Tagga Air Force One.. javisst!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Markus skrev:
2110293 Vilket gör det om möjligt ännu svårare att förstå anledningen.

Joho. Nu blev han phett frekc utan att riskera livhanken. Det finns därmed minst en fungerande hjärncell till att fundera ut ett sådan snilledrag.

Bärgren skrev:
2111472 Joho. Nu blev han phett frekc utan att riskera livhanken. Det finns därmed minst en fungerande hjärncell till att fundera ut ett sådan snilledrag.

Hans motivering till varför han gjorde det var redan kass, den blir inte bättre av att han faktiskt inte gjorde det. :3freak

Om den är äkta eller inte låter jag vara osagt, verkar rätt najs att knata in på flygplansyarden och bomba :lol men vad fan kallar man ett flygplan som är målat/tagat? Inte fan är det väll rull? Jag läste *ehum* i en bok där det var 2 olika crews som krigade med båtar, alltså, det började med att nån utav dom lirade skrovet, varav dom andra svarade genom att spitta deras målning och lägga en egen brevid, så höll dom på ett par vändor tills dom torskade. Det ska ha varit på 90-talet.

sgtpepper skrev:
2109181 Vad menade han då, förutom att komma med en helt felaktig och missuppfattad anmärkning på det jag redan hade skrivit :va

Ska man märka ord och vara besserwisser så bör man ha torrt på fötterna och faktiskt veta vad fan man snackar om, annars blir det löjligt.

Eehhmm...........Det är inte ETT specifikt flygplan utan TVÅ som är specifikt öronmärkta för att frakta presidenten och INGET annat...till skillnad från villket reguljärt trafikplan som helst, något som till och med jag fattade att FUBAR menade.

Alltså, det är 2 specifika fysiska plan, samma 2 plan jämt,.... hela tiden, .....alltid, inte villka 2 plan som helst ur USAF.

Det är bara 2 plan på hela klotet som kallas Air Force One, och det är alltid samma 2 plan.

Relax.

Last edited:
Maax skrev:
2114759 Eehhmm...........Det är inte ETT specifikt flygplan utan TVÅ som är specifikt öronmärkta för att frakta presidenten och INGET annat...till skillnad från villket reguljärt trafikplan som helst, något som till och med jag fattade att FUBAR menade.

Alltså, det är 2 specifika fysiska plan, samma 2 plan jämt,.... hela tiden, .....alltid, inte villka 2 plan som helst ur USAF.

Relax.
Kuckeliku. Du är uppenbarligen inte läskunnig.

Air Force One är en anropssignal som tilldelas det plan ur USAF som för tillfället bär presidenten. Säg t.ex att de två special-jumbojetarna är strandsatta pga tekniska fel eller fientliga attacker eller vad som helst, då kommer USAF att transportera presidenten i ett helt annat plan, som då blir Air Force One. Det är inte svårt att förstå, det är enkelt. Försök!

whitehouse.gov skrev:
When the President is aboard either craft, or any other Air Force aircraft, the radio call sign is "Air Force One."
http://www.whitehouse.gov/whmo/af1.html

Last edited:
sgtpepper skrev:
2114776 Kuckeliku. Du är uppenbarligen inte läskunnig.

Air Force One är en anropssignal som tilldelas det plan ur USAF som för tillfället bär presidenten. Säg t.ex att de två special-jumbojetarna är strandsatta pga tekniska fel eller fientliga attacker eller vad som helst, då kommer USAF att transportera presidenten i ett helt annat plan, som då blir Air Force One. Det är inte svårt att förstå, det är enkelt. Försök!

Exakt....svårt för att läsa? Du har fel.

Alltid samma 2 plan, FAKTA.

Skulla båda vara ur trafik av någon anledning så stannar presidenten hemma, FAKTA.

De 2 planen Är extremt speciallbyggda, tror du USA sätter presidenten på villken flygande måltavla som helst? Skulle inte tro det, speciellt inte i dagens läge. FAKTA.

"ANY OTHER AIR FORCE AIRCRAFT" är retoriskt...........skulle aldrig hända i verkligheten.

Last edited:
Maax skrev:
2114792 Exakt....svårt för att läsa? Du har fel.

Alltid samma 2 plan, FAKTA.

Skulla båda vara ur trafik av någon anledning så stannar presidenten hemma, FAKTA.

De 2 planen Är extremt speciallbyggda, tror du USA sätter presidenten på villken flygande måltavla som helst? Skulle inte tro det, speciellt inte i dagens läge. FAKTA.
Men är du gravt dum i huvudet, ej skolad i det engelska språket eller analfabet? Läs på Vita Husets hemsida som jag länkade till för i helvete.

"The current presidential fleet consists of two specifically-configured Boeing 747-200B series aircraft - tail numbers 28000 and 29000 - with Air Force designation VC-25A. When the President is aboard either craft, or any other Air Force aircraft, the radio call sign is "Air Force One."

Exakt vad i den ovanstående meningen på engelska är det som du INTE förstår?

"ANY OTHER AIR FORCE AIRCRAFT" är retoriskt...........skulle aldrig hända i verkligheten.
Retoriskt? Ehh, menar du kanske hypotetiskt? Ja, det stämmer. Men det fråntar väl inte faktumet att det är en anropssignal som kan, om än hypotetiskt, tilldelas vilket plan som helst som transporterar Presidenten.

Ja, vad ska man säga? Jävligt tufft, speciellt som det inte ens var riktigt.

Air Force One är för närvarande i Las Vegas om någon vill åka dit och spraya lite :)

Undrar om Bush är där och spelar upp lite pengar?

sgtpepper skrev:
2114801 Men är du gravt dum i huvudet, ej skolad i det engelska språket eller analfabet? Läs på Vita Husets hemsida som jag länkade till för i helvete.

"The current presidential fleet consists of two specifically-configured Boeing 747-200B series aircraft - tail numbers 28000 and 29000 - with Air Force designation VC-25A. When the President is aboard either craft, or any other Air Force aircraft, the radio call sign is "Air Force One."

Exakt vad i den ovanstående meningen på engelska är det som du INTE förstår?

Retoriskt? Ehh, menar du kanske hypotetiskt? Ja, det stämmer. Men det fråntar väl inte faktumet att det är en anropssignal som kan, om än hypotetiskt, tilldelas vilket plan som helst som transporterar Presidenten.

Undra vem som är gravt dum i huvudet...disskusionen handlade väl om detta "The current presidential fleet consists of two specifically-configured Boeing 747-200B series aircraft - tail numbers 28000 and 29000 - with Air Force designation VC-25A."....villket av det förstår inte du??

Du påstår att alla USAF flygplan kan kallas Air Force One, i teorin....varför, när vi båda vet att det inte händer i verkligheten. ALLTID SAMMA 2 PLAN. Det står överst på flera sidor du länkat till. Allt annat är terori och totalt ointressant.

Verkar märkligt att du bortser från det men är benhård på nått som båda vet inte händer...nämligen att presidenten skulle fraktas i NÅGOT annat plan än dessa 2. Är det för att du bara MÅSTE ha rätt?

Läs inlägg 16 ( ditt eget ) så fattar du vad jag snackar om.

Last edited:
Maax skrev:
2114813 Undra vem som är gravt dum i huvudet...
Det är du, så det behöver du inte undra över.

disskusionen handlade väl om detta "The current presidential fleet consists of two specifically-configured Boeing 747-200B series aircraft - tail numbers 28000 and 29000
Nej, diskussionen började med att jag skrev detta inlägg, där jag förklarade att Air Force One inte är ett specifikt plan utan en anropssignal. Något som fortfarande gäller, oavsett hur många gånger du skriver FAKTA med stora bokstäver.

Du påstår att alla USAF flygplan kan kallas Air Force One, i teorin....varför
Varför? Därför att det är teorin som diskuteras. För sjuttielfte gången: Air Force One, Air Force Two, Marine One med flera är enbart anropssignaler som följer personen som fraktas (Presidenten eller Vice-Presidenten) och inte en fysisk flygfarkost.

när vi båda vet att det inte händer i verkligheten. ALLTID SAMMA 2 PLAN.
"I verkligheten"? Vad vet du (eller jag) om det? Skulle något inträffa som renderar både 28000 och 29000 oanvändbara när Presidenten är på resa (terrorattacker, allvarliga systemfel, krig, vadsomhelst) så är det självklart att han kommer att transporteras i något annat lämpligt plan till hemmaplan igen och detta plan kommer då att vara Air Force One. Simpelt, enkelt och lättförståeligt om man inte aktivt jobbar på att vara dum.

Varför för jag ens den här diskussionen? Vita Huset skriver själva "or any other Air Force aircraft" på sin hemsida och ändå sitter jag här och är förbannad på någon som antingen spelar dum för att retas eller verkligen är dum i huvudet. Jag borde ha bättre saker att göra. Som att sova eller sitta och stirra in i en vägg.

Godnatt.

Homo skrev:
2114833 den här tråden börjar bli fett gay
Säger en kille som kallar sig för homo :rofl

@sgtpeppar: Du borde verkligen ta och lugna ner dig. Finns ingen anledning för personattacker, det är bara fjantigt att försöka vara tuff bakom ett tangentbord. Ta en valium eller nått :ätapiller

sgtpepper skrev:
2114829 Varför för jag ens den här diskussionen? Jag borde ha bättre saker att göra.

Jag tror du nu uttrycker det många redan undrade. :hej

Det är för övrigt dorkvarning att ha koll på anropssignaler, lite amatörradio så att säga.

Maax skrev:
2114792 De 2 planen Är extremt speciallbyggda, tror du USA sätter presidenten på villken flygande måltavla som helst? Skulle inte tro det, speciellt inte i dagens läge. FAKTA.

Ge dig Maax, sergeanten har rätt. Och ang inte hända i verkligheten så tror jag du fokuserar för mycket på passagerarplan, USA har rätt många stridsplan som skulle kunna transportera en president. Skulle det hända så har det planet anropssignal Airforce 1

Air force three?!:näsblod

[sagd med Hassans "Caprichosa" röst när kristian luuk ringer en pizzeria]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!