Tack LMS!

Tycker ni skötte er jävligt bra. Att elen lägger av kan man förstå. Ofta det pajar på bygget och där är vi mindre folk och har seriösare grejer. Det är helt enkelt jävligt svårt att bygga tillfälliga el-anläggningar. Men alla inne i office var snälla fast jag var där och tjata om papper hela tiden.

Fast jag såg nog inte Hannes le en enda gång. Är det bara öl du vill ha får jag väll fixa det tills nästa gång även om jag inte fattar varför alla ska dricka öl på kvällarna. Är själv ganska törstig men jag väljer min tillfällen. Ofta men rätt tillfälle.

Axxexs skrev:
2198998
Ska det användas en sådan regel så ska den finnas skriven så man vet om det innan man anmäler sig till tävlingen. I TR, NT eller SR. Inte komma upp på en anslagstavla på lördakvällen och sen använder man den inte ändå.

Helt rätt!
Då skulle alla förare som vet med sig att dom är långsamma stanna hemma och arrangören skulle missa en massa intäkter från uteblivna anmälningsavgifter.

Axxexs skrev:
2198998

I normala fall så gör tävlingsledningen som så att dom informeraren en långsam förare om att man tycker den kört för långsamt. Kan ju finnas orsaker till det som fel på mc osv. Om föraren anses vara en fara för andra, genom att köra vingligt och byta spår osv, så kan han få chans att köra racet fram tills det att den kommer varvas och då svartflaggas för att inte riskera andra förare deras säkerhet och chanser till placeringar osv.

Det är ett bra alternativ.

Depåbitchen skrev:
2199023 Helt rätt!
Då skulle alla förare som vet med sig att dom är långsamma stanna hemma och arrangören skulle missa en massa intäkter från uteblivna anmälningsavgifter.

Det skulle å andra sidan lösa problemet med för korta tävlingsheat om vi inte behöve ha 2 finaler i B600.
110% är en säkerhetsregel och den tycker jag inte man skall tumma på. I åtminstone supermoto var det flera incidenter pga. just varvningar av betydligt långsammare förare.

/HW

Jonte VSB R-T skrev:
2199021 Fast jag såg nog inte Hannes le en enda gång. Är det bara öl du vill ha får jag väll fixa det tills nästa gång även om jag inte fattar varför alla ska dricka öl på kvällarna. Är själv ganska törstig men jag väljer min tillfällen. Ofta men rätt tillfälle.

Jag har haft huvudansvaret på 3 sm-helger men det här var den absolut jobbigaste. Öl hade inte löst något av mina problem men det hade kanske fått mig att Le och känna mig välkommen i några minuter.

Jag skulle kunna sammanfatta min helg på en rad:

"Sprang runt och felsökte på elnätet samtidigt som jag förklarade om och om igen för samma personer att jag-"

läs det där citatet 5 gånger i snabb takt och försök le samtidigt. Jag klarar det inte! :huvet

/HW

HW skrev:
2199072

Jag har haft huvudansvaret på 3 sm-helger men det här var den absolut jobbigaste. Öl hade inte löst något av mina problem men det hade kanske fått mig att Le och känna mig välkommen i några minuter.

"Sprang runt och felsökte på elnätet samtidigt som jag förklarade om och om igen för samma personer att jag-"

läs det där citatet 5 gånger i snabb takt och försök le samtidigt. Jag klarar det inte! :huvet

/HW

Ok. Jag avslutar min engagemang i tråden med dessa ord: Tack så väldigt mycket för att du hjälpte till och gjorde denna helg möjlig!

Jonte VSB R-T skrev:
2199090 Ok. Jag avslutar min engagemang i tråden med dessa ord: Tack så väldigt mycket för att du hjälpte till och gjorde denna helg möjlig!

Tro det eller ej men vi gör det för att vi tycker det är kul. (nästan jämt)

/HW

HW skrev:
2199072 Det skulle å andra sidan lösa problemet med för korta tävlingsheat om vi inte behöve ha 2 finaler i B600.
110% är en säkerhetsregel och den tycker jag inte man skall tumma på. I åtminstone supermoto var det flera incidenter pga. just varvningar av betydligt långsammare förare.

/HW

Varför då inte begränsa antalet anmälda från början med att sätta en tak på antalet tävlande?

HW skrev:
2199072

/HW

Varför gnälla så mycket över något som man tar på sig frivilligt?
Är det någon som tvingar dig till att jobba ideelt i en förening tycker jag synd om dig.

Depåbitchen skrev:
2199169 Varför då inte begränsa antalet anmälda från början med att sätta en tak på antalet tävlande?

Det hjälper ju inte, om du tar ett snitt så kommer ju några åka fort och några sakta så då kommer du ju inte ens att ha fullt start fällt :va eller drar jag en loop nu :3freak

björn

Depåbitchen skrev:
2199169 Varför då inte begränsa antalet anmälda från början med att sätta en tak på antalet tävlande?

Slå henne någon! :7peta Vi kör ju b-final för att så många som möjligt skall få åtminstone en liten chans att köra!

Depåbitchen skrev:
Är det någon som tvingar dig till att jobba ideelt i en förening tycker jag synd om dig
Ingen som tvingar, jag gör det för att jag gillar det. Jag gillar alla trevliga förare, snälla funkisar, publiken, fotografer osv. Jag gillar att träffa folk helt enkelt. Det jag svarade på var bara varför jag inte log så mycket just denna gång. Det var inte fullt så många trevliga förare men resten var som det brukar. Nåja, alla var inte otrevliga heller.

/HW

Depåbitchen skrev:
2199169
Är det någon som tvingar dig till att jobba ideelt i en förening tycker jag synd om dig.

För att så fort någon annans arbetsuppgift faller igenom hamnar den hos Hannes och även om det är smågrejer så hinner det bli ganska mycket över en helg.
GO HANNES! Du gör ett toppenjobb :tummenupp

björn.e skrev:
2199192 Det hjälper ju inte, om du tar ett snitt så kommer ju några åka fort och några sakta så då kommer du ju inte ens att ha fullt start fällt :va eller drar jag en loop nu :3freak

björn

Nä du tänker helt rätt.
Det jag menade var bara att man från början då slipper ha en A och en B final i klassen. Sen att kanske hälften inte kommer med om man har en 110% regel är helt korrekt.
:tummenupp

HW skrev:
2199193 Slå henne någon! :7peta Vi kör ju b-final för att så många som möjligt skall få åtminstone en liten chans att köra!

Ingen som tvingar, jag gör det för att jag gillar det. Jag gillar alla trevliga förare, snälla funkisar, publiken, fotografer osv. Jag gillar att träffa folk helt enkelt. Det jag svarade på var bara varför jag inte log så mycket just denna gång. Det var inte fullt så många trevliga förare men resten var som det brukar. Nåja, alla var inte otrevliga heller.

/HW

He he he he. Tillhör inte det kvinnliga könet. Men du kan få en stor kram iaf någon gång för att du (och alla andra som ställde upp under helgen) gjorde ett gtymt jobb!
Vi var inte utan ström någon gång under hela helgen och allt annat funkade också perfekt för våran del.
Så jag tycker vi återgår till det som den här tråden var till för från början.

Nämligen att ge ett stort TACK till alla som var med och genomförde en antagligen igentligen ogenomförbar helg!

Kobbe skrev:
2199206 För att så fort någon annans arbetsuppgift faller igenom hamnar den hos Hannes och även om det är smågrejer så hinner det bli ganska mycket över en helg.
GO HANNES! Du gör ett toppenjobb :tummenupp

Han samt alla andra som var där i helgen och jobbade! :7peta

Axxexs skrev:
2198998
I normala fall så gör tävlingsledningen som så att dom informeraren en långsam förare om att man tycker den kört för långsamt. Kan ju finnas orsaker till det som fel på mc osv. Om föraren anses vara en fara för andra, genom att köra vingligt och byta spår osv, så kan han få chans att köra racet fram tills det att den kommer varvas och då svartflaggas för att inte riskera andra förare deras säkerhet och chanser till placeringar osv.

Den där svartflaggen väntade jag länge på. Men den kom aldrig.
Självklart kan alla få komma till start men när resten av fältet börjar varva så ska de personerna svartflaggas. Tätklungan brukar alltid varva någon eller några men när hela fältet börjar varva så är det inte bra alls.
Jag led mest med de andra förarna.
När det nästan är 20 sekunder mellan snabbaste och långsammaste föraren så borde det göras något för att det inte ska innebära en säkerhetsrisk.

Axxexs skrev:
2198998 Det enda är att det inte finns en sådan regel. Finns en 107% gräns i VEIDEC-Trophy som inte använts på 3 år. Det är den enda regel i sverige.
Ska det användas en sådan regel så ska den finnas skriven så man vet om det innan man anmäler sig till tävlingen. I TR, NT eller SR. Inte komma upp på en anslagstavla på lördakvällen och sen använder man den inte ändå.

Axxexs :Bugar
Då fick vi protestera lite i onödan då :-)

Alicia skrev:
2199308 Den där svartflaggen väntade jag länge på. Men den kom aldrig.
Självklart kan alla få komma till start men när resten av fältet börjar varva så ska de personerna svartflaggas. Tätklungan brukar alltid varva någon eller några men när hela fältet börjar varva så är det inte bra alls.
Jag led mest med de andra förarna.
När det nästan är 20 sekunder mellan snabbaste och långsammaste föraren så borde det göras något för att det inte ska innebära en säkerhetsrisk.

Då borde den så kallade 110% regeln även gälla i 125 junior. Visst, de är nybörjare som någon sa. Men där skiljde det drygt 30 sekunder mellan ettan och den som var sist. Lika farligt, trots att de är nybörjare.

Bikerbitch skrev:
2199314 Axxexs :Bugar
Då fick vi protestera lite i onödan då :-)

Då borde den så kallade 110% regeln även gälla i 125 junior. Visst, de är nybörjare som någon sa. Men där skiljde det drygt 30 sekunder mellan ettan och den som var sist. Lika farligt, trots att de är nybörjare.

Visst borde den gälla rätt över men det blir ju inte samma fartskilnad på 125 som r1000.
Det bästa måsta ju vara att dela på SM och supportklasserna så kan man dela på startfälten i A och B finaler.
Jag tror att det är ett måste för att sporten ska växa..

Kobbe skrev:
2199335 Visst borde den gälla rätt över men det blir ju inte samma fartskilnad på 125 som r1000.
Det bästa måsta ju vara att dela på SM och supportklasserna så kan man dela på startfälten i A och B finaler.
Jag tror att det är ett måste för att sporten ska växa..

Jag håller med dig Kobbe :) .
Det största felet var att det inte blev ett jurry möte innan tävlingen startade
och där skulle det beslutas att 110% regeln skulle användas.
Hade dom gjort det. Hade det inte blivit massa tjaffs Tex i R1000 som jag startade :fatta! . För jag tyckte att vi blivit överkörda när dom tog bort
110% i alla andra klasserna.
Jag vill be alla om ursäkt om jag var otrevlig och använde hårda ord .
Det var inte min mening att såra någon men jag var bara så besviken.
Jag vill bara tacka alla i Jurryn att även vi som körde lite saktare fick vara
med och tävla.
Peppe k R1000 #39 :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Jag vill även passa på att tacka den som tog hand om
MITT Daienese ryggskydd natten till söndag så det inte skulle bli blött.
Nu är tävlingen över och jag vill gärna ha det tillbaka.

Igenkänningsmärke är ett skrapmärke ca 20cm uppifrån som är ca 2-3 cm brett från en sten jag träffade för 4:a år sen.

HW skrev:
2198877

Vi kan säga såhär:

På söndagen fick jag några lådor glass av serveringen som jag åkte runt och bjöd funktionärer och tv-folk på. Det blev en halv låda över. Gissa gärna i vilken ände av depån jag lämnade över den? Det finns mc-förare som ser körningen som det viktigaste och som garvar och tycker det mesta är kul.
Dessutom ställer dom sig upp och kör vidare när dom vurpat. :yoparty
Käkar glass i depån gör dom också! ;)

/HW

Alltså, jag har väl aldrig varit något fan av motard, men visst är det skillnad på hur de beter sig, jämfört med RR-förare. Gäller väl kanske inte alla, men motardförarna har i princip alltid tid för ett tack och ett leende, och kanske till och med även hjälpa till med påsättning/avplockning/ihopsamling av transpondrarna... Till skillnad från RR-förarna, där väldigt många är rätt diviga och tar ganska mycket för givet...

Nåja, det var en minst sagt hektisk helg, men nu är den över, och upplägget till nästa år kommer nog troligen bli något annat... Aiight?

//Syss

Elektrikern var SUPER.. :Bugar
Han jobbade på tills han var tvär-säker på att allt funkade.

Utan hans hjälp .. skulle jag nog ha gett upp & åkt hem.
(Vår depå förvandlades i regnet till den värsta lerpöl jag någonsin bott i..)

Hoppas han förstår hur mycket vi uppskattade hans hjälp.

Vill även ge ett Tack till grabbarna som hjälpte mig starta racebussen, då startmotorn inte funkade. En Wisky kommer eran väg nästa gång vi ses... :tummenupp

Å såklart... bra jobbat av alla funkisar & flaggvakter.
//
Benny

Haakan skrev:
2197978
Extra medlidande för elektrikern som sprang mellan elskåpen i
ösregnet på Fredagen

Bikerbitch skrev:
2197303 Tack LMS för en bra helg! Tycker ni gjorde ett strålande jobb under hela helgen. Det är inte helt smärtfritt att anordna en tävlingshelg.
Tack till alla funkisar som gjorde helgen möjlig! Utan er blir det inget alls.

Tack till Benny Mårtensson (tävlingsledare) som tog på sig att försöka fixa så att 110% regeln slopades i 250SP. Startfält med 14-15 personer är lite trist annars :)

Tack för att ni beställde bra väder under lördagen och söndagen också! :tummenupp

// Jannica

Thanks!

Vi jobbar i ur å skur. Man blir solbränd å trött i fötterna, men av någon konstig anledning tycker man att det är kul att "funktionära" så att säga.. Det är helt enkelt en utmaning. Kul att få lite positiva kommentarer även om detaljer alltid kan förbättras... Thanks...

/ En funkis bland alla andra...

Back