sgtpepper
Delivering excellence since 1974
Det är inte kriminellt att ha obetalda skulder till CSN.Markus skrev:Nej, han vara bara kriminell.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte kriminellt att ha obetalda skulder till CSN.Markus skrev:Nej, han vara bara kriminell.
Markus skrev:Han är i och för sig varken dömd, jo han blev friad förresten tror jag, eller i beslutande position. Men självklart skulle han fått avgå om han varit i beslutsfattande position och åkt fast för våld mot tj-man.

Poacher skrev:Tja, det var ju ett försök till att slippa undan antar jag.
Alla gör så som det verkar och jag funderar nu mera själv på att komma över lite bidrag eller liknade.
Ahlstrom skrev:Näe, han är åtalad och rättegången har ej påbörjats än.
sgtpepper skrev:Det är inte kriminellt att ha obetalda skulder till CSN.
Poacher skrev:hehe, eller dessa som "arbetstränar" och sen när de blir anställda omedelbart blir svårt sjuka.
Sånna har jag träffat på en hel hoper så det tycks vara nåt man borde slå sig på.

Markus skrev:Nej, han vara bara kriminell. Ausonius är ju inte mördare längre, han är ju fd mördare - han skulle bli en strålande justitieminister.![]()
Jag tycker inte kriminella ska sitta i lagstiftande position, eller utövande för den delen heller. Men det är ju vad som skiljer oss rediga medborgare från er i extremvänstern.![]()
Chris Ash skrev:Det tycker inte jag heller, kriminella ska straffas, sen när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra. Väljs de in till whatever uppdrag det nu är så väljs de in, och det är inget som någon ska sitta och hindra med varken lagstiftning eller andra metoder.
Chris Ash skrev:Det tycker inte jag heller, kriminella ska straffas, sen när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra. Väljs de in till whatever uppdrag det nu är så väljs de in, och det är inget som någon ska sitta och hindra med varken lagstiftning eller andra metoder.
Markus skrev:Då är vi inte överens, (som vanligt).
Du har däremot helt fel i:
"...när de avtjänat sitt straff är de återigen fria människor med samma rättigheter/skyldigheter som alla andra..."
Så är det inte idag, och jag hoppas att det blir än restriktivare i framtiden.
Chris Ash skrev:Jag skrev vad jag tyckte, inte hur det är.
Gixxer-Anders skrev:Du skulle alltså inte ha några som helst problem med att en dömd våldtäktsman och pedofil jobbar på det dagis där dina barn går?
DEn har jag hört, och även nån slags svindel i huvet efter personen slagit huvet i en hylla på jobbet en gång.Markus skrev:Fibromyalgi eller?![]()
HA! för det tänker jag få.UrbanTiger skrev:Jag ska söka jobbet som fritidsminister och dra en lön på 34 bananer plus trakt.
Inte illa för ett jobb man sköter på fritiden om det blir någon fritid över.
Poacher skrev:Visst det hela kommer säkert ur att de haft ett ursprungligt äkta sjukfal och märkt tat det funkat fint att sätta i system även senare.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |