Tagga Air Force One.. javisst!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Ett par grabbar som gillar att spraya sin 'tag'..... på AIR FORCE ONE!!!

Klicka på länken, klicka sedan på flygplandbilden.
http://www.stillfree.com/

Tycker själv inte om alla dessa fula 'taggar', men videon visar också hur jävla lätt det egentligen är att "bara knalla in" och spraya på ett plan. Det kunde lika gärna ha varit terrorister som lagt dit en bomb eller nåt.

Last edited:
MikkE skrev:
2105071 Ett par grabbar som gillar att spraya sin tag..... på AIR FORCE ONE!!!

Klicka på länken, klicka sedan på flygplandbilden.
http://www.stillfree.com/

Jag är så trött på dessa tags överallt. Kan inte någon bara vrida om näsan på dessa nötter??

Just i detta fallet så var det iofs lite kul att dom kom så nära planet utan att upptäckas, men klottrare som försöker försvara deras skadegörelse är tröttsamt. Snorungar (är ingen benämning på egentlig ålder, utan uppförande).

Duktiga killar.....Kan tänka mig att det kryllar av hundar däromkring....
Kunde ju varit en talliban med ett granatgevär i stället....

Hur vet ni att det var Air Force One som han "taggade"?

Jag vågar nog påstå att det faktiskt inte var Air Force One, som ju är det plan som för tillfället fraktar presidenten, inte ett specifikt fysiskt flygplan :fakta.

Nu orkar jag inte kolla på filmen om varför han sprayade lite på air force one, men vad fan ska det där vara bra bra för? Jävla palestinasjals wannabe stenkastar demonstranter :confused:

sgtpepper skrev:
2107536 Hur vet ni att det var Air Force One som han "taggade"?

Jag vågar nog påstå att det faktiskt inte var Air Force One, som ju är det plan som för tillfället fraktar presidenten, inte ett specifikt fysiskt flygplan :fakta.
Air force one är visst ett specifikt fysiskt flygplan. Du tror väl inte det är vanliga reguljärplan från gång till gång :confused:

FUBAR skrev:
2107600 Air force one är visst ett specifikt fysiskt flygplan. Du tror väl inte det är vanliga reguljärplan från gång till gång :confused:

Air Force One är namnet, eller anropssignalen, på vilket flygplan som helst i det amerikanska flygvapnet som bär USA:s president. I dagsläget finns det två mycket modifierade Boeing 747 som i folkmun kallas för Air Force One.

edit: videon är förövrigt fake...

http://www.snopes.com/photos/airplane/tagging.asp

FUBAR skrev:
2107600 Air force one är visst ett specifikt fysiskt flygplan.
Nej, det är det inte.

Du tror väl inte det är vanliga reguljärplan från gång till gång :confused:
Jag tror ingenting, jag vet. Det är du tror saker.

USAs president flyger aldrig ett "vanligt reguljärplan" och således finns det inget behov för ett sådant att ha Air Force One som anropssignal. Det plan ur flygvapnet som för tillfället transporterar presidenten är Air Force One precis som Zeeall skriver ovan, det som för tillfället transporterar vice-presidenten är Air Force Two.

När presidenten flyger helikopter så tituleras den "Marine One" eftersom den opereras av Marinkåren.

Här kan du läsa mer, så slipper du skämma ut dig på publika forum med att snacka om saker som du uppenbarligen inte kunskap om.

sgtpepper skrev:
2109116 Nej, det är det inte.

Jag tror ingenting, jag vet. Det är du tror saker.

USAs president flyger aldrig ett "vanligt reguljärplan" och således finns det inget behov för ett sådant att ha Air Force One som anropssignal. Det plan ur flygvapnet som för tillfället transporterar presidenten är Air Force One precis som Zeeall skriver ovan, det som för tillfället transporterar vice-presidenten är Air Force Two.

När presidenten flyger helikopter så tituleras den "Marine One" eftersom den opereras av Marinkåren.

Här kan du läsa mer, så slipper du skämma ut dig på publika forum med att snacka om saker som du uppenbarligen inte kunskap om.

Även om du naturligtvis har rätt så förstod du säkert vad FUBAR menade. Alla vi andra vet förstås om att du vet bäst nu!

Coola Ola skrev:
2109131 Även om du naturligtvis har rätt så förstod du säkert vad FUBAR menade. Alla vi andra vet förstås om att du vet bäst nu!
Vad menade han då, förutom att komma med en helt felaktig och missuppfattad anmärkning på det jag redan hade skrivit :va

Ska man märka ord och vara besserwisser så bör man ha torrt på fötterna och faktiskt veta vad fan man snackar om, annars blir det löjligt.

sgtpepper skrev:
2109181 Vad menade han då, förutom att komma med en helt felaktig och missuppfattad anmärkning på det jag redan hade skrivit :va

Ska man märka ord och vara besserwisser så bör man ha torrt på fötterna och faktiskt veta vad fan man snackar om, annars blir det löjligt.
Haha känsligt ämne eller? Ok du hade rätt ang "anropssignalen". Puss på dig.

Det var det här jag menade med Air force one http://www.boeing.com/defense-space/military/af1/index.html

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg