Talibanerna hotar Sverige...

IronMike skrev:
I sverige behöver dom knappt rekrytera, dom har redan sina egna här bland oss .. finns mkt trhdghvcXXGFHXCG som "etablerat sig" som nysvenskar.. Och för en del av dessa, finns det i sin tur individer som skulle ställa sig först i kö, att "få äran" att vara delaktig i ett attentat. Det är en biljett till himlen, att få leva i lycka bland oskulder -som väntar, då du dött i "heligt krig".

Sjukt när man tänker efter, att folk fortfarande än idag, år 2005 kan vara minst lika primitiva som för många tusen år sedan. Fn m fl, borde gå ut hårt med att rensa bort alla sjuka grupper, även div sekter och annat patrask.

Ironiska i sammanhanget är att svenskar är så naiva och "välkomnande", det mångkulrurella samhället är ju så fint .. eventuella celler i sthlm, kan mao be till allah på söders höjder i mosken..

Vänder vi på det, skulle vi få bygga en kristen kyrka i Irak, som svenska ny-irakier?

Så jieffla trött på allt humanistiskt crap, alla borde få leva lyckligt med sin kultur i sitt egna land, mer eller mindre, allt som har med mångkultur i dagens läge är ju rena rama pannkakan, inget funkar som det ska någonstans.

Blir lite lack, tankarna rinner iväg. Hoppas ingen tolkar ovanstående som rasistiskt eller så, jag räknas själv som invandrare. Men min farsa flytta hit efter att ha fått anställning som narkosläkare innan han ens kom hit pga av brist på arbetskraft på 60-talet... Inte som ngn asylsökande mupp, med barn som vill ha samma rikedom som svenska rikingar över en natt, kommer på att det är jobbigt med utbildning a'la låt oss utnyttja bidrag istället..

:4skrika

Säger som Sören i nattbuss 807, tror jag det var, ska flytta till ett land som inte tar in "invandrare".

Instämmer totalt!

För övrigt så tror jag att om man nu skulle utplåna dom med en atombomb, vilket man självklart inte ska, så är det väl effektivare att smälla den över gamla hederliga Sverige? Det lär ju finnas fler "såna" här än i deras hemland snart.

KalleNorton skrev:
Jahaja, så du åker med blåa linjen? Bor du i Rinkeby?

Nej men jag har jobbat i världens sämsta stadsdel i många år: Kista

För övrigt är det gräsligt irriterande att du klarat dig undan med min Fixxxer Fanclub logo medans jag vart rånad på den av anonym moderator. :mad:

Gixxer 1 skrev:
Den Irakiske killen hatar USA till den grad att han gärna såg att hela landet låg under 10 meter vatten.

Snälla, säg att du inte jobbar på Barsebäck eller i en oljedepå.
Anmäl araben till SÄPO, han är säkert farlig.

IronMike skrev:
Så jieffla trött på allt humanistiskt crap

Kommer du ihåg det där nästa gång det är valdag då? ;)
Du kanske gör det, men de flesta drabbas av akut minnesförlust den tredje söndagen i september vart tredje år, det är märkligt det där...

Mögel skrev:
Ja men vad gör dom där då!!! Jo hjälper folk med mat och sjukvård!!!!

Javisst gör dom det! Men det är soldaten i sig som stör dom. Sen är det inte BARA mat och sjukvård som bedrivs av svenska soldater där nere. Det finns SÄK-förband med....Ex.vis Liknande Stab-SÄK eller en form av MpJ-SÄK och dom har liiiiite andra uppgifter än som förplägnadspersonal. SSG har varit i Afgahnistan och det är ju Sveriges yrkes-knektar (i sin allvarligaste form) och dom håller garanterat INTE på med förplägnadstjänst.

Gixxer 1 skrev:
Den Irakiske killen hatar USA till den grad att han gärna såg att hela landet låg under 10 meter vatten. :skrämd ...tur man är svensk då ;)

Saddam var ju USA-stödd under många år, lite sur får han väl vara? Sedan tror jag knappast att alla Irakier är pissed off på USA för att de invaderade. Åsne Seierstads bok "hundra och en dag" ger en intressant bild av hur folk reagerade på invasionen.

Varför är det så oroligt i arabstaterna kan man ju fundera på? Kan det vara så att stormakterna aktivt stött "bad guys"?

Irak: Brittisk koloni till 1932, därefter installerades en UK-vänlig monarki. 1958 blev den avsatt av en sovjetvänlig regim osv fram tills Saddam.

Iran: Hade märkligt nog ett demokratiskt styre fram tills 1953 då brittiska och amerikanska olje-intressen ersatte detta med en diktator, den sk Shahen (Mohammed Rez nånting). Usa stödde Iranska attacker mot Irak. 1979 avsattes den överjävliga diktatorn vid den Iranska revolutionen. Då skiftade USA-stödet till Irak och Saddam.

Och mönstret om någon inte fattat det är: Stormakterna ville ha kontroll över oljan. Om folket där lever under en diktator sket man i. Men det verkar lite grann som man insett att diktaturer föder extremister.

Och om någon undrar så finns det kristna samfund i arabländerna. Hur bra de har det kan man ju tvista om. Omkring 700 000 pers i Irak var kristna innan kriget. Religionsfrihet "på papperet". Utrikesministern var kristen. Men han var inte snäll för det. :näsblod

Last edited:
Jag fattar inte vad de menar att vi har gjort dem.. orkade inte läsa hela artikeln iofs.

Undrar om ni skämtar om det när eran moster var påväg hem från jobbet på spårvagnen........ Eller eran dotter, mamma, pappa, son, mormor, morfar.....

Markus skrev:
För övrigt är det gräsligt irriterande att du klarat dig undan med min Fixxxer Fanclub logo medans jag vart rånad på den av anonym moderator. :mad:
Säkerligen en nysvensk som inte kan skilja på ditt och mitt! Nakcskåt! :4skrika

Edit: Min är numera också bortediterade, tyvär.

Last edited:
Spinky Spendrup skrev:
Och om någon undrar så finns det kristna samfund i arabländerna. Hur bra de har det kan man ju tvista om. Omkring 700 000 pers i Irak var kristna innan kriget. Religionsfrihet "på papperet". Utrikesministern var kristen. Men han var inte snäll för det. :näsblod

Man bör skilja på arabland och arabland. Det starkt religiösa Iran är något helt annat än vad Irak var med sin sekulära Baath-regim.

korvgubbe skrev:
Hrm.. lite intressant att det räcker med några dagars orkan för att en storstad i "världens mäktigaste, mest civiliserade, friaste och mest demokratiska land" ska börja falla samman med laglöshet, plundring och räddningspersonal som beskjuts....

Tänkte precis på det faktiskt. Fast de är inte muslimer och då är det inte lika intressant att fördöma längre.

Chris Ash skrev:
Tänkte precis på det faktiskt. Fast de är inte muslimer och då är det inte lika intressant att fördöma längre.

Vad är det som ska fördömas menar du, plundringen eller den misslyckade hjälpinsatsen?

För egen del är det inte svårt att fördöma både och.

Chris Ash skrev:

Tänkte oxo på det... jävligt lustigt!

IronMike skrev:
Men min farsa flytta hit efter att ha fått anställning som narkosläkare innan han ens kom hit pga av brist på arbetskraft på 60-talet... Inte som ngn asylsökande mupp...

Intressant resonemang, frågan e vem som e mupp?

En fråga bara...

...Jag har läst lite i Expressen å Aftonbladet men ingenstans har jag läst något om att han faktiskt pekade ut just Sverige. Det enda han säger är ju att de som har arméer på Afghansk och Irakisk mark ligger pyrt till.... Är det då någon som på allvar får det till att han pekar ut just Sverige?!... För att vi har några dussin gubbar där nere... :va

Oki, han säger "alla som har gubbar där nere" och han undantar inga för att de har färre än 100 soldater på plats... Men det är väl knappast Sverige han lär syfta på även om vi p.g.a. de där fåtalet gubbar lär ingå i kategorin: "alla länder som"...

Om alla på jorden bara fick klart för sig själva att det inte finns någon jävla gud som är deras alsmäktige fader så skulle mycket vara vunnet!
Religionen är i grund och botten anledningen till typ 90% av all den skit som håller på i världen. Och vad gör den för nytta? Tar han om döingar på ett bra sätt?
...Och när de(talibanerna) ändå håller på så kan de väl sluta gå omkring och se ut som eskimåer fastän de bor i öknen!

Slurken skrev:
...Och när de(talibanerna) ändå håller på så kan de väl sluta gå omkring och se ut som eskimåer fastän de bor i öknen!

Eskimåer? Du menar att talibanerna knallar runt i sälskinn ut i öknen?! Det är fanimej imponerande. Var hittar de sälar? :va

Slurken skrev:
Religionen är i grund och botten anledningen till typ 90% av all den skit som håller på i världen. Och vad gör den för nytta? Tar han om döingar på ett bra sätt?

Nej snarare människors inneboende trångsynthet och intolerans. Den som påstår att "typ 90% av all den skit som håller på i världen." är religionens fel är inte ett dugg bättre än de mest fanatiska och bokstavstroende religiösa.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8