Tanklock / tändningslås R1-98. Passar -01?

Käcke1

R1, VFR750
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
R1, VFR750
Som rubriken lyder så har jag en R1:a som jag lånat ut ofrivilligt!:huvet
Den står nu utan tändningslås och trasigt tanklock..
Passar det från en R1 -00 -01?
Finns det pirat?
Ingen som har en sats liggande?
Skulle vilja ha till kutsen också..
Tacksam för svar.. :Bugar
Mvh J

R! -98-01 ska ju vara i princip samma hoj... (förgasare)

så det passar..

sitter säkert samma tändningslås/tanklock i Thunder ace me...

mvh.T

Finns faktiskt Pirat på Lelles. Men det är i princip samma tanklock på ALLA Yamaha med racingtanklocktyp och tändlåsen skiljer bara kosmetiskt från varandra. Så RD, FZR, YZF, TDM, FZ m. fl kan du plocka från. Jag monterade ett set från FJ1200 på min YZF750.

Finns faktiskt Pirat på Lelles. Men det är i princip samma tanklock på ALLA Yamaha med racingtanklocktyp och tändlåsen skiljer bara kosmetiskt från varandra. Så RD, FZR, YZF, TDM, FZ m. fl kan du plocka från. Jag monterade ett set från FJ1200 på min YZF750.

Jag ringde Lelles och dom har bara org. för 3500:- men han visste inte om det bara va tändningslås eller komplett sats!
På -00 -01 är tanken inte lika men det är nog samma lock tror jag också men man vill ju va säker.//J

Jag ringde Lelles och dom har bara org. för 3500:- men han visste inte om det bara va tändningslås eller komplett sats!
På -00 -01 är tanken inte lika men det är nog samma lock tror jag också men man vill ju va säker.//J

05-756 tanklock yamaha 389:-

41-470 tändningslås fzr1000 -95 449:-

från lelles mc katalog.

Fyra av skruvarna sitter bara där för syns skull på 7 skruvs varianten, de går inte igenom. Så det skulle inte förvåna mig om locken passar ändå, bara att det är 2 skruvar som inte används på 5 skruvs locket. Om du fattar vad jag menar?

Fyra av skruvarna sitter bara där för syns skull på 7 skruvs varianten, de går inte igenom. Så det skulle inte förvåna mig om locken passar ändå, bara att det är 2 skruvar som inte används på 5 skruvs locket. Om du fattar vad jag menar?

Okej..
Då är det värt att kolla upp det..
Ingen som har avståndet på sktuvarna samt vilka som används för att hålla fast locket "ner" i tanken på -00-01??

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien