Tack för mig .. :'(

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Sry yamaha.. läste fel, d var menat mot joy..Och jaa, rsen ska nog säljas nu.. mellanhoj blir d till nästa år, om jag nu får ta körkort då.. Ni som tkr jag får skylla mig sj har rätt iofs, men jag kan sätta min blivande mc "karriär"(?) på att ni inte håller den hastighet som e tillåten.. Den här ggn körde ja efter en kompis som kör 600RR o han var långt framför.. när ja kommit ikapp oså då va polisen efter mig.. menmen.. Visst skylla mig sj, men d händer väl alla nån ggn, kanske inte lika illa som en annan, men alla blir väl tagna nån ggn..
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Fy fan. Nog fan för att du har kört för fort, men enligt min egen åsikt borde polkapolisen spendera sin tid och sina resurser där de verkligen kan hjälpa medborgarna. Men det är väll alltid rogivande för någon att våra vägar och fordon fortfarande har samma skick och handling som 1967.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
jag önskar just nu hellre att ja krockat än att jag fått det här beskedet..

Hoppas inte du verkligen tänker så... Det är bara en lapp du blev av med, du kan säkert fixa dig en ny om några månader. :tummenupp

Däremot svårare att fixa en ny arm/ben eller om det vill sig illa, nytt liv...
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Hoppas inte du verkligen tänker så... Det är bara en lapp du blev av med, du kan säkert fixa dig en ny om några månader. :tummenupp

Däremot svårare att fixa en ny arm/ben eller om det vill sig illa, nytt liv...

just då var d faktsikt så jag kände :näsblod
Om jag ens får ta körkort igen? för att det var ganska rejäl överträdelse, under min prövotid? Nån som har nån aning om vad straffet kan bli? Kan d bli så illa att mitt körkort skjuts upp till 21? att jag inte får ta det förrän då?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
just då var d faktsikt så jag kände :näsblod
Om jag ens får ta körkort igen? för att det var ganska rejäl överträdelse, under min prövotid? Nån som har nån aning om vad straffet kan bli? Kan d bli så illa att mitt körkort skjuts upp till 21? att jag inte får ta det förrän då?


Alltså, du får kanske en spärrtid på 2 månader- efter det får du ta körkort/övningsköra.
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
Alltså, du får kanske en spärrtid på 2 månader- efter det får du ta körkort/övningsköra.

Skulle tro att spärrtiden blir längre än så. En polare till mig gjorde en liknande överträdelse och fick 7 månaders spärrtid.(jag är ingen glädjedödare, mer realist)

De lär ju ha ilat rätt reält i magen när du insåg att dom var efter dig? :tungan


på´t igen bara! nästa sommar är du ute och glider med större hoj :yoparty
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
fyfan vad synd... tur att det inte kom i början av sommaren i alla fall...

Skulle tro att spärrtiden blir längre än så. En polare till mig gjorde en liknande överträdelse och fick 7 månaders spärrtid.(jag är ingen glädjedödare, mer realist)

De lär ju ha ilat rätt reält i magen när du insåg att dom var efter dig? :tungan


på´t igen bara! nästa sommar är du ute och glider med större hoj :yoparty

min polare fick 5 månader var 111kmh på 50 väg....
 
Last edited:

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Tråkigt för dig. :/
Visst, man får skylla sig själv när man kör för fort, men varför tala om det för honom i den här tråden?
Det är säkert inget man vill höra när man precis blivit av med den älskade lappen.

Men som sagt, det är bara att ta ditt straff och börja ladda för ntt körkort och ny hoj. :)
Lycka till!
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3132874 just då var d faktsikt så jag kände :näsblod
Om jag ens får ta körkort igen? för att det var ganska rejäl överträdelse, under min prövotid? Nån som har nån aning om vad straffet kan bli? Kan d bli så illa att mitt körkort skjuts upp till 21? att jag inte får ta det förrän då?
:näsblod

Nämen, som alla andra sagt är nog denna säsong körd, men till våren är du tillbaka igen. :tummenupp
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3133050 Skulle tro att spärrtiden blir längre än så. En polare till mig gjorde en liknande överträdelse och fick 7 månaders spärrtid.(jag är ingen glädjedödare, mer realist)

De lär ju ha ilat rätt reält i magen när du insåg att dom var efter dig? :tungan


på´t igen bara! nästa sommar är du ute och glider med större hoj :yoparty
dom var inte efter han, dom sköt på han när han bombade förbi dom.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3133231 dom var inte efter han, dom sköt på han när han bombade förbi dom.
hehe det påminner mig om min sjuka tur förut. bomba järnet med crmn på en raka (135 enligt mätarn på 70 väg) så vid en liten kule på slutet av rakan får jag sopatorsk och böjer mig ner för att slå på reserven. när jag tittar upp ser jag en man i lustig väst som står och riktar lasern mot mig, kolla snabbt på mätarn och konstaterar att jag rullar i 62 kmh :D
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
hehe det påminner mig om min sjuka tur förut. bomba järnet med crmn på en raka (135 enligt mätarn på 70 väg) så vid en liten kule på slutet av rakan får jag sopatorsk och böjer mig ner för att slå på reserven. när jag tittar upp ser jag en man i lustig väst som står och riktar lasern mot mig, kolla snabbt på mätarn och konstaterar att jag rullar i 62 kmh :D

fyfan :hihi där hade du tur ;)
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
fyfan vad synd... tur att det inte kom i början av sommaren i alla fall...



min polare fick 5 månader var 111kmh på 50 väg....

Beror hur polismannen bedömmer med risktagande osv.

förövr va 111på 50 väg rätt reält :D

dom var inte efter han, dom sköt på han när han bombade förbi dom.

Så uppfattade jag också det hela innan jag läste:

Den här ggn körde ja efter en kompis som kör 600RR o han var långt framför.. när ja kommit ikapp oså då va polisen efter mig..


eller är det jag som är trög? :gnissla
 
Last edited:

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3133253 hehe det påminner mig om min sjuka tur förut. bomba järnet med crmn på en raka (135 enligt mätarn på 70 väg) så vid en liten kule på slutet av rakan får jag sopatorsk och böjer mig ner för att slå på reserven. när jag tittar upp ser jag en man i lustig väst som står och riktar lasern mot mig, kolla snabbt på mätarn och konstaterar att jag rullar i 62 kmh :D
åter igen. prulle :rofl

3133330 Beror hur polismannen bedömmer med risktagande osv.

förövr va 111på 50 väg rätt reält :D



Så uppfattade jag också det hela innan jag läste:




eller är det jag som är trög? :gnissla
åfan, jag fattade för att dom sköt med laser

du har nog rätt
 
Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Fy fan. Nog fan för att du har kört för fort, men enligt min egen åsikt borde polkapolisen spendera sin tid och sina resurser där de verkligen kan hjälpa medborgarna. Men det är väll alltid rogivande för någon att våra vägar och fordon fortfarande har samma skick och handling som 1967.
Hehe jo men du har tur för polisen verkar vara ganska så slappa med att kolla hastigeten i eskilstuna om man jämför med örebro och liknande... (har pendlat till e-tuna hela sommaren och även bott där i en månad...)
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3133419 Hehe jo men du har tur för polisen verkar vara ganska så slappa med att kolla hastigeten i eskilstuna om man jämför med örebro och liknande... (har pendlat till e-tuna hela sommaren och även bott där i en månad...)
Berror på att dom inte förstår sig på hastighets bestämelserna :hihi 40 vafan när ska vi dra kortet då? :hihi
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
hehe det påminner mig om min sjuka tur förut. bomba järnet med crmn på en raka (135 enligt mätarn på 70 väg) så vid en liten kule på slutet av rakan får jag sopatorsk och böjer mig ner för att slå på reserven. när jag tittar upp ser jag en man i lustig väst som står och riktar lasern mot mig, kolla snabbt på mätarn och konstaterar att jag rullar i 62 kmh :D

jag körde ut från min väg en gång såg att en bil kom runt hörnet tänkte inte mer än att gasa snabbt så han slipper bromsa då var det 70 sen blev det 50 tänkte inte alls på hur jag körde sen tänker jag: "fan vad snabbt jag kör....?" kollar hastighetsmätaren 105! kollar backspegeln: FAN!! snuten ligger med saftblandarna på fullvarv... jag tänker: kan jag köra ifrån dem? nää de har redan sett plåten saktar lugnt in de kör upp brevid...
-du vad fan håller du på med?
-ursäkta, men jag har glömt körkortet hos en kompis som ska resa iväg i två månader....
-det spelar ingen roll...
(tyst två sekunder..)
-har du körkortet ,med dig?
-jaa

blåser... grönt såklart...
-DU vi glömmer den här gången men nästa gång vi ser duig vill vi att du håller hastigheten...
-okej tack så jätte mycket...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top