Tappad aluväska svart

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag var i Florida runt 2011 och låg och körde på 6-filig motorväg utanför Miami , låg i ca 100km/h och bilarna låg tätt , såg att framförvarande körde över nåt men hann inte reagera och bilen bakom mig slickade min stötfångare så det var inte läge att panikbromsa
Det var en vägskylt i plåt som framförvarande kört över , ca 50x50cm och den fick luft när den kom ut bakom hans däck och flög upp på min huv och gjorde en repa och sen en skada längst uppe på vindrutan på tjejens sida innan den försvann utom synhåll , landade väl 3-4 bilar bak , då var pulsen hög en stund , den hade man inte velat få i halsen som mc-förare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag var i Florida runt 2011 och låg och körde på 6-filig motorväg utanför Miami , låg i ca 100km/h och bilarna låg tätt , såg att framförvarande körde över nåt men hann inte reagera och bilen bakom mig slickade min stötfångare så det var inte läge att panikbromsa
Det var en vägskylt i plåt som framförvarande kört över , ca 50x50cm och den fick luft när den kom ut bakom hans däck och flög upp på min huv och gjorde en repa och sen en skada längst uppe på vindrutan på tjejens sida innan den försvann utom synhåll , landade väl 3-4 bilar bak , då var pulsen hög en stund , den hade man inte velat få i halsen som mc-förare.
Finns en bild här på forumet på en mc som har en regplåt som spetsat toppkåpan ganska rejält...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det skulle göra min SH sommar ifall korvlådan dök upp och återbördades till ägaren

Hoppet är det sista som lämnar människan… han har åkt hem nu så han får väl söka av vägrenarna ordentligt. Har lagt ut i någon facebookgrupp också så förr eller senare blir det säkert napp.

Annars får han väl köpa en ny. Trist att bli av med alla kallingar bara…
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Den som tappat grinden på släpet någonstans vid Bolmen fick leta efter den rätt långt ut i backen.
Man lämnar inte sånt på vägen. Kompisen rundade den och tänkte bara dra vidare. Inte jag. Ett möte där och gå på den med tvärnit.. Uschanameat.

Kom ifatt ett släpvagnsekipage här utanför byn. Då faller lämmen ner. Lång raka så jag körde mötande körfält. Gubben vevar ner, jag gestikulerar mot släpet. "Lämmen som trillade ner?", hojtar han jovialiskt utan tendens att stanna.
Vad gör man åt såna nötter?
Jag drog.

Fick stopp på en gubbe, bil och släp, mellan Varberg och Ullared nånstans. Lite virke på släpet. Spännbandet med spännare for som en huggande kobra bakefter. "Fattar du hur farligt det här är?"
Helt oberörd, räknar sina reglar och deklarerar nöjt att han inte tappat någon. Helt obegripligt som de studsade omkring. Lite deppig var han för sin nu mosade spännare. Det var allt. Han gick inte att nå.

Jag ger upp på alla likgiltiga skitstövlar därute.

Var på er vakt!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vi rullade barnvagn härom året, och i en kurva på genomfartsleden, 40-väg, hade någon tappat en sängstomme, och alla utom jag körde/gick obekymrat förbi. Man undrar ju lite hur man ens lyckas tappa något där? Hade dom balanserat den på takboxen eller utanpå kåpan till släpet? :va Hade den stått i ett vanligt släp så hade ju släpet sladdat iväg innan den hade vält över lemmen på släpet.

Det är fascinerande med allt man ser i dikena när man är ute och cyklar racer, det är gott om hyllplan, dörrar, gipsskivor, skåpstommar mm som flyger av folks fordon. Det är ett under att det inte händer fler olyckor med tanke på hur många idioter det är där ute.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Hoppet är det sista som lämnar människan… han har åkt hem nu så han får väl söka av vägrenarna ordentligt. Har lagt ut i någon facebookgrupp också så förr eller senare blir det säkert napp.

Annars får han väl köpa en ny. Trist att bli av med alla kallingar bara…

Ett tips som han säkert tänkt på redan är att kontakta lokala tidningen och höra om dom kan skriva något om det.
Även ringa in till lokala radio P4 sådan här lite udda händelse brukar dom vilja prata om då får man bra genomslag på problemet
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Väghållaren har kanske städat upp i vägrenen.

Jag har ingen aning om hur många olika väghållare det finns utmed rutten.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Måste vara jäkligt dyra kallingar i den med tanke på allt jobb att hitta den.
Körde taxi i början av 90talet. Det ringer i den massiva Stornotelefonen och ett grönt, flouroscerande ljus blinkar frenetiskt runt den. Skarpt även i strålande sol. Brytljudet när man bänder loss luren låter som den skulle gå i bitar varje gång, men den håller.

Till saken. Jag ska köra ut till ett prominent gods utanför Kristianstad och hämta en väska, samt leverera den till en snubbe på hotell Hilton, triangeln, Malmö.

En lätt korpulent yuppie i bermudashorts möter förväntansfull upp foajén, närmast sliter upp locket, bara för att finna sina begagnade kallingar och ytterligare någon persedel.

De hade åtminstone fått åka taxi som om de vore dyrbart gods. Minen angav att värdet på leveransen inte stod i proportion till kostnaden.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hoppet är det sista som lämnar människan… han har åkt hem nu så han får väl söka av vägrenarna ordentligt. Har lagt ut i någon facebookgrupp också så förr eller senare blir det säkert napp.

Annars får han väl köpa en ny. Trist att bli av med alla kallingar bara…
Har han inte specialkallsingar så finns det att köpa .....
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Körde taxi i början av 90talet. Det ringer i den massiva Stornotelefonen och ett grönt, flouroscerande ljus blinkar frenetiskt runt den. Skarpt även i strålande sol. Brytljudet när man bänder loss luren låter som den skulle gå i bitar varje gång, men den håller.

Till saken. Jag ska köra ut till ett prominent gods utanför Kristianstad och hämta en väska, samt leverera den till en snubbe på hotell Hilton, triangeln, Malmö.

En lätt korpulent yuppie i bermudashorts möter förväntansfull upp foajén, närmast sliter upp locket, bara för att finna sina begagnade kallingar och ytterligare någon persedel.

De hade åtminstone fått åka taxi som om de vore dyrbart gods. Minen angav att värdet på leveransen inte stod i proportion till kostnaden.
Gissar att det kanske saknades någon / några prylar i väskan .......
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Väghållaren har kanske städat upp i vägrenen.

Knappast troligt. Med dagens system hos Trafikvärk, Svevia och alla andra involverade parter så blir det i så fall sänkt hastighet till 30 - "eftersom det finns ett farligt objekt inom trettio meter från vägen" - och kanske en sån där blinkande lastbil med stor kudde bak...
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Den som tappat grinden på släpet någonstans vid Bolmen fick leta efter den rätt långt ut i backen.
Man lämnar inte sånt på vägen. Kompisen rundade den och tänkte bara dra vidare. Inte jag. Ett möte där och gå på den med tvärnit.. Uschanameat.

Kom ifatt ett släpvagnsekipage här utanför byn. Då faller lämmen ner. Lång raka så jag körde mötande körfält. Gubben vevar ner, jag gestikulerar mot släpet. "Lämmen som trillade ner?", hojtar han jovialiskt utan tendens att stanna.
Vad gör man åt såna nötter?
Jag drog.

Fick stopp på en gubbe, bil och släp, mellan Varberg och Ullared nånstans. Lite virke på släpet. Spännbandet med spännare for som en huggande kobra bakefter. "Fattar du hur farligt det här är?"
Helt oberörd, räknar sina reglar och deklarerar nöjt att han inte tappat någon. Helt obegripligt som de studsade omkring. Lite deppig var han för sin nu mosade spännare. Det var allt. Han gick inte att nå.

Jag ger upp på alla likgiltiga skitstövlar därute.

Var på er vakt!
Kan ju vara så att många spelar lite skämtsamt på det för att inte visa de skäms. Jag hade själv nog hållit masken lite så, men skämts som en apa inombords och i flera veckor efter. Man kan ju hoppas att det var så åtminstone en eller två a de du nämner kände inombords, men bara inte ville visa hur mycket de skämdes. Men man vet ju aldrig, folk upphör aldrig att förvåna en..
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan ju vara så att många spelar lite skämtsamt på det för att inte visa de skäms. Jag hade själv nog hållit masken lite så, men skämts som en apa inombords och i flera veckor efter. Man kan ju hoppas att det var så åtminstone en eller två a de du nämner kände inombords, men bara inte ville visa hur mycket de skämdes. Men man vet ju aldrig, folk upphör aldrig att förvåna en..
Visst, man har ju det moraliska övertaget i den situationen. Mot sig fördomarna mot motorcyklister, osäkerheten inför vem som döljer sig i hjälmen och oviljan att ta till sig kritik. Jag tänker på kallsinnigheten när man konfronterar någon som bommar högerregel t ex.

Nu är inte jag skräckinjagande i mig själv och att vara liten i kroppsliga mått kan i sig vara provocerande för somliga, särskilt om man, som jag, står på sig. Finns några berättelser, som även inkluderar att bli hotad med tillhygge.

Till sist, en positiv upplösning:

Höll på att fronta med en vänstersvängare vid infarten till en golfbana i grannkommunen. Man tar det lugnt där. Högersväng för mig, alltid grus från parkering och grusväg mittemot och hänsyn till motionärerna.
Att det inte smällde övergår mitt förstånd, hann göra 2 undanmanövrar, alltså byta strategi mitt i den första, rätt beslut och puttrar sedan ett par hundra meter. Kommer fram till att detta kan jag inte bara släppa. En risk, i det tillståndet.

Vänder och ska ta in på parkeringen. Då kommer snubben kutande, ropar förbehållslöst "förlåt", utan att bry sig om prestigeförlusten inför rätt mycket folk.

Sa att det hedrar honom och jag var mest glad att jag överhuvudtaget kunde ha samtalet med honom. Vi skakar hand och jag lämnar.

Fick iaf tillbaka en liten gnutta hopp om någon del av mänskligheten där och då. Dessutom fick jag revidera en del fördomar som automatiserades vid incidenten.

Har ju smällt på det viset med "livsvariga men", som följd.

Mina skamliga misstag får jag väl också vädra nån gång...
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Visst, man har ju det moraliska övertaget i den situationen. Mot sig fördomarna mot motorcyklister, osäkerheten inför vem som döljer sig i hjälmen och oviljan att ta till sig kritik. Jag tänker på kallsinnigheten när man konfronterar någon som bommar högerregel t ex.
Det gäller nog inte bara mot motorcyklister. För några år sedan upptäckte jag en Volvo 850 med punka på höger bak när jag cyklade hem från jobbet i centralare delarna av Stockholm. Som den gentleman jag är så cyklade jag ikapp kvinnan som körde, knackade på rutan, och när hon vevade ner den upplös jag henne om att hon hade punktering. Men hon tittade bara på mig som om jag var dum i huvudet, ryckte på axlarna och körde vidare. Med lite tur blev hon stående i Söderledstunneln :dummer
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det gäller nog inte bara mot motorcyklister. För några år sedan upptäckte jag en Volvo 850 med punka på höger bak när jag cyklade hem från jobbet i centralare delarna av Stockholm. Som den gentleman jag är så cyklade jag ikapp kvinnan som körde, knackade på rutan, och när hon vevade ner den upplös jag henne om att hon hade punktering. Men hon tittade bara på mig som om jag var dum i huvudet, ryckte på axlarna och körde vidare. Med lite tur blev hon stående i Söderledstunneln :dummer
Gjort samma sak, en brinnande dieselbmw vid en trafikfyr. Jag kutade fram och upplyste. Han fick grönt och drog iväg i ett moln av stinkande plaströk.

Alltid undrat hur det gick.

Upplyste en övningskörande motorcyklist vid sjöborakanspektaklet om att han körde på sock. Lämnade min förhoppningsvis fungerande punkaspray. Tycker handledaren brast i såväl ansvar som uppträdande. Prestigeförlusten, gissningsvis, men han kunde ju låta omtanken om adepten trumfa den, tycker jag.

De körde utan att fylla på.
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top