Tappar kraft vid fullt gaspådrag (GSX600F -98)

Bränslemätaren visade sig inte funka på grund av en hel del rostklumpar som satt sig mellan "huset" på mätaren och koppartråden, fick liv i den igen efter att ha försiktigt petat bort rosten.

Det sista flottörhuset på förgasaren som inte velat komma av har jag fått bort 3 av 4 skruvar på, som var rätt oxiderade. Huvudena på alla 4 har väl blivit mer eller mindre mos under försöken, de två första gick med svetstång, den tredje med dremel och platt mejsel men den fjärde sitter för trångt till för svetstången och har inte tillräckligt med huvud kvar för att köra med dremel så det får bli att borra ut den. Har även ersatt alla andra skruvar med något som förhoppningsvis ska funka bättre i framtiden än originalen.

Angående ultraljudstvätt så ska jag försöka få det gjort lite längre fram i vår och då även beställa hem ett renoveringskit för förgasaren så jag får dit nya gummin. Dessa såg dock inte ut att vara uråldriga så är nog lugnt för stunden.
 
Ha i minne att förgasarna är väldigt känsliga för ändringar på luftburk och luftfilter. Använd alltid Suzuki originalfilter och eventuella extrahål i luftburken tätas/täpps igen. Den 600F jag har går rätt bra - för att vara en sur icke-sporthojs 600. Lär dock varvas rejält. Brorsans grabb som brukar köra den hänger på min 2" moddade B12'a rätt bra - mestadels för att han väger 60 kilo mindre än jag. :kryckor
 
Ha i minne att förgasarna är väldigt känsliga för ändringar på luftburk och luftfilter. Använd alltid Suzuki originalfilter och eventuella extrahål i luftburken tätas/täpps igen. Den 600F jag har går rätt bra - för att vara en sur icke-sporthojs 600. Lär dock varvas rejält. Brorsans grabb som brukar köra den hänger på min 2" moddade B12'a rätt bra - mestadels för att han väger 60 kilo mindre än jag. :kryckor
Både burken och filtret såg ut att va i bra skick, antar att jag inte ska ha några problem med de så länge jag inte pillat något på dem. Men om jag ska göra rent filtret är det lufttryck och blåsa i motsatt riktning som gäller?
 
Både burken och filtret såg ut att va i bra skick, antar att jag inte ska ha några problem med de så länge jag inte pillat något på dem. Men om jag ska göra rent filtret är det lufttryck och blåsa i motsatt riktning som gäller?
Köp ett nytt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top