Tack för den = /

Teo skrev:
Jag tror inte det blir biligare än hennes självrisk och så gör de oftas bättre jobb när de vet att ingen stackare står och pröjsar..
(f-bolag är ingen stackare=fri tillgång på pengar... ;))

OT men detta är nog inte sant, det är troligen rätt fasta priser på vad det får kosta, bolagen är inte givmilda, iaf inte på bilsidan utan där räknas varenda krona.

msx skrev:
Ibland skäms man att vara av det kvinnliga släktet......

:gnissla ja...jag kan bara hålla med.

FY FAN så in åt helvete ÜBERKLANTIGT...!!!! :kocko

Lider med dig... som får hålla på o trixa med verkstad o allt.

Hon kanske skulle behövt stanna på körskolan ett tag till..!!! :rolleyes:

Såklart att man kan klanta till det... men för fan... man måste ju kunna få stopp på hojen. Det är ju ta mej fan livsviktigt.

Ta reda på vad allt skulle kosta i delar först på verkstaden,innan dom börjar arbetet eventuellt så kräv den som orsaka skadan på pengar så att allt är klart innan.
Skulle denna person plötsligt vägra kanske så har du säkert vittne hoppas jag vid händelsen samt att ni får koppla in försäkringsbolaget oavsett om personen vill eller ej.Du ska ju inte lida av händelsen.
Olyckor kan hända alla men man kan ändå ifrågasätta vad personen sysslade med,för kort för mc'n för o nå ner o få stöd med fötterna?,o varför plötsligt trä på gasrullen? o det finns ju handtag för frambroms oxå att utnyttja.Kanske gapat över något förstort som denne inte klarar av.
Lycka till o hoppas det reder ut sig för inte ska du behöva lida o få många fina dar förstörda för att hojen ska stå i verkstaden o inte göra nån nytta.
:banana

Du ska inte ha nåt samvete!

msx skrev:
Nej jag kan tänkte mig att det drar iväg. Sen känner jag att det vore enklare om det var hennes försäkringbolag som betalade för då skulle det vara enkelt att "kräva" nu är man ju "dum" och tänker på att hon ska betala allt... varför tänker man så?? Hon som tabbat sig, ska jag ha dåligt samvete för det??
Du ska inte gå o tänka så,här har du gått o sparat o gnattat till en hoj du önska o njuter av får jag hoppas o då vill man ha den i gott skick oxå.
Inte ska du då gå o ha dåligt samvete för att hon ska gå o betala skadorna om det så är ur egen plånbok,du vill ju ha din hoj i ursprungligt skick samt att du säkert gått sparat o gett endel för din skönhet.
SÅ SKÄMS INTE,TA FÖR DEJ!.
Tänk oxå på att hon ska betala sina egna skador oxå,hur ska hon då lösa detta,troligen kanske en tätt tjej :hihi har du adressen? :rofl

Last edited:
oooohh.. fyy. Inte skoj det där du. :(
Tycker även lite synd om tjejen som lyckades med det, hon kan inte känna sig så tip top nu.

hoppas det löser sig, och att kostnaderna inte blir allt för stora.

/Annchua

69:an skrev:
Bättre jobb? Håller inte med. Det här är visserligen en helt annan diskussion, men det är stor skillnad mellan att göra ett bra jobb och att *slösa* med pengar och arbetstid. Och slösa är ganska känt att verkstäder i allmänhet (inte alla) gärna gör vid försäkringsskador. :tummenner När verkstäder beställer splitter nya bromshandtag och blinkers istället för att ta det från någon hojdemontering, eller beställer nya svindyra lackade kåpdelar istället för att skaffa från demontering och skicka på lack.
Jo, visst kan man spara verkstadstid, och därigenom pengar, genom att beställa nya originaldelar men poängen är att göra en avvägning mellan vad som är det mest kostnadseffektiva alternativet vid *varje* tillfälle istället för att bara slött ringa till generalagenten vid minsta spruckna blinkersglas. Det skulle *alla* tjäna på. :fakta Att laga försäkringsskador på kompetent sätt utan att använda de allra dyraste lösningarna är något som diskuterats rätt länge nu.

Jag förstår verkligen att du är sur :gnissla , att det var en onödig grej, att det är början av säsongen etc. Men på det du berättar låter det inte som om det var en alltigenom ondskefull och beräknande elak ligist :mad: som avsiktligt orsakade eländet, utan som en ren olyckshändelse. Har jag fel? Folk - både nybörjare och väääldigt rutinerade hojåkare - har ju lagt egna och andras hojar på betydligt klantigare sätt än så :brinnerup , och jag skulle gissa att tjejen som klantade sig är minst lika bedrövad som du - om inte mer... :(

(Visst, din hoj är lika skrapad i vilket fall som helst, men du gör nog helt rätt i att fokusera på konstruktiva sätt att lösa problemet istället för att fortsätta vara arg! :krama )

Nej självklart var det inte avsiktligt det vet jag, och hon var väldigt ledsen över det. Men man blir ju upprörd över att få hojen borta ett x antal dagar för att få det åtgärdat!

Men jag tror nog att det ska gå och lösa smidigt

R1 racer skrev:
Ta reda på vad allt skulle kosta i delar först på verkstaden,innan dom börjar arbetet eventuellt så kräv den som orsaka skadan på pengar så att allt är klart innan.
Skulle denna person plötsligt vägra kanske så har du säkert vittne hoppas jag vid händelsen samt att ni får koppla in försäkringsbolaget oavsett om personen vill eller ej.Du ska ju inte lida av händelsen.
Olyckor kan hända alla men man kan ändå ifrågasätta vad personen sysslade med,för kort för mc'n för o nå ner o få stöd med fötterna?,o varför plötsligt trä på gasrullen? o det finns ju handtag för frambroms oxå att utnyttja.Kanske gapat över något förstort som denne inte klarar av.
Lycka till o hoppas det reder ut sig för inte ska du behöva lida o få många fina dar förstörda för att hojen ska stå i verkstaden o inte göra nån nytta.
:banana

Ska lämna in det på verkstad idag för skadereglering eller vad det heter, blir utan hoj några dagar nu :gråta
Men annars måste jag vänta veckor innan dom hade tid för det så bättre att få det gjort så får jag ju förhoppningsvis prislapp på kalaset så att man vet vad det kostar och sen hoppas jag att dom har delarna hemma så jag snart är tillbaka på vägarna!

Fy fan vad jobbigt! Man mår dåligt när man hör en sådan berättelse alltså¨. USCH! :zpy

Inte konstigt att det sker olyckor i trafiken när det finns folk som inte ens kan stanna på en parkeringsplats utan att köra sönder saker.

Madhonda skrev:
:gnissla ja...jag kan bara hålla med.

FY FAN så in åt helvete ÜBERKLANTIGT...!!!! :kocko

Lider med dig... som får hålla på o trixa med verkstad o allt.

Hon kanske skulle behövt stanna på körskolan ett tag till..!!! :rolleyes:

Såklart att man kan klanta till det... men för fan... man måste ju kunna få stopp på hojen. Det är ju ta mej fan livsviktigt.

Jo man måste ju kunna stanna säkert med den... men hon visste inte själv hur det kunde hända... å visst allt kan ju hända alla men det känns trist... mycket tid som nu går åt att ringa runt å kolla upp saker, ska lämna in den på verkstad idag. Dom hade ingen tid men tar den idag och har den några dagar så dom hinner kolla det, annars får jag vänta veckor på en tid och jag vill ha det fixat snarast. Trist att vara hojlös :huvet

Om man väljer att ta rep via försäkringen och rep blir billiagre än självrisken så brukar fbolagen rekommendera att den vållande betala själv ist f via försäkringen. Alltså tycker jag att ni ska kontakta fbolaget trots att hon vill pröjsa själv.

Säg åt henne att hennes nästa investering bör vara att sänka hojen sin.
Kan hon inte hantera den stillastående så lär det ju inte vara första gången något sådant händer.
Trevlig hoj du har för övrigt... Varför är det bara TJEJER och jag som har SV650???

//A.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...