Tamada kan, Roberts kan inte...

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Bojje skrev:
Så Tamada vann?

Är det här kawasakis första seger?
Tamada vann, men du tänker på fel japan ;)

Det här gjorde det hursomhelst lite mer spännande framöver, speciellt eftersom jag har Biaggi som favorit :)

Har Tamada vare med länge? Tycker han verkar väldigt rutinerad å säker.

sandstream skrev:
Nu är jag inte med på vad du menar :va

Kenny hade inga problem med racetempot som Biaggi drog upp (runt 1.50) de första varven, däremot tappar han sen ner till 1.51-1.52 ungefär och det kan inte förklaras med för låg toppfart eller för lite hästkrafter om inte motorn successivt blivit sämre.

Chris Ash skrev:
Han tappar ju en sekund per varv, syns hur tydligt som helst, Roberts hade ju inga problem att åka låga 50, men sen hände nånting.....
Han har ingen kondis!!har ju varit likadant senaste åren...

Det som var mest överaskande den här dan var inte att Tamada vann eller att Grekland blev Europamästare i fotboll utan att Max Biaggi var ödmjuk och klagade inte på någonting.

Chris Ash skrev:
Kenny hade inga problem med racetempot som Biaggi drog upp (runt 1.50) de första varven, däremot tappar han sen ner till 1.51-1.52 ungefär och det kan inte förklaras med för låg toppfart eller för lite hästkrafter om inte motorn successivt blivit sämre.
Då är jag med! :tummenupp

OlleR skrev:
Det här gjorde det hursomhelst lite mer spännande framöver, speciellt eftersom jag har Biaggi som favorit :)

Nicke_k har en poäng... Visst kör han bra, men efter att ha hört honom klaga på att det bara är mcns fel så pass länge, så var det väl andå med ett pytte litet flin som jag nu ser honom komma tillbaka ner på jorden...
:squid Fast det är ju ingen av de killarna som inte kör bättre än vi någonsin kan drömma om!! .....Så jag fortsätter glo med amazement!

valmers skrev:
Den där gnällkuken kommer skylla på teamets kaffekokare om inget annat går att skylla på. Beklämmande.

"jag fick inte kaffe i morse, därför jag inte orkade racet ut. sen fick jag inte knulla igår så jag var tvungen att ta en runkpaus också"

Jag misstänker att problemet ligger i chassit. = Ram, sving o fjädring
De fick till kvalsetupen, men den kör man på kvaldäck som räcker i 2 varv tops.

Racesetupen skall man klara hela distansen ända in i mål. Med ett "sämre" chassi (än Hondans ex.) så slits däcken mycket mer vilket i sin tur att han inte kunde ligga o nöta på samma varvtider som Honda förarna.

Case closed!!

maxximus skrev:

Racesetupen skall man klara hela distansen ända in i mål. Med ett "sämre" chassi (än Hondans ex.) så slits däcken mycket mer vilket i sin tur att han inte kunde ligga o nöta på samma varvtider som Honda förarna.

Case closed!!
Oooh du har möjligtvis inte kollat på Eurosport?

maxximus skrev:

Case closed!!

Kenny själv har en annan åsikt. Det är effekten som inte räcker till, och att de saknar traction control och....

"Our two biggest problems at the moment are acceleration, which will come when we get more horsepower; and traction control. I noticed the others guys were using it and when the tyres go off, we desperately need it if we're going to keep getting closer to the front," revealed KR Jr.

Goodstuff skrev:
Kenny själv har en annan åsikt. Det är effekten som inte räcker till, och att de saknar traction control och....

"Our two biggest problems at the moment are acceleration, which will come when we get more horsepower; and traction control. I noticed the others guys were using it and when the tyres go off, we desperately need it if we're going to keep getting closer to the front," revealed KR Jr.

Att han saknar acceleration och toppfart framgick ju under racet med all önskvärd tydlighet. Lillebror har nog en klar poäng i det han säger. Lite av ett "McWilliams på KR3-syndrom".

som det är i Formula1 så måste Bridgestone däcken köras in och blir bäst i slutet av sin "livs längd" å det är tvärtom för Michelin, bra redan efter 1 varv håller ca 6 till 8 varv med SUPER fäste för att sedan tok rasa i fäste å får stora problem med under styrnings osv

kan tänkta mig att MC däcken från Bridgestone har samma trendens då Bridgestone verkar tillverka sina däck så att dem skall fungera så till de flästa motorsporter... :)

När det gäller Bridgestonedäcken så är ju detta första gången på säsongen som de har varit med under race. Tidigare race har varit mer eller mindre katastrof. Kanske lite tidigt att ropa hej ännu men det är ju bara bra med konkurrens.

Goodstuff skrev:

Han glömmer att han är ett stort problem själv.

*/ ?>
Back