Tack till den vinkande galningen...

rollex

Guest
sandstream skrev:
2155005 Genom att inte varna för snuten när de har vanliga rutinkontroller kan man se till att de riktigt svinen åker fast, tex pundare, onyktra osv.

Ser man ingen fartkontroll finns ingen anledning att vinka/blinka på mötande.
Vi har fått en nu lärare !!! Coolt. Nu vet alla knuttar hur vi ska göra, tom. vi som har kört hoj i 30 år. Äntligen ngn. som ger oss råd hur vi ska varna varandra. Tack snälla du !!! :arsele
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
McFille skrev:
2154557 Absolut. Saftblandaren kan se ut som en skum vinkning, eller "e du dum i huvet" tecken... :3freak
Dämpa farten á la polistecken är den bästa!

Den används ofta av folk som bara tycker du kör för fort - saftblandaren är så tydlig så man inte missar den.

Om man inte fattar den signalen så förtjänar man inte förvarningen...
 

sandstream

Guest
rollex skrev:
2157265 Vi har fått en nu lärare !!! Coolt. Nu vet alla knuttar hur vi ska göra, tom. vi som har kört hoj i 30 år. Äntligen ngn. som ger oss råd hur vi ska varna varandra. Tack snälla du !!! :arsele
Troligtvis det naivaste försöket till sarkasm den här veckan, grattis :tummenupp

Du får självklart fortsätta att vifta med handen ovanför huvudet om du vill men jag förstår fortfarande inte varför man skulle vilja varna folk för en vanlig rutinkontroll?
Vad sänka-farten tecknet betyder säger sig ju självt och är det enda som känns motiverat.
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Klart man varnar för hastighetskontroller!

Fattar inte hur en del menar när ni säger att om man inte varnar för en rutin kontroll så åker berusade/pundare dit??
Är det en rutin kontroll så tar dem ju in en även om man kör i laglig hastighet.
Skulle det då visa sig att man är berusad eller påverkad av nåt slag är det ju inte mer än rätt att man straffas för det.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Benny skrev:
2158039 Klart man varnar för hastighetskontroller!

Fattar inte hur en del menar när ni säger att om man inte varnar för en rutin kontroll så åker berusade/pundare dit??
Är det en rutin kontroll så tar dem ju in en även om man kör i laglig hastighet.
Skulle det då visa sig att man är berusad eller påverkad av nåt slag är det ju inte mer än rätt att man straffas för det.
En person som är berusad/narkotikapåverkad eller kör ett stulet fordon kan vända eller ta in på en avtagsväg om denne blir varnad för kontroll. En risk iaf jag inte vill ta.
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Orca69 skrev:
2158099 En person som är berusad/narkotikapåverkad eller kör ett stulet fordon kan vända eller ta in på en avtagsväg om denne blir varnad för kontroll. En risk iaf jag inte vill ta.


E du packad ser du antagligen inte ens varningstecknet eller kopplar va det innebär förän det är för sent, men visst du kanske har rätt.

Personligen hade jag nog inte ens hunnit se om det var en rutin kontroll eller en hastighetskontroll snuten utförde, så hade nog varnat iaf. :)
 

blic

Det som inte dödar...
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Söder om
Hoj
EXC525 SM
Har även märkt att bilister försöker luras eller varnar för något med helljusblink när man är ute och har lite bråttom.
Är de bara omtänksamma och vill få en att sänka farten eller ogillar de bara snabba motorcyklar...?
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
RebelZero skrev:
2153966 ... som visade sig vara allt annat än galen. 3 sekunder senare kom jag på att det var sakta ner han menade och inte en hälsning.

Mycket riktigt, i Roslagstull står det en hel drös med trafikare som suktade efter mitt kort.. Men tji fick dom.

Eftersom jag ogärna ser en hojbroder bli av med kortet, vände jag på Sveavägen och körde tillbacka norrut och vinkade som en galning åt alla hojar med både sakta ner tecken och "saftblandaren"....

Återigen, tack till dig på touringhoj som vinkade i höjd med Mörby/Danderyd!!

Så pass upp dom lurar lite varstans....

Reb0
å vad säger frugan om sånt :D
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
blic skrev:
2159851 Har även märkt att bilister försöker luras eller varnar för något med helljusblink när man är ute och har lite bråttom.
Är de bara omtänksamma och vill få en att sänka farten eller ogillar de bara snabba motorcyklar...?

Kan ju har varit djur som nyss sprang över vägen....
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
pro :) skrev:
2161077 å vad säger frugan om sånt :D

Bra fråga.. :) Det hon inte vet, mår hon inte dåligt av..

Btw: Kör du fortfarande på Jarla? I så fall så skall jag ta mig förbi med lite fika någon dag.

Reb0
 

kate

KATE
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Rydaholm
Hoj
Suzuki
rollex skrev:
2154578 :yoparty Den som inte varnar for snuten är ett SVIN !!! Det borde vara självklart att man gör !!! Mesrövar som inte gör det, kan sitta hemma hos mormor och sticka socka... :arsele


Moget uttalande. :3freak :3freak
 

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Brisbane
Hoj
2007-FIREBLADE
Jag tycker även att vi borde ha ett tecken åt sporthojs förare som glömt sin blinkers på.. Helst ett som går att göra även om man gud förlåte råkar sitta i bil! :)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Gsxraren skrev:
2163365 Jag tycker även att vi borde ha ett tecken åt sporthojs förare som glömt sin blinkers på.. Helst ett som går att göra även om man gud förlåte råkar sitta i bil! :)

Flasha lite med helljusena bara :)
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Gsxraren skrev:
2163365 Jag tycker även att vi borde ha ett tecken åt sporthojs förare som glömt sin blinkers på.. Helst ett som går att göra även om man gud förlåte råkar sitta i bil! :)
Ja visst e det pinsamt, och säkert farligt med. I bil borde ett snabbt tryck på varnings blinker får en att reagera. Vet inte hur det skulle se ut från en hoj.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top