Tack till den vinkande galningen...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
... som visade sig vara allt annat än galen. 3 sekunder senare kom jag på att det var sakta ner han menade och inte en hälsning.

Mycket riktigt, i Roslagstull står det en hel drös med trafikare som suktade efter mitt kort.. Men tji fick dom.

Eftersom jag ogärna ser en hojbroder bli av med kortet, vände jag på Sveavägen och körde tillbacka norrut och vinkade som en galning åt alla hojar med både sakta ner tecken och "saftblandaren"....

Återigen, tack till dig på touringhoj som vinkade i höjd med Mörby/Danderyd!!

Så pass upp dom lurar lite varstans....

Reb0
 

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Finns det något officiellt tecken för det?
Vad är saftblandaren?
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
RebelZero skrev:
2153966 ... som visade sig vara allt annat än galen. 3 sekunder senare kom jag på att det var sakta ner han menade och inte en hälsning.

Mycket riktigt, i Roslagstull står det en hel drös med trafikare som suktade efter mitt kort.. Men tji fick dom.

Eftersom jag ogärna ser en hojbroder bli av med kortet, vände jag på Sveavägen och körde tillbacka norrut och vinkade som en galning åt alla hojar med både sakta ner tecken och "saftblandaren"....

Återigen, tack till dig på touringhoj som vinkade i höjd med Mörby/Danderyd!!

Så pass upp dom lurar lite varstans....

Reb0
Vilken tid va det, jag svängde av innan RT, till statoil vid 19. Men åker inte för fort ändå, fast vet att ibland står dom där i gräset och häckar på mornarna med.
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
Varför inte blinka med helljuset som man gör om man kör bil? :)

Det var ett litet gäng med 3-4 hojjar mellan Hjärsås och Arkelstorp i skåne som fick mig att sänka farten förra sommaren. Stort tack! :Bugar
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tycker det är bra att ha ett specifikt tecken för hastighetskontrol.
Ljusblinka kan ju missuppfattas som något annat.
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Har aldrig sett saftblandaren innan men det låter som ett bra tecken för polisen.....
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
RebelZero skrev:
2153966 ... som visade sig vara allt annat än galen. 3 sekunder senare kom jag på att det var sakta ner han menade och inte en hälsning.

Mycket riktigt, i Roslagstull står det en hel drös med trafikare som suktade efter mitt kort.. Men tji fick dom.

Eftersom jag ogärna ser en hojbroder bli av med kortet, vände jag på Sveavägen och körde tillbacka norrut och vinkade som en galning åt alla hojar med både sakta ner tecken och "saftblandaren"....

Återigen, tack till dig på touringhoj som vinkade i höjd med Mörby/Danderyd!!

Så pass upp dom lurar lite varstans....

Reb0

Ja...det där har verkligen räddat en mer många gånger. Är också en flitig blinkare till andra trafikanter när det vankas hastighetskontroll. "Gyllne regeln" ;)

Däremot inte om de utför nykterhetskontroll.

/O
 

IronMike

Guest
RebelZero skrev:
2153966 ... som visade sig vara allt annat än galen. 3 sekunder senare kom jag på att det var sakta ner han menade och inte en hälsning.

Mycket riktigt, i Roslagstull står det en hel drös med trafikare som suktade efter mitt kort.. Men tji fick dom.

Eftersom jag ogärna ser en hojbroder bli av med kortet, vände jag på Sveavägen och körde tillbacka norrut och vinkade som en galning åt alla hojar med både sakta ner tecken och "saftblandaren"....

Återigen, tack till dig på touringhoj som vinkade i höjd med Mörby/Danderyd!!

Så pass upp dom lurar lite varstans....

Reb0

Jag brukar vinka "saftblandare etc" utan att det är kontroll, bara för att jävlas :hihi

de e olagligt att köra för fort :ajjabajja :mattias
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
KidNasty skrev:
2154450 Har aldrig sett saftblandaren innan men det låter som ett bra tecken för polisen.....
Om du hade åkt på Gråbovägen ikväll så skulle du fått se tecknet
 

Bifogat

  • icon_cop.gif
    icon_cop.gif
    1 KB · Visningar: 2,139

sandstream

Guest
Saftblandaren suger, dämpa/sänkt farten tecknet är bättre och mer logiskt.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
sandstream skrev:
2154494 Saftblandaren suger, dämpa/sänkt farten tecknet är bättre och mer logiskt.

Tror jag håller med, sänk farten har man sett överallt.
Saftblandaren tror jag kan förväxlas eller bara ses som febrilt vinkande.

Edit: kan man få böter / varning / tillsägelse eller något annat om man varnar andra för en kontroll och polisen ser detta?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Xyron skrev:
2154540Edit: kan man få böter / varning / tillsägelse eller något annat om man varnar andra för en kontroll och polisen ser detta?
Vad ska de bötfälla för då? Att du vinkar till en hojbroder? :hihi
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
sandstream skrev:
2154494 Saftblandaren suger, dämpa/sänkt farten tecknet är bättre och mer logiskt.

Absolut. Saftblandaren kan se ut som en skum vinkning, eller "e du dum i huvet" tecken... :3freak
Dämpa farten á la polistecken är den bästa!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Yster över bättre vrid i motorn efter en dags justeringar i bromsbänk for jag intet ont anande förbi skocken med polishojar och bilar där med HD:n o nerlägg nu ikväll på väg hem till Vasastan från Åkersberga. Fick syn på dem, de tittade på mig, och sedan hände ingenting. Kattens lek med råttan eller också hade de just avslutat sin verksamhet. Vet inte vad de kollade, det var nog körkort och nykterhet.
/Jörgen
 

rollex

Guest
:yoparty Den som inte varnar for snuten är ett SVIN !!! Det borde vara självklart att man gör !!! Mesrövar som inte gör det, kan sitta hemma hos mormor och sticka socka... :arsele
 

sandstream

Guest
rollex skrev:
2154578 :yoparty Den som inte varnar for snuten är ett SVIN !!! Det borde vara självklart att man gör !!! Mesrövar som inte gör det, kan sitta hemma hos mormor och sticka socka... :arsele
Genom att inte varna för snuten när de har vanliga rutinkontroller kan man se till att de riktigt svinen åker fast, tex pundare, onyktra osv.

Ser man ingen fartkontroll finns ingen anledning att vinka/blinka på mötande.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Pelleh skrev:
2154289 Finns det något officiellt tecken för det?
Vad är saftblandaren?
Är inte "V-tecken", två fingrar, med ovansidan av handen framåt, (ungefär som en obcen brittisk gest), allmänt vedertaget som varningstecken just för polisen?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top