tailguard

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
hallo!nån som har erfarenhet av montering av s-racings tailguard till R1-98,passform,kvalitet å så.kanske tom finns nån som har en att sälja isf är jag intresserad att köpa!
 
Jadu,kolla bilden,ifrån S-racings sida.Kolla inpassningen,glipar lite här å där.Kan inte han som säljer dom lyckas bättre så.....
 

Bifogat

  • R198-99Tailguardvit2st.jpg
    R198-99Tailguardvit2st.jpg
    76.3 KB · Visningar: 333
Tjoo. jag har just monterat tailguard till r1 -01 från s-racing, passformen är sådär om man är pedant, har haft svårtigheter med schysst fastsättning av bakljuset och sen är det ett helvete att få dit bultarna som dom skickar med, jag fick ta 4 plast bultar längst fram sen resten clips, sågade orginalet bakom batterieholken eftersom det inte hänger med någe vettigt till de, du får sätta dit fuelbox, relän och säkringsdosa och annat mumma igen på nåa kåpan, jag gjorde en specialare och köpa en tunn bilmatta och hade inuti och isolerade baken mot vattengliporna och inhandlade en tunn isolerad skiva med plastskydd och gjorde hål och körde i bunt band och smackade dit boxen och resterande el så skiten inte skaver eller skramlar mot någe, du får räkna med lite tarzanlösningar på de mesta, men om du har tur blir det som på min :hihi :yoparty

hare!
 
danneinthehouse skrev:
Tjoo. jag har just monterat tailguard till r1 -01 från s-racing, passformen är sådär om man är pedant, har haft svårtigheter med schysst fastsättning av bakljuset och sen är det ett helvete att få dit bultarna som dom skickar med, jag fick ta 4 plast bultar längst fram sen resten clips, sågade orginalet bakom batterieholken eftersom det inte hänger med någe vettigt till de, du får sätta dit fuelbox, relän och säkringsdosa och annat mumma igen på nåa kåpan, jag gjorde en specialare och köpa en tunn bilmatta och hade inuti och isolerade baken mot vattengliporna och inhandlade en tunn isolerad skiva med plastskydd och gjorde hål och körde i bunt band och smackade dit boxen och resterande el så skiten inte skaver eller skramlar mot någe, du får räkna med lite tarzanlösningar på de mesta, men om du har tur blir det som på min :hihi :yoparty

hare!


Jo dom där skruvarna är inte att leka med..jag limmade fast muttrarna på insidan av tailgarden:P bakljuset fick man fixa ett nytt fäste till... :huvet ..och som sagt det glipar lite här och där. :4skrika
 
twinner skrev:
Jo dom där skruvarna är inte att leka med..jag limmade fast muttrarna på insidan av tailgarden:P bakljuset fick man fixa ett nytt fäste till... :huvet ..och som sagt det glipar lite här och där. :4skrika
ok!tack o bock!verkar lite bökigt,men va fan har ju tid på mig:)kan ju bli snyggt om man lägger ner lite tid,är fortfarande intresserad av att köpa om nån har en att sälja :yoparty,även andra märken ån s-racings kan va intressant!
 
S-racing underdel är det skit kass passform på har haft en sådan.
Har en från axesstrading nu och den är passformen kanon på
 
Skulle rekomndera att köpa en "innerskärm" (den där svarta som håller i batteriet mm)
från tex en krachad hoj.. det gjorde jag och då mår man ju inte dåligt om man sågar i den.. dom e inte speciellt dyra heller..

passformen e sisådär.. men jag står ut med det..
 
steffeR1 skrev:
S-racing underdel är det skit kass passform på har haft en sådan.
Har en från axesstrading nu och den är passformen kanon på
ok!vad händer me utrymmet under passagerar sadeln med axesstradings tailguard blir det något kvar :confused: har hört att det försvinner plats på s-racings tailguard åxå!har lite prylar till larmet i det utrymmet å vill ju gärna ha kvar det!antar att det ä samma procedur med kapande o modifieringar även med axesstradings underdel eller :confused:
 
Köp en från s-racing..det passar men man får böka lite:) min tig ca 1 timme att montera:P man blr nöjd efteråt också! rent och snyggt blir det:tummenupp du måste ha kvar batterilådan på srcing tailgarden,bara att kapa lite snabbt vid slutet av skjutspinnarna.
 
rekommenderar inte alls sracing, gör du stoppies så kommer du snart bli varse om undertail som ploppar utanför cutsen etc.......spendera några hundringar extra o få nåt bra istället....
 
Ravetrancer skrev:
rekommenderar inte alls sracing, gör du stoppies så kommer du snart bli varse om undertail som ploppar utanför cutsen etc.......spendera några hundringar extra o få nåt bra istället....
tackar så mycket för svaren från alla vänliga själar :Bugar ,har kollat runt lite till å det blir nog en från bikedesign istället!kostar lite mer men då är den ju lackad å klar med integrerade blinkare :rock
 
Undertail

steffeR1 skrev:
520294 S-racing underdel är det skit kass passform på har haft en sådan.
Har en från axesstrading nu och den är passformen kanon på

Har du bild på den?
De har inga bilder på sin sida.. :tomten
 
Äh, S-racing säljer ju knappast "egna" produkter. Iallafall när det gäller undertray's och plast. När jag handlade min undertray var det en Powerbronze, och har säkerligen ingenting med S-racing's övriga kvalitet att göra.

Är skitnöjd med allt jag handlat där.

Beträffande folk som gjort stoppies med "S-racings" undertray's till R1 kan deras sviktande kvalitet bero på en mängd andra faktorer än just undertrayen's passform.
 
Exup skrev:
519411 Jadu,kolla bilden,ifrån S-racings sida.Kolla inpassningen,glipar lite här å där.Kan inte han som säljer dom lyckas bättre så.....

hehe ja nu är det nog inte "firman" s-racing som satt ihop den där, utan en kund:):):) jag hade en från s-racing o visst får man trixa o fixa lite innan man får dit den men man får vad man betalar för.
5 timmar i garaget senare så hade jag en tail värd namnet utan glipor, ska du ha en tail som du bara trycker dit så kostar det några tusen, så är det!
 
peter R1 skrev:
2069985 hehe ja nu är det nog inte "firman" s-racing som satt ihop den där, utan en kund:):):) jag hade en från s-racing o visst får man trixa o fixa lite innan man får dit den men man får vad man betalar för.
5 timmar i garaget senare så hade jag en tail värd namnet utan glipor, ska du ha en tail som du bara trycker dit så kostar det några tusen, så är det!
Jo det är möjligt,men ska man göra reklam för sina grejer så bör man nog inte välja det värsta kortet :tummenupp
 
lyfter och snor tråden....

köpte en beg undertray "från S-racing" och har ängat mig med att plasta batteri låda och dyl, men hur i helvette ska man festa skiten? ska den verkligen bara hänga i "sätes kåpan" ? eller får man fula dit någe nytt fäste?
"sätes kåpan" sitter ju inte fast nånstans mer än i framkant, right?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top