Jag är en människa som har varit på en hel del konserter och festivaler. Och har sett fler band uppträda live än vad jag kan komma ihåg. Tyvärr så tillhör Takida de band som jag kommer ihåg. Detta eftersom de utmärkt sig genom att vara så dåliga. Och att de gnäller värre än Kicki Danielsson.
När det gäller Metallica på Ullevi så såg jag den konserten bara på tv. Intrycket jag fick då var att de fläskade på med lite väl hög ljudvolym och de verkade nästan en aning övertaggade, i alla fall i början. Nu kanske de inte vred volymrattarna till 13, vilket Motörhead brukar göra, men bara för att man har den tekniska möjligheten att dra på med en herrejösses-hög ljudnivå så är det sällan en bra idé att göra det. Jag vet ju dock inte exakt hur högt det var eftersom jag som sagt inte var där.
Det spelar ingen bra roll hur bra PA-system någon har om de inte kan sjunga och hantera sina instrument. Det kan väl nämnas att Takida inte hördes genom något PA som var deras eget eller som direkt var någon billebroskit någon av gångerna jag hörde de.
Så vilka liknelser skulle musikkritikern ha gjort? Funktionsnedsättning och förstoppning? Skulle det ha varit så viktigt att såga just första bästa populära band så skulle det ju ha varit ett öppet mål att såga
Slipknot, som både säljer massor med skivor och inte ser ut som medelsvensson.