Tandvärk

Citodon är kanon som sagt, men kanske lite svårt att styra upp såhär dags.

Vad är det för fel att gå till en tandläkare som har jouren i helgen. Bara komma in akut? Eller är det för lätt?

JoJoman skrev:
2368813 Vad är det för fel att gå till en tandläkare som har jouren i helgen. Bara komma in akut? Eller är det för lätt?
Om man säger såhär, jag har råd men inte lust att lägga så mycket pengar på tandläkaren. i slutet på förra året så la jag ca 7000 och nu kommer detta kosta mig 4000. Och ska jag då springa till tandläkaren i helgen så kostar det säkert 600-1000 extra för att bli av med smärtan eftersom det är en jourmottagning (kostar mer då).

kalla mig gärna snål men det är t.ex 2 helårsförsäkringar som detta redan har/kommer kosta mig. Nu får det helt enkelt räcka!! Det är roligare att bränna pengarna på hojen/bruden/dottern istället, för deras skull så kan jag allt gå runt med lite tandvärk.

Men jag tackar grymt mycket för tipsen, nu sitter jag med öronproppar (ja det hjälper faktiskt förvånansvärt mycket), käkar diklofenak, treo och alvedon samt baddar tanden med Absolut vodka och Grant`s whisky.
Drog även ut med hojen en sväng men då började der regna efter 2 km:gråta

Panodil/Alvedon kombinerat med ett preparat med tramadol (tiparol, tradolan, nobigan).

Det funkar!

Edit: Hur mycket av diklofenaken har du tagit? Rätt generösa ordinationer på dom om du för övrigt är frisk.

Man ska ju inte labba själv, men nöden har ju ingen lag, så kolla här på egen risk och fråga om det är nåt du inte förstår.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19991229000187&DocTypeID=3

Last edited:
Fick någon brustablett som hette Citadon, hjälpte fint mot den smärtan jag hade i käken efter en släng av en infekterad cystha. Borde fixa din tandverk utan problem alls. Sov gott gjorde man också :hihi

Vet dock inte om det är recept eller om man kan köpa det på apoteket?

-@

Så nu har jag barit hos tandläkaren och rotfyllt, ja det var ju en angenäm upplevelse :rolleyes:
4 lök fattigare, fast med en bättre tand :)

Bifogat

• DSC000291.jpg
    DSC000291.jpg
    120.6 KB · Visningar: 129
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu