Tappar kraft vid fullt gaspådrag (GSX600F -98)

Bränslemätaren visade sig inte funka på grund av en hel del rostklumpar som satt sig mellan "huset" på mätaren och koppartråden, fick liv i den igen efter att ha försiktigt petat bort rosten.

Det sista flottörhuset på förgasaren som inte velat komma av har jag fått bort 3 av 4 skruvar på, som var rätt oxiderade. Huvudena på alla 4 har väl blivit mer eller mindre mos under försöken, de två första gick med svetstång, den tredje med dremel och platt mejsel men den fjärde sitter för trångt till för svetstången och har inte tillräckligt med huvud kvar för att köra med dremel så det får bli att borra ut den. Har även ersatt alla andra skruvar med något som förhoppningsvis ska funka bättre i framtiden än originalen.

Angående ultraljudstvätt så ska jag försöka få det gjort lite längre fram i vår och då även beställa hem ett renoveringskit för förgasaren så jag får dit nya gummin. Dessa såg dock inte ut att vara uråldriga så är nog lugnt för stunden.
 
Ha i minne att förgasarna är väldigt känsliga för ändringar på luftburk och luftfilter. Använd alltid Suzuki originalfilter och eventuella extrahål i luftburken tätas/täpps igen. Den 600F jag har går rätt bra - för att vara en sur icke-sporthojs 600. Lär dock varvas rejält. Brorsans grabb som brukar köra den hänger på min 2" moddade B12'a rätt bra - mestadels för att han väger 60 kilo mindre än jag. :kryckor
 
Ha i minne att förgasarna är väldigt känsliga för ändringar på luftburk och luftfilter. Använd alltid Suzuki originalfilter och eventuella extrahål i luftburken tätas/täpps igen. Den 600F jag har går rätt bra - för att vara en sur icke-sporthojs 600. Lär dock varvas rejält. Brorsans grabb som brukar köra den hänger på min 2" moddade B12'a rätt bra - mestadels för att han väger 60 kilo mindre än jag. :kryckor
Både burken och filtret såg ut att va i bra skick, antar att jag inte ska ha några problem med de så länge jag inte pillat något på dem. Men om jag ska göra rent filtret är det lufttryck och blåsa i motsatt riktning som gäller?
 
Både burken och filtret såg ut att va i bra skick, antar att jag inte ska ha några problem med de så länge jag inte pillat något på dem. Men om jag ska göra rent filtret är det lufttryck och blåsa i motsatt riktning som gäller?
Köp ett nytt.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top