Tankeställare..

Va fan gör folket där. Står och glor och bilarna bara kör vidare. suck. samma när jag la omkull.

Ja det gäller att inte lita på någon annan än sig själv. Sen e det ju rätt skoj att se hur andra reagerar, en bil kör om och drar, en annan går till bilföraren och den tredje lunkar sakta bort till mc-föraren.
HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!! VAKNA!!!! Undra hur dom reagerar om någon tvärnitar framför dom......hmmm vilken pedal var det nu igen :huvet

valium skrev:
Ja det gäller att inte lita på någon annan än sig själv. Sen e det ju rätt skoj att se hur andra reagerar, en bil kör om och drar, en annan går till bilföraren och den tredje lunkar sakta bort till mc-föraren.
HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!! VAKNA!!!! Undra hur dom reagerar om någon tvärnitar framför dom......hmmm vilken pedal var det nu igen :huvet

Tror faktiskt den som lunkar iväg mot mc föraren inte riktigt insett vad som har hänt. För den får ju fart på benen när den sett mc föraren.

Vilka jävla kukidioter som inte stannar och hjälper till. Bara åker förbi!

Hur fan kan man göra en vänstersväng sådär! Är bilföraren helt jävla blind!?

hur reagerar folk egentligen?????

går inte fram föränn 40 år...
och de andra bilarna bara kör förbi??

:va :va :va

Jävla bil alltså. Att folk inte kan kolla noggrant. :kocko
Varför stannar inte de andra bilarna? Hade jag kunnat stå på benen efter den krashen hade jag tamej fan slagit ihjäl föraren

aa de där såg ju inte så trevligt ut, men om man tänker tar man sig dän cykeln lätt och flyger iväg så borde man ju klara sig ganska bra eller?
Svårt att säga...förhoppnigsvis gick det bra. Jag tror det hade varit värre om han flygit in i bilen

Jonte VSB R-T skrev:
Va fan gör folket där. Står och glor och bilarna bara kör vidare. suck. samma när jag la omkull.
Samma sak när jag krashade in i ett avbärarräcke. En jävla idiot gav mig t.o.m fingret och vrålade "här kan ni ju fan inte parkera". :mad:

Olyckor händer, tråkigt men sant.
Ser nästan ut som mc-föraren inte såg bilen heller.

valmers skrev:
Hur mycket för fort körde hojen? Knappast endast bilförarens fel.
Stegade genom sekvensen, uppskattar att Mc-föraren håller konstant 70-80 km/h. Verkar inte bromsa för en 1 m innan kollisionen.

Det tar mindre en 1 sekund från att bilen börjar svänga till kollisionen, så MC-förarn reagerar med helt normal reaktionstid. Det MC:n gör fel är alltså "bara" att köra för fort. Tveksamt dock om förarn skulle fixat det i 50.

Last edited:
Ingen större nyhet för oss hojåkare, men kanske vore en tankeställare för nån bilist. posta länken på ett bilforum istället.

Solen i ögonen och möjligtvis skymd av något som vi inte ser. Händer ju skitofta med bilar, mindre ofta med hojar men det är ju då det brukar bli skador dessvärre. Höll själv på att bli mosad av en stor pickup för nån vecka sedan på liknande sätt då han bara svängde över. Jag satt dock i bil men en väldigt liten och tunn sådan...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back