mb skrev:Hoppas ni kan lösa kostnaderna i kompissämja.
= in natura 12 mån framåt på valfria tider.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:Hoppas ni kan lösa kostnaderna i kompissämja.
Teo skrev:Jag tror inte det blir biligare än hennes självrisk och så gör de oftas bättre jobb när de vet att ingen stackare står och pröjsar..
(f-bolag är ingen stackare=fri tillgång på pengar...)
msx skrev:Ibland skäms man att vara av det kvinnliga släktet......
Du ska inte gå o tänka så,här har du gått o sparat o gnattat till en hoj du önska o njuter av får jag hoppas o då vill man ha den i gott skick oxå.msx skrev:Nej jag kan tänkte mig att det drar iväg. Sen känner jag att det vore enklare om det var hennes försäkringbolag som betalade för då skulle det vara enkelt att "kräva" nu är man ju "dum" och tänker på att hon ska betala allt... varför tänker man så?? Hon som tabbat sig, ska jag ha dåligt samvete för det??
Freppa skrev:OH OH OH! Jag får!
[MattiasMode]
tjejer.....
[/MattiasMode]
![]()
Det är enSvane skrev:Vad betyder = /![]()
69:an skrev:Bättre jobb? Håller inte med. Det här är visserligen en helt annan diskussion, men det är stor skillnad mellan att göra ett bra jobb och att *slösa* med pengar och arbetstid. Och slösa är ganska känt att verkstäder i allmänhet (inte alla) gärna gör vid försäkringsskador.När verkstäder beställer splitter nya bromshandtag och blinkers istället för att ta det från någon hojdemontering, eller beställer nya svindyra lackade kåpdelar istället för att skaffa från demontering och skicka på lack.
Jo, visst kan man spara verkstadstid, och därigenom pengar, genom att beställa nya originaldelar men poängen är att göra en avvägning mellan vad som är det mest kostnadseffektiva alternativet vid *varje* tillfälle istället för att bara slött ringa till generalagenten vid minsta spruckna blinkersglas. Det skulle *alla* tjäna på.Att laga försäkringsskador på kompetent sätt utan att använda de allra dyraste lösningarna är något som diskuterats rätt länge nu.
Jag förstår verkligen att du är sur, att det var en onödig grej, att det är början av säsongen etc. Men på det du berättar låter det inte som om det var en alltigenom ondskefull och beräknande elak ligist
som avsiktligt orsakade eländet, utan som en ren olyckshändelse. Har jag fel? Folk - både nybörjare och väääldigt rutinerade hojåkare - har ju lagt egna och andras hojar på betydligt klantigare sätt än så
, och jag skulle gissa att tjejen som klantade sig är minst lika bedrövad som du - om inte mer...
![]()
(Visst, din hoj är lika skrapad i vilket fall som helst, men du gör nog helt rätt i att fokusera på konstruktiva sätt att lösa problemet istället för att fortsätta vara arg!)
R1 racer skrev:Ta reda på vad allt skulle kosta i delar först på verkstaden,innan dom börjar arbetet eventuellt så kräv den som orsaka skadan på pengar så att allt är klart innan.
Skulle denna person plötsligt vägra kanske så har du säkert vittne hoppas jag vid händelsen samt att ni får koppla in försäkringsbolaget oavsett om personen vill eller ej.Du ska ju inte lida av händelsen.
Olyckor kan hända alla men man kan ändå ifrågasätta vad personen sysslade med,för kort för mc'n för o nå ner o få stöd med fötterna?,o varför plötsligt trä på gasrullen? o det finns ju handtag för frambroms oxå att utnyttja.Kanske gapat över något förstort som denne inte klarar av.
Lycka till o hoppas det reder ut sig för inte ska du behöva lida o få många fina dar förstörda för att hojen ska stå i verkstaden o inte göra nån nytta.
![]()
Madhonda skrev:ja...jag kan bara hålla med.
FY FAN så in åt helvete ÜBERKLANTIGT...!!!! :kocko
Lider med dig... som får hålla på o trixa med verkstad o allt.
Hon kanske skulle behövt stanna på körskolan ett tag till..!!!![]()
Såklart att man kan klanta till det... men för fan... man måste ju kunna få stopp på hojen. Det är ju ta mej fan livsviktigt.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |