Takida bjuder på dagens garv.

Jag jämför ljudkvalitén från skiva mot konsert, metallica lät rassligt, falskt och man hörde inte mycket av vad han sjöng förutom under nothing else mathers. Dvs inte i närheten av skivkvalitet, det hade däremot takida i västerås. Man hörde vad som sjöngs klart och tydligt och instrumenten lät som de ska utan en massa extra rassel o skit... (genom en tondöv människas öron). Det är något jag uppskattar, sen finns det andra som vill att de ska slå allt vad de kan på trummorna hysteriskt och spela sönder varenda sträng på gitarrerna för att det ska vara "bra", smaken är som baken.

Åter igen, recensionen är skriven på en finnig tonårings mognads nivå.

Det finns ett väldans hat mot Takida märker jag, nu tycker jag vi sjunger we shall overcome tillsammans..... :krama

Att jämföra skiva mot live kan vara svårt då de flesta band inte spelar låtarna lika som på skivan. Dock så måste jag hålla med om att allt som ofta så blir de som spelar lite väl ivriga, och "förstör" låtarna med för mycket improvisation.

Ja e med och sjunger we shall overcome...sålänge inte takida e med...då blir det bara skit av den med! :D

Nåja, allt va inte bättre förr, det finns mycket bra "nya" band som tex tidigare nämnda Corroded och inte minst In Flames. Dio och Freddie kunde sin skit, inget snack om det, men att nya musiker skulle vara talanglösa vete fan.

Personligen tycker jag Takida suger hästballe, men respekterar att andra gillar skiten.

In Flames nya? Jag vill minnas att jag köpte nån platta med dem under början-mitten av nittiotalet....

Det var inte såååå långt mellan Keeper of the Seven Keys och Lunar Strain, att kalla In Flames för ett nytt band är kanske lite att tänja på gränserna.

Och kanske just därför jag skrev citationstecken kring "nya" ... Jämfört med Dio är det toppfräscht.

In Flames nya? Jag vill minnas att jag köpte nån platta med dem under början-mitten av nittiotalet....

Då rekommenderar jag dig att köpa/lyssna på senaste plattan Sounds of a playground fading. Finns på Spotify.

Det har gått långt när det inte ens krävs att man kan sjunga rent. Det var bättre förr. :gubbe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT