sandstream
Guest
Roberts och Suzuki har länge gnällt på att det är Bridgestone däcken som gör att de inte kan vara med och slåss i toppen men så kliver Tamada fram idag med samma märke på däcken och nästan leker hem loppet i Rio.
Det finns säkert en jäkla massa faktorer som påverkar däckslitaget men kan någon med lite kunskaper förklara hur Roberts kan leda de första varven för att sedan rasa bakåt och hur Tamada bara kör bättre och bättre?
Om det är som jag tror, att föraren och fjädring/dämpning, är det som påverkar däckens hållbarhet mest så borde väl Suzuki ha skaffat antingen en ny förare eller en ny leverantör av fjädrar/dämpare?
Känns nästan som att det är bättre att Roberts kvalar som en påse nötter än att han får en att tro att Suzuki faktiskt ska kunna utmana de andra
Det finns säkert en jäkla massa faktorer som påverkar däckslitaget men kan någon med lite kunskaper förklara hur Roberts kan leda de första varven för att sedan rasa bakåt och hur Tamada bara kör bättre och bättre?
Om det är som jag tror, att föraren och fjädring/dämpning, är det som påverkar däckens hållbarhet mest så borde väl Suzuki ha skaffat antingen en ny förare eller en ny leverantör av fjädrar/dämpare?
Känns nästan som att det är bättre att Roberts kvalar som en påse nötter än att han får en att tro att Suzuki faktiskt ska kunna utmana de andra

