Tack för mig .. :'(

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
köp crash kåpor ta race licens o kör någon gång i veckan! :) om du nu bor i närheten av någon bana dvs, då kan du säkerligen tävla en sessong nästa år också under tiden du fixar kort för tung! :tummenupp tråkigt med kortet bara, dom gör bara sitt jobb oturligt nog...
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Karma, yin/yang, universums stora balansvåg där allt jämnar ut sig, osv, osv...

Har nästan alltid otur, men den ska väl uppvägas någon gång, vilket hände på en semester för ett antal år sedan. Körde 5-30 km/h för fort mest hela tiden, förutom vid ett tillfälle (fråga mig inte varför) och vad ser jag längre fram? En polis som håller sin lilla laserpistol. Av någon konstig anledning såg han putt ut när jag i sakta mak puttrade förbi, för han förväntade väl sig (hoppades på?) att jag som alla andra motorcyklister inte skulle hålla hastigheten, så att han åtminstone fick skriva ut böter till en människa den dagen.

Efter semestern så satte oturen igång igen, men vägs väl då upp av att jag än inte fått något laserhål i huvudet med tillhörande böter. :tummenupp

Avslutningsvis så är inte en förlorad lapp slutet på livet, utan början på något nytt! Åtminstone får du i alla fall ett alldeles nytt kort i handen när du tagit det igen. :)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Karma, yin/yang, universums stora balansvåg där allt jämnar ut sig, osv, osv...

Har nästan alltid otur, men den ska väl uppvägas någon gång, vilket hände på en semester för ett antal år sedan. Körde 5-30 km/h för fort mest hela tiden, förutom vid ett tillfälle (fråga mig inte varför) och vad ser jag längre fram? En polis som håller sin lilla laserpistol. Av någon konstig anledning såg han putt ut när jag i sakta mak puttrade förbi, för han förväntade väl sig (hoppades på?) att jag som alla andra motorcyklister inte skulle hålla hastigheten, så att han åtminstone fick skriva ut böter till en människa den dagen.

Efter semestern så satte oturen igång igen, men vägs väl då upp av att jag än inte fått något laserhål i huvudet med tillhörande böter. :tummenupp

Avslutningsvis så är inte en förlorad lapp slutet på livet, utan början på något nytt! Åtminstone får du i alla fall ett alldeles nytt kort i handen när du tagit det igen. :)

Det här tror jag stenhårt på :tummenupp Bra skrivet :) !
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Skulle tro att spärrtiden blir längre än så. En polare till mig gjorde en liknande överträdelse och fick 7 månaders spärrtid.(jag är ingen glädjedödare, mer realist)

De lär ju ha ilat rätt reält i magen när du insåg att dom var efter dig? :tungan


på´t igen bara! nästa sommar är du ute och glider med större hoj :yoparty


Jag fick själv 2 månaders spärrtid för att kört 56 på 30-väg, så jag är realistisk.
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
jag körde ut från min väg en gång såg att en bil kom runt hörnet tänkte inte mer än att gasa snabbt så han slipper bromsa då var det 70 sen blev det 50 tänkte inte alls på hur jag körde sen tänker jag: "fan vad snabbt jag kör....?" kollar hastighetsmätaren 105! kollar backspegeln: FAN!! snuten ligger med saftblandarna på fullvarv... jag tänker: kan jag köra ifrån dem? nää de har redan sett plåten saktar lugnt in de kör upp brevid...
-du vad fan håller du på med?
-ursäkta, men jag har glömt körkortet hos en kompis som ska resa iväg i två månader....
-det spelar ingen roll...
(tyst två sekunder..)
-har du körkortet ,med dig?
-jaa

blåser... grönt såklart...
-DU vi glömmer den här gången men nästa gång vi ser duig vill vi att du håller hastigheten...
-okej tack så jätte mycket...
Dom kan la inte ta dig för dom har sett din reggplåt va? du har ju hjälm och massa annan skit på dig så dom kan ju inte se vem du är och då har dom la inga bevis så att dom inte kan fälla dig? det enda dom kan göra är att dom förhör dig men om du bara nekar går man fri? har jag rätt eller kan man bli fäld av bara reggplåten? :tungan :confused:
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Dom kan la inte ta dig för dom har sett din reggplåt va? du har ju hjälm och massa annan skit på dig så dom kan ju inte se vem du är och då har dom la inga bevis så att dom inte kan fälla dig? det enda dom kan göra är att dom förhör dig men om du bara nekar går man fri? har jag rätt eller kan man bli fäld av bara reggplåten? :tungan :confused:

Hade du blivit fälld bara av reggplåten kan du vara säker på att vi för länge sedan fått köra med nummerplåtar fram. :gnissla
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Dom kan la inte ta dig för dom har sett din reggplåt va? du har ju hjälm och massa annan skit på dig så dom kan ju inte se vem du är och då har dom la inga bevis så att dom inte kan fälla dig? det enda dom kan göra är att dom förhör dig men om du bara nekar går man fri? har jag rätt eller kan man bli fäld av bara reggplåten? :tungan :confused:

nää visst det är sant... men när man är där är man inte lika snabb tänkt kan jag berätta....

du har sånt lotto så egentligen ska du ha en käftsmäll :rolleyes: :tungan :tuttar

hmm :va
jag eller tjejen? :tungan
 
Last edited:

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Jag hoppas ni har rätt och jag inte får uppskjutet körkort till typ 20.. Det skulle vara riktigt illa.. Får väl svar snart antar jag, då kommer jag in o berättar.. Och jaa, jag mådde skit när jag väl såg att polisen var efter mig.. Just to make things clear,, Dom tog mig med laser, körde efter och filmade massa roligt som jag gjorde, sen stannade mig när jag körde av motorvägen och va lite snälla och sa; Vi tar itne med det här*visade mig en riktigt najs film på en rs med mitt reg nr på som kör som en vilde på motorvägen* det kommer bli svårt för dig då.. Så jag tar emot böter och dom tar emot mitt körkort och jag kör hem i 80km/h på 90-vägen..
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag hoppas ni har rätt och jag inte får uppskjutet körkort till typ 20.. Det skulle vara riktigt illa.. Får väl svar snart antar jag, då kommer jag in o berättar.. Och jaa, jag mådde skit när jag väl såg att polisen var efter mig.. Just to make things clear,, Dom tog mig med laser, körde efter och filmade massa roligt som jag gjorde, sen stannade mig när jag körde av motorvägen och va lite snälla och sa; Vi tar itne med det här*visade mig en riktigt najs film på en rs med mitt reg nr på som kör som en vilde på motorvägen* det kommer bli svårt för dig då.. Så jag tar emot böter och dom tar emot mitt körkort och jag kör hem i 80km/h på 90-vägen..

Det var ju jävligt snällt ändå,
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Nu har jag fått svaret och är jävligt nöjd med det! 4 månader indraget körkortstillstånd osv, 4000 i böter, Pacman is riding again next summer ;)
Dessvärre tappa jag bort nycklarna idag.. ;(
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3172180 Nu har jag fått svaret och är jävligt nöjd med det! 4 månader indraget körkortstillstånd osv, 4000 i böter, Pacman is riding again next summer ;)
Dessvärre tappa jag bort nycklarna idag.. ;(
ofta du inte har ett extrapar?
visst känns det ganska bra att du inte sålde hojen nu?
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Nu har jag fått svaret och är jävligt nöjd med det! 4 månader indraget körkortstillstånd osv, 4000 i böter, Pacman is riding again next summer ;)
Dessvärre tappa jag bort nycklarna idag.. ;(

Skönt att höra att du kommer tillbaks på vägarna :tummenupp
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Man kan faktist välja att inte åka motorväg. :rolleyes:

eller inte gasa fullt på motorväg:tummenupp

Nu har jag fått svaret och är jävligt nöjd med det! 4 månader indraget körkortstillstånd osv, 4000 i böter, Pacman is riding again next summer ;)
Dessvärre tappa jag bort nycklarna idag.. ;(

måste du ta om hela körkortet??:O
kan inte reglerna så bra:D
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Du menar att han ska stå stilla på motorvägen, ifall han nu inte ska gasa fullt? Tänkte då mest på din text under ditt nick, "två lägen, fullt eller inget". :va

Och ja, min text under mitt nick stämmer till 100%. :tummenupp

HAHAH:D han får gasa fullt då;) fast på en lägre växel ; )
 

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
ofta du inte har ett extrapar?
visst känns det ganska bra att du inte sålde hojen nu?

Klart ja har extra, men ändå igne kul o tappa bort dom..

Förresten, orkar inte starta ny tråd, Nån som vet om man kan ta teorin till bil och mc samtidigt?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top