Talibanerna hotar Sverige...

Markus skrev:
Kommer du ihåg det där nästa gång det är valdag då? ;)
Du kanske gör det, men de flesta drabbas av akut minnesförlust den tredje söndagen i september vart tredje år, det är märkligt det där...
Finns det ngt vettigt att rösta på i den frågan? :va ..alla vill ju vara så poppis dom kan hos alla parter, funkar inte, därför det är som det är idag.

:kocko

Några måste få lida lite, men idag är dom som lider mest, egentligen - sköna och slappa rutiner. Vare sig du är sjuk eller ej, du får din sjukpenning, eller ditt bidrag. Ingen kollar om du är sjuk, eller ser till att göra din tråkiga arbetsplats till en bättre värld så att folk slapp bli "sjuka"/"utbrända".

Vet inte hur många av er här som varit i australien,. Har släktingar där nere å man åker ner var och vartannat år - där nere finns ingen stress, ingen utbrändhet, man ser ingen stress i vare sig trafik eller till vardags. Alla tar det lugnt, är trevliga. Att ta sig tid att umgås, och vila istället för stress och skynda på. Enormt stora skillnader mot sverige, men i grunden samma förutsättningar.

Hur kan det bli så fel här?

Förstår inte... :huvet

Att läsa den här tråden är litegrann som att se på ett avsnitt av beavis och butthead.

Jag hoppas att de flesta av inlaggen ovan ar skrivna av osakra fjortonaringar som inte vet battre, alternativt pensionarer som bor pa vischan och tycker det dar nya pafundet pizza verkar konstigt. Om inte sa ar fallet borjar jag bli grymt orolig for hur det star till i Svedala - maken till framlingsfientlighet, neofobi och trangsynthet har jag namligen knappt skadat i tidigare tradar.

Kanske VAM har natt forum for er idioter?

urf skrev:
maken till framlingsfientlighet, neofobi och trangsynthet har jag namligen knappt skadat i tidigare tradar.

Om du vill kan jag länka dig till ett par dussin trådar som du måste ha missat för såhär ser det tyvärr ut titt som tätt...

IronMike skrev:
Vet inte hur många av er här som varit i australien,. Har släktingar där nere å man åker ner var och vartannat år - där nere finns ingen stress, ingen utbrändhet, man ser ingen stress i vare sig trafik eller till vardags. Alla tar det lugnt, är trevliga. Att ta sig tid att umgås, och vila istället för stress och skynda på. Enormt stora skillnader mot sverige, men i grunden samma förutsättningar.

Hur kan det bli så fel här?

Förstår inte... :huvet
Ja. Australien är verkligen ett praktexempel på hur fint det kristna västeuropeiska systemet fungerar!
Tänk att det bara uppstod en kultur av västelänningar så spontant på andra sidan jorden. Å det lustiga är att dem har aldrig haft problem med invandring eller kriminalitet! :hihi
Själv var jag på semester i Turkiet en gång: Gud vad bra det var, jag mådde hur bra som helst, var inte det minsta stressad så det måste vara ett perfekt samhälle... :tummenupp

Markus skrev:
Tack, något mer jag kan göra för att påverka din dag? :banana
Jag glömde ketchup när jag var nere i Kista galleria och köpte jobblunchen på ICA. Skulle inte du kunna ta dig hit via blåa linjen och köpa en flaska åt mig?

Om du tycker blåa linjen är läskig att åka så kan jag kanske ringa upp någon på SL som kan hålla dig i handen.

Lämna ketchupen på Borgafjordsgatan 13A 5tr, gå till höger. Och du det ska vara Heinz! Ingen jädra familjepack Felix.

Spinky Spendrup skrev:
Lämna ketchupen på Borgafjordsgatan 13A 5tr, gå till höger.

Jag ska till Electrum nu så om du behöver något inhandlat idag så svänger jag gärna förbi. Åker hemifrån 08:30, kan vara där c:a 09:00, beroende på hur många värdetransportrån och gruppvåldtäkter det är på vägen.

Markus skrev:
kan vara där c:a 09:00, beroende på hur många värdetransportrån och gruppvåldtäkter det är på vägen.
Inga sådana inrapporterade. Dagens trafikhändelse verkar ha varit ett vildsvin som sprang runt på vägen någonstans.

Och tunnelbanan Ropsten - Axelsberg kl 9.35 är inställd pga vagnsbrist. Kan vara bra att veta. :tummenupp

det är ju sthlm somm ligger risigt till så jag menar va lixom otrevligt men tja...
för det andra så åker inte jag komunalt ett sletet sätt att ta sig fram på

supernaut skrev:
Har aldrig fattat vitsen med att leva med oskulder, vad är det som är så kul med det?
:felämne
Det där har jag åxå funderat över.... Hur funkar det egentligen? Att få 70 oskulder kan ju vara bra för den som inte vill att partnen skall ha någon annan att jämföra med. (Eller bara vara smittfri? Näe, för gammal story.) Men sedan då? Måste de fortsätta vara oskulder? Då är det ju ingen hit. Men efter 10 veckor så är det ju inga oskulder kvar. Byts de ut då? Eller forsätter de att vara oskulder för att de är så fula/gamla/defekta att ingen vill ta i dem?
Och är det för övrigt manliga eller kvinnliga oskulder? Jag skulle bli hyffsat besviken om jag offrar mig för att få tillbringa evigheten med 70 sexuellt frustrerade läderbögar... :whip

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg