Tandvärk

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Finns det något att göra förutom att gå till tandläkaren, jag har precis beställt tid, men jag måste vänta tills på tisdag.
Jag har testat treo och diklofenak och dom hjälper ingenting, finns det något annat som kan tänkas fungera???

Griper efter halmstrån :kryckor

2 st Alvedon 500 + 1 st Ipren 400

Funkade iaf när man drog ut visdomstanden

Lycka till

HbgQ skrev:
2367437 2 st Alvedon 500 + 1 st Ipren 400

Funkade iaf när man drog ut visdomstanden

Lycka till
Är Alvedonen receptfria? Tackar för tipset iaf, det enda som verkar ge lite lindring just nu är att borsta tänderna.
Gick och la mig 05:30 och gick upp 07:30 :mad:

FUBAR skrev:
2367442 Är Alvedonen receptfria? Tackar för tipset iaf, det enda som verkar ge lite lindring just nu är att borsta tänderna.
Gick och la mig 05:30 och gick upp 07:30 :mad:

Låter inte som någon höjdare..

Alvedonen är receptfria...Bara iväg och handla.
Tar ca 30 min innan det hjälper..

:pannkyss

Äter du diklofenak utan att det hjälper så kommer alvedon inte att ha någon verkan. Själv komenderar jag sprit i stora mängder......

Den skall dock inte förtäras utan tas på en bommulstuss som man baddar tanden med, tämligen effektiv bedövning.

Boris JR skrev:
2367511 Äter du diklofenak utan att det hjälper så kommer alvedon inte att ha någon verkan. Själv komenderar jag sprit i stora mängder......

Den skall dock inte förtäras utan tas på en bommulstuss som man baddar tanden med, tämligen effektiv bedövning.
:gråta Det var ju inte det jag ville höra :gråta
Jag tog iaf en skvätt Absolut på en bumullstuss och baddade på tanden, det känns lite bättre nu iaf. Hur ska jag stå ut tills på tisdag :( :crash

FUBAR skrev:
2367556 :gråta Det var ju inte det jag ville höra :gråta
Jag tog iaf en skvätt Absolut på en bumullstuss och baddade på tanden, det känns lite bättre nu iaf. Hur ska jag stå ut tills på tisdag :( :crash

Ring och berätta att du inte står ut och böna och be om en akuttid :)

Precis. Ring o säg som det är och KRÄV att få komma nu! Jag har gjort det en gång och det funkade.

Mitra skrev:
2367566 Ring och berätta att du inte står ut och böna och be om en akuttid :)
Jag har redan ringt 2 olika tandläkare, men tidigaste tiden fick jag på tisdag, dom sa att om du inte står ut så kan du ju ringa på måndag och se om det kommit återbud, men om jag lyckas vänta tills måndag så klarar jag nog en dag till, så sparar jag en femhundring.

För prick en månad sen var jag och öppnade tanden (den ska rotfyllas), då hade jag gått med ännu värre tandvärk i 5 dagar, då sprang jag runt med öronproppar hela tiden för jag fick extra ont av oljud, riktigt så illa är det inte nu, men snart så kommer tjejen hem så då åker dom väl in igen :hihi

Finns det inga privatläkare man kan ringa? Kanske kostar lite extra men har man ont i käften kan det ju lätt vara värt det??

FUBAR skrev:
2367578

För prick en månad sen var jag och öppnade tanden (den ska rotfyllas), då hade jag gått med ännu värre tandvärk i 5 dagar, då sprang jag runt med öronproppar hela tiden för jag fick extra ont av oljud, riktigt så illa är det inte nu, men snart så kommer tjejen hem så då åker dom väl in igen :hihi

:jisses hur lång väntetid har du till att fylla tanden igen?!!!!!
Om tanden är öppen så är det ju stor risk att du har fått ner skit i hålet som har orsakat en infektion :(

Åk ner till tandakuten i Göteborg, skulle aldrig väntat till på tisdag. Finns inget värre än tandvärk eller ryggskott.

peteR1000 skrev:
2367704 Finns det inga privatläkare man kan ringa? Kanske kostar lite extra men har man ont i käften kan det ju lätt vara värt det??
Jo, den ena tandläkaren som jag ringde var privat, men kunde tyvärr inte komma innan tisdag.

FUBAR skrev:
2368229 Jo, den ena tandläkaren som jag ringde var privat, men kunde tyvärr inte komma innan tisdag.
Det är ju helg nu.. Kröka järnet under helgen så har du bara måndag kvar med smärta.. Alkohol brukar funka som universalkur mot diverse krämpor och smärtor :tummenupp

Mitra skrev:
2367760 :jisses hur lång väntetid har du till att fylla tanden igen?!!!!!
Om tanden är öppen så är det ju stor risk att du har fått ner skit i hålet som har orsakat en infektion :(
Jag får skylla mig själv. Jag öppnade tanden hos en annan tandläkarmottagning eftersom min ordinarie inte hade någon tid på över en vecka. Då sa dom att jag skulle boka nästa tid hos min vanliga mottagning, men tanden kommer nog klara sig till september (det var då min vanliga tandläkare skulle komma tillbaks från sin överdrivet långa semester).
okok tänkte jag, då bokar jag tid efter semestern eftersom jag har åkt iväg till typ sommarstället osv så fort vädret har varit bra, så slipper min semester bli störd av att jag måste avbryta en resa för att åka hem till dentisten.

Men tanden är ju inte öppen längre, dom la ju igen den efter dom grejjat i den.

Dark_Messenger skrev:
2368248 Det är ju helg nu.. Kröka järnet under helgen så har du bara måndag kvar med smärta.. Alkohol brukar funka som universalkur mot diverse krämpor och smärtor :tummenupp
Japp, ikväll blir det grillning hemma hos mig med ett par vänner och tre lådor Lapin Kulta :)

Last edited:
Ta en polygrip och dra ut stortå nageln så ska du se att du inte känner av tandverken något mer :fakta

FUBAR skrev:
2368254 Jag får skylla mig själv. Jag öppnade tanden hos en annan tandläkarmottagning eftersom min ordinarie inte hade någon tid på över en vecka. Då sa dom att jag skulle boka nästa tid hos min vanliga mottagning, men tanden kommer nog klara sig till september (det var då min vanliga tandläkare skulle komma tillbaks från sin överdrivet långa semester).
okok tänkte jag, då bokar jag tid efter semestern eftersom jag har åkt iväg till typ sommarstället osv så fort vädret har varit bra, så slipper min semester bli störd av att jag måste avbryta en resa för att åka hem till dentisten.

Men tanden är ju inte öppen längre, dom la ju igen den efter dom grejjat i den.

Japp, ikväll blir det grillning hemma hos mig med ett par vänner och tre lådor Lapin Kulta :)

segt kött :näsblod

Citodon!!! receptbelagt men effektivt som få... börja med 2 och försvann in i dimman :tummenupp

du får sova och smärtan dämpas... fick det mot en trilskande visdomstand.

prulle skrev:
2368269 Ta en polygrip och dra ut stortå nageln så ska du se att du inte känner av tandverken något mer :fakta
Låter inte alls som en dum idè eftersom jag har ett alldeles brutalt j-a nageltrång på stortån, det känns att man börjar bli gammal, ont överallt :gråta

ozeo skrev:
2368575 segt kött :näsblod
:eek: AJ detta kommer göra ont.. Ska börja dricka öl med en gång.

mogwai skrev:
2368593 Citodon!!! receptbelagt men effektivt som få... börja med 2 och försvann in i dimman :tummenupp

du får sova och smärtan dämpas... fick det mot en trilskande visdomstand.
Om jag så haft heroin hemma så hade jag använt det...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...