Takida i kväll....

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
På KB i Malmö :yoparty kl. 21.00

Ni som ska dit... FETT ÖS!!!!!!!!!!!elva

Härligt :tummenupp Jag har varit på ganska många Takida konserter nu i sommar, och den bästa var lätt spelningen på tyrol, den var så sjukt bra :yoparty
Nån annan som var där?

Jag fick ju en skiva av nån här på SH som hade en tävling om att gissa på ett tal han hade tänkt ut. Jag kom bland dom som fick en skiva.. Fett!En av dom bästa skivorna jag har...

Nån mer som ska till Malmö i dag o se dom?

Fan Takida har ju blivit aspoppis bland alla danskar neråt landet :banana Jag minns den gamla goda tiden när absolut iingen visste vad Takida var för nåt:D
Men det var ju ganska många år sen:)

Danskar? Vaddå danskar... Du är ju för f*n halvt finne, Arjeplog o allt... :tungan :tungan

Vafan är Takida? Låter populärt, populärt brukar hålla i 2 månader sen splittras dem.

Kongo skrev:
2533247 Tyvärr ja:mad: Men man får väl nöja sig med Maiden och Trivium 25 november:yoparty
Tack! Du påminde mig om att jag ska sälja sittplatserna ditt!

(Har ståplatserna kvar för mig själv såklart)

Pallas Athena skrev:
2533645 Tja..Takida bildades 1999, så 2 månader? Nä.
Ojdå, har de varit kända sen 1999? :rolleyes:

Brukar gå i stöpet när de blir kända, eller så gör de ett debutalbum som alla gillar, sen gör de ett till så blir det flopp.

Ungefär som Evanescence, fast de har jag aldrig tyckt var speciellt bra ändå.

är det någon som seriöst kan påstå att de lyssnat på takida i mer än ett år då?

Vad är Takida för ett band? Hörde att Von Benzo ska öppna för dem i HBG imorron, lirar de hårdrock? Backstreet Boys-looken avskräckte mig från att kolla upp dem....

Chris Ash skrev:
2534272 Vad är Takida för ett band? Hörde att Von Benzo ska öppna för dem i HBG imorron, lirar de hårdrock? Backstreet Boys-looken avskräckte mig från att kolla upp dem....

De e inte BSB musik iaf... faktiskt rätt bra musik... ja va uppe på deras efterfest när dem spela här.. fick inte va kvar för vakterna :P

Japps skrev:
2533165 Jag fick ju en skiva av nån här på SH som hade en tävling om att gissa på ett tal han hade tänkt ut. Jag kom bland dom som fick en skiva.. Fett!En av dom bästa skivorna jag har...

Jag var också en av dom som vann en skiva! :)

En "irriterande" grej var att 2st låtar på skivan hade bytt plats... Något du märkte av på din skiva?

Chris Ash skrev:
2534272 Vad är Takida för ett band? Hörde att Von Benzo ska öppna för dem i HBG imorron, lirar de hårdrock? Backstreet Boys-looken avskräckte mig från att kolla upp dem....
Provlyssna här:
http://www.takida.se/

Solid snake skrev:
2533841 Ojdå, har de varit kända sen 1999? :rolleyes:

Brukar gå i stöpet när de blir kända, eller så gör de ett debutalbum som alla gillar, sen gör de ett till så blir det flopp.

Ungefär som Evanescence, fast de har jag aldrig tyckt var speciellt bra ändå.

Takida har släppt 6 plattor plus ett gäng singlar och specialskivor, så dom har mer än ett debutalbum i ryggen (dom flesta har inte ens hört låtar från deras första album). Sen att radiostationerna inte spelat låtar från innan "Make You Breathe", det är en annan femma. Dom har varit kända inom "rockkretsar" sedan första skivsläppet.

Evanescence letar just nu efter ny sångerska, så man kan inte påstå att dom är "down and out" än.

Solid snake skrev:
High school rock låter det som, jättebra. :rolleyes:

Fortsätt du lyssna på Vikingarna då, dom har ju släppt en hel hög med bra skivor :tummenupp

Back