Tjeena.
Har en FZ6 med en tankstorlek på 19,4l som inkluderar en reservtank på 3,6l.
När jag tankar genast då reservtankslampan börjar lysa får jag i bara lite på 14l.
Tankar alltid enda upp till korken.
Som max har jag kört 5mil (sammanlagt 31mil) efter att reservtankslampan börjat lysa och då fick jag i den endast 16,6l.
Det är som om jag skulle kunna köra en god bit över 10mil på reserven.
Beror detta på hur man kör då tanken börjar bli tom eller är det verkligen så här "stora" kast? Hur fungerar sensorn för reservtankslampan?
//Johan
Har en FZ6 med en tankstorlek på 19,4l som inkluderar en reservtank på 3,6l.
När jag tankar genast då reservtankslampan börjar lysa får jag i bara lite på 14l.
Tankar alltid enda upp till korken.
Som max har jag kört 5mil (sammanlagt 31mil) efter att reservtankslampan börjat lysa och då fick jag i den endast 16,6l.
Det är som om jag skulle kunna köra en god bit över 10mil på reserven.
Beror detta på hur man kör då tanken börjar bli tom eller är det verkligen så här "stora" kast? Hur fungerar sensorn för reservtankslampan?
//Johan