Takida bjuder på dagens garv.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu har tydligen Takida blivit lite ledsna och kinkiga. Och polisanmält en som recenserat deras senaste skiva.

http://dagbladet.se/kulturnoje/1.3776343-takida-har-fatt-nog-polisanmaler-kritiker
http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3227200.ece
http://gaffa.se/recension/51266

Min personliga åsikt om Takida? Jag har hört de live både innan de slog igenom och fick skivkontrakt och efter. Recensenten var nog snällare i sin kritik än vad jag skulle klarat av att vara.

Skulle jag ha tillhört det handikappförbund som de som har downssyndrom eller har anhöriga som har det så kanske jag skulle ha polisanmält recensenten. För att ha blivit jämförd med Takida.

"Robert Pettersson utnyttjar också en sångteknik där han på ansträngd engelska försöker låta så menlös som möjligt. Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten."

HAHA tycker han beskriver det rätt bra, takida låter som en hyena under parningsakt när dom spelar live...

Deras pinsamma polisanmälan bekräftar ju bara att det verkligen är skitnödiga. Herregud. recensionen var ju inte ens särskilt elak..

"Robert Pettersson utnyttjar också en sångteknik där han på ansträngd engelska försöker låta så menlös som möjligt. Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten."

HAHA tycker han beskriver det rätt bra, takida låter som en hyena under parningsakt när dom spelar live...

Framförallt den totala menlösheten är väl deras signum. Inget särskilt unikt i och för sig inom mainstream radiomusik. Säger väl mer om folk i allmänhet som tydligen gillar sån skit.

Kommer ihåg när det var någon tävling här på SH där man kunde vinna ett helt års gratis konserter med Takida. Jag vann. Jag gick inte på en enda.

Byter radiokanal varenda gång de ens nämns.

Kommer ihåg när det var någon tävling här på SH där man kunde vinna ett helt års gratis konserter med Takida. Jag vann. Jag gick inte på en enda.

Byter radiokanal varenda gång de ens nämns.

Nog det bästa du gjort i livet Marcus.
Men varför i hela friden anmälde du dig?:D

Mattias var är du när vi behöver dig!

Jag vill ha bakrutedekal till bilen!!!!

Last edited:
Snacka om att äga sig själv när man säger att det är ju förnedrande för folk som har downs syndrom. Var tvungen att skriva några rader om det.

Pearl Jam-Creed-Volbeat-Takida.
Där har ni en liten förenklad stege i att sjunga med underbett. Pearl Jam kom först och är riktigt bra på sin sak(Eddie hör till en av mina favoritsångare), sen kom det härmapor som försökte kopiera deras sound men det blir bara sämre o sämre ju lägre ner i stegen man kommer. :yoparty

första gången jag hörde dom så var det i alla fall ett litet uns av rock men inte nu längre..dom fick en hit med förra skivan och då mixade dom om den så den skukke bli mer " radio vänlig "..total sell out grupp...

Jag förundras mer över folks trängande behov av att uttrycka sitt förakt för gruppen än denna anmälan. Vet inte vad en psykolog skulle säga om beteendet men ord som "identitet" och "självkänsla" skulle säkert dyka upp.

tumblr_l6anippr7A1qzgimro1_500.jpg

Jag förundras mer över folks trängande behov av att uttrycka sitt förakt för gruppen än denna anmälan. Vet inte vad en psykolog skulle säga om beteendet men ord som "identitet" och "självkänsla" skulle säkert dyka upp.

tumblr_l6anippr7A1qzgimro1_500.jpg

Är man musikkritiker är det ens jobb att yttrycka sin åsikt om deras alster.

Det är kutym i branchen att omm man hyllas hyllas man ordentligt, men om man sågas så sågas man brutalt och stenhårt.

Se bara på talangtävlingarna, nu är ju dom svenska just menlöst svenska i sågningarna, men utomlands får dom minsann höra att deras mammor borde ha gjort abort istället för att föda talanglösa ungar.

Kan man inte ta kritik ska man nog inte ställa sig på en scen överhuvudtaget.

Jag tycker att dom spelar menlös hissmusik, jag orkar inte ens hata..

Takida är skit braför att hitta jämnlikar.

När jag plugga i umeå råka jag klämma ur mig att de ända gången man kan lysna på takida är om man sitter i en kall dusch vagandes fram och tillbaka och skär sig med en rostig nagelfil.

Dem som garva med hållande va de ända vettiga i klassen :D

Recensenter och kritiker är strebers, gör allt för att göra karriär framför kameran eller i nån blaska och då gäller det sticka ut.

Dom hissar ibland talanglösa idioter i hopp om att, när artisten prånglar ut en singel eller når en avlägsen plats på svensktoppen, kunna säg "det var jag som sa det först"
Likaså dissar dom folk som drar fulla hus år efter år säger att dom är "sopslut" bara för att få glänsa lite själva när och om det händer.
Det behöver inte ha ett uns av sanning i sig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT