Tagen idag..

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Jaha så var man utan kort då... :mad: blev tagen på E4:an strax innan gävle..
blev 165 i snitthastighet på 110 väg. någon som vet vad det straffet kan ligga på? han fråga om kortet på plats men jag hadde inget på mig :rolleyes: så det blev ett jävla halå.. han fick ringa efter en bil med för att kolla om jag var jag typ.. hum.. vad ska man göra nu då :huvet

GipsY skrev:
2303968 Jaha så var man utan kort då... :mad: blev tagen på E4:an strax innan gävle..
blev 165 i snitthastighet på 110 väg. någon som vet vad det straffet kan ligga på? han fråga om kortet på plats men jag hadde inget på mig :rolleyes: så det blev ett jävla halå.. han fick ringa efter en bil med för att kolla om jag var jag typ.. hum.. vad ska man göra nu då :huvet

dels kan du få en 600 i böter just för att du inte hade kortet eller annan legetimation med dig, sen så vet i tusan...

¤47

Ja fallet lämnas till åklagaren och sen blir det väl feta dagsböter och så vidare.

Det är bara att vänta på brev från länstyrelsen!
Blev själv av med lappen i måndags,jag myser i solen och dricker öl.

aj aj aj fan :huvet han nämde något om någon åklagare typ.. och 48 timmar med kortet.. blev nog kortslutning när han prata idag om sånt.. :fatta! ska man åka in med kortet eller vad :va

två tankar som slår mig!

kan du inte göra ett smart drag och låtsas att du tappat bort körkortet och itne skicka in nått . då har du ett att använda om du fastnar i en kontroll, för inte kollar dom upp specifikt om körkortet är giltigt? menar, de gånger jag blivit stoppad har de bara tittat på kortet i 2sek och sen lämnat tillbaka det.

andra tanken är ju att nu dröjjer det ju ett par dagar innan nått händer då kan du offecielt passa på att åka hoj, åk ett par dar nu, långa turer och många mil så de värsta suget försvinner iaf :tungan

åkte förbi poliskontroll i 185 km/h igår :huvet.. dock så följde ingen efter som tur var :)

SkaD skrev:
2304010 två tankar som slår mig!

kan du inte göra ett smart drag och låtsas att du tappat bort körkortet och itne skicka in nått . då har du ett att använda om du fastnar i en kontroll, för inte kollar dom upp specifikt om körkortet är giltigt? menar, de gånger jag blivit stoppad har de bara tittat på kortet i 2sek och sen lämnat tillbaka det.

andra tanken är ju att nu dröjjer det ju ett par dagar innan nått händer då kan du offecielt passa på att åka hoj, åk ett par dar nu, långa turer och många mil så de värsta suget försvinner iaf :tungan
Jovisst kan du ha kortet kvar för att försöka klara enkla kontroller men det är likt förbannat ogiltit ändå om dom kollar dig, du får köra 48 timmer efter det dom tog dig men sen är din behörighet ogiltig oavsett om du lämnar in lappen eller inte.

Bara o beklaga! Vart me om det förra året. :huvet
48 timmar efter att du blivit stoppad, klockslag ska stå på det
pruttekoll farbror ska ha gett dig,får du inte köra något som helst
fordon som kräver körkort.

48 timmars regeln finns för att man ska hinna hem om man e långt
hemifrån och för att göra de där "måste" ärenden me bil kanske.
Sen kommer en lapp från länsstyrelsen som meddelar att körkortet
är indraget och ogiltigt. :4skrika

Sen kommer en jefla massa andra papper. Här kan man ju alltid roa sig
med o fnula på en överklagan o så. Värt ett försök men oftast dömt att
misslyckas.... :(

Sen om du väljer o köra ändå så gäller inga försäkringar o blir du stoppad igen
så blir det olovlig körning...your choice... :gnissla

hum.. men hur ska de kunna ge mig böter då jag inte har skrivit under på några sånna :va bara att jag har kört för fort.. sen gnällde han om en mini skylt jag har. den lär jag ge dig böter för sa han.. men ett sådant papper har jag inte fått av han. bara av fartkontrollen :confused: kommer böterna endå på posten eller :va

GipsY skrev:
2304138 hum.. men hur ska de kunna ge mig böter då jag inte har skrivit under på några sånna :va bara att jag har kört för fort.. sen gnällde han om en mini skylt jag har. den lär jag ge dig böter för sa han.. men ett sådant papper har jag inte fått av han. bara av fartkontrollen :confused: kommer böterna endå på posten eller :va
Jag blev av med lappen och fick fetböter fast jag vägrade skriva på ett enda papper, det räcker med att dom kunnat identiferat dig, du kan ju alltid försöka överklaga beslutet men när dom har orkat ta nåt beslut så har din spärrtid passerat. Vad jag fösöker säga är att ditt kort är indraget tills nåt annat beslut tas och det kan ta sin tid, även om dom kommer fram till att du skulle vara oskyldig så har du varit straffad med en spärrtid på kortet.

Två killar på jobbet har åkt dit i år! Fick arbetsgivaren att skriva en snyfthistoria om bil på jobbet mm mm ! Klarade sig med böter. Pröva!!

Vad gäller? Jag tänker inte "ta med mig" körkortet och inte skriva under något på plats om det händer mig. Kör Sthlm-Östersund på lördag och Östersund-Luleå på söndag (ca 125 mil totalt och sen hem raka spåret nästa vecka). Oavsett vad jag tänker i förväg så hamnar man på runt 180-200 i marschfart norr om Uppsala...

Alltså........köra så fort på motorväg är ju som att be om problem, speciellt nu i semestertider. Tråkigt........hoppas det ordnar sig så fort som.

Tips.......gasa på "rätt" ställe...

J

JörgenT skrev:
2304159 Två killar på jobbet har åkt dit i år! Fick arbetsgivaren att skriva en snyfthistoria om bil på jobbet mm mm ! Klarade sig med böter. Pröva!!
Jo det gjorde min arbetsgivare också, jag fick kortare spärr tid men oförändrade böter. Du kan inte komma undan böterna, men kan få kortare spärrtid om arbetsgivaren skriver intyg. Har inte hör ett enda fall där man slipper körkortsindragning tack vare intyg.

Nicke skrev:
2304163 Vad gäller? Jag tänker inte "ta med mig" körkortet och inte skriva under något på plats om det händer mig. Kör Sthlm-Östersund på lördag och Östersund-Luleå på söndag (ca 125 mil totalt och sen hem raka spåret nästa vecka). Oavsett vad jag tänker i förväg så hamnar man på runt 180-200 i marschfart norr om Uppsala...

Ta det lugnt när du kommer till Hudiksvall.. Mycket vägarbeten och fartkameror fram till Sundsvall. sen är det grönt :)

JörgenT skrev:
2304159 Två killar på jobbet har åkt dit i år! Fick arbetsgivaren att skriva en snyfthistoria om bil på jobbet mm mm ! Klarade sig med böter. Pröva!!

/jo får pröva med något i den stilen.. har lite andra knep med som kanske hjälper

VR-8 skrev:
2304169 Alltså........köra så fort på motorväg är ju som att be om problem, speciellt nu i semestertider. Tråkigt........hoppas det ordnar sig så fort som.

Tips.......gasa på "rätt" ställe...

J

hum.. jo men vad ÄR rätt stället då..:va tycker det e bättre att gasa på motorvägen.. istället för 50 väg i stan.. :3freak

Dalan skrev:
2304185 Ta det lugnt när du kommer till Hudiksvall.. Mycket vägarbeten och fartkameror fram till Sundsvall. sen är det grönt :)
Men fartkamerorna är ju ingen fara för oss på hoj, men snart kommer det säkert nått nytt :(

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back