Tailriser

fastwheeler

Terminator
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Har funderat på att skaffa en tailriser, men har lite planer på att bygga en själv. Borde ju inte vara så svårt.

Nu undrar jag om någon av er har gjort en själv. Vilket material användes, tjockleken, längden (om det var till en GSXR 96 -99) samt ca pris om det gjordes av någon firma ??

Jag har gjort tailrisers själv av 6mm aluminium.1cm kortare vid fästet blev 4 cm vid navet. Fick lov att svarva distanser för orginalrisers är svängda.Ju längre sving desto mer bygger det.

Behövs verkligen en tailriser till en gsxr? Den har du ju möjlighet att höja bak genom att lägga till bricka/or i övre stötdämparinfästningen.

Så är det då till min -96:a. Om du ska höja mer än så - tjaa, ok (jag skulle inte göra det)

/lastu

lastu skrev:
Behövs verkligen en tailriser till en gsxr? Den har du ju möjlighet att höja bak genom att lägga till bricka/or i övre stötdämparinfästningen.

Så är det då till min -96:a. Om du ska höja mer än så - tjaa, ok (jag skulle inte göra det)

Ok, har inte sett förrän nu att det går att lägga brickor i övre fästet. Jag är inte ute efter nån våldsam höjning, så det ska nog räcka.

Tack för svaren.

/Kjell

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!