömd våldtäktsman och pedofil jobbar på det dagis där dina barn går?

Du missuppfattar, att få vilket jobb man vill är ingen rättighet. Man behöver inte vara straffad för att det ska vara så, om du vill jobba som raketforskare på NASA men bara har högstadieutbildning och inte vet ett skit om raketer så kommer de troligtvis inte att anställa dig. Det är upp till arbetsgivaren att avgöra vem han/hon vill anställa.

När det gäller demokratiska val och politiska poster anser jag dock att vem som helst som är en fri människa ska få ställa upp.

Markus skrev:
Fibromyalgi eller? :rofl
DEn har jag hört, och även nån slags svindel i huvet efter personen slagit huvet i en hylla på jobbet en gång.
En tredje har nåt slags akut fel på hjärtat och man kan få höra "fan igår var jag tvungen att åka akut med ambulans till sjukhuset", och så står personen där och grejjar med sin hobby för fulla muggar medans han berättar, för självklart är han nu sjukskriven en månad till.
Jag fattar fasen inte hur en del klarar av att simulera allt möjligt och lyckas i åratal utan att någon tycks kolla upp det hela?

Visst det hela kommer säkert ur att de haft ett ursprungligt äkta sjukfal och märkt tat det funkat fint att sätta i system även senare.

UrbanTiger skrev:
Jag ska söka jobbet som fritidsminister och dra en lön på 34 bananer plus trakt.
Inte illa för ett jobb man sköter på fritiden om det blir någon fritid över.
HA! för det tänker jag få.

Poacher skrev:
Visst det hela kommer säkert ur att de haft ett ursprungligt äkta sjukfal och märkt tat det funkat fint att sätta i system även senare.

Ibland undrar jag om det bästa inte vore om alla sjukskrev sig så att systemet kollapsar snart och man kan börja om från början.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt