hållundan
Emozione!
UnderDOG skrev:...Trevlig hoj du har för övrigt... Varför är det bara TJEJER och jag som har SV650???
//A.
HAHAHAHA

Gissa det du!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UnderDOG skrev:...Trevlig hoj du har för övrigt... Varför är det bara TJEJER och jag som har SV650???
//A.
UnderDOG skrev:Säg åt henne att hennes nästa investering bör vara att sänka hojen sin.
Kan hon inte hantera den stillastående så lär det ju inte vara första gången något sådant händer.
Trevlig hoj du har för övrigt... Varför är det bara TJEJER och jag som har SV650???
//A.
Anders R skrev:Shit happens (all the time). Tråka inte henne för mycket för det inträffade. Liknande har hänt mer erfarna förare (inte jag denna gång men det kunde det ha varit). Det kan räcka med en stunds ouppmärksamhet. Ta det på den påkörandes försäkring. Tar man det på egen vagnskade får man dubbel självrisk andra gången. Reparationskostnaderna är rätt höga. I mitt fall blinkers bromshandtag för att vara laglig till verkstaden ca 1600:-(har kvittot). Repor på kåpa omlackering ca 2.500, Ytterligare repad kåpa 2800:- Knäckt repad backspegel styrända lampskydd mm. Lägg till arbetskostnad så är man snart uppe i 10 papp och då är det inte roligt att ta det ur plånboken. Nu får verkstaden kolla vad det kostar och vad som skall åtgärdas.
msx skrev:prislappen hamnar på, men hon verkar inte vilja ta det på försäkringen. Men vi får väl se när prislappen är klar.
69:an skrev:Beroende på hur den vållandes försäkringsbolag bedömer vållade skador (omständigheter, antal m.m.), skadefria år etc, så kan det säkert vara så i somliga fall att 10' kr kan vara en bättre affär att betala cash än att ta på försäkringen. Stiger premien för den vållande t.ex. från 5' till 10' och det tar ett par år att komma ikapp, så kan det ju faktiskt vara bättre att (om man har råd) göra upp utan f-bolaget.![]()
(Dessutom ändrar ju f-bolag spelreglerna stup i kvarten; även om vållandet inte skulle påverka premien idag så kanske det gör det nästa år...)
69:an skrev:Beroende på hur den vållandes försäkringsbolag bedömer vållade skador (omständigheter, antal m.m.), skadefria år etc, så kan det säkert vara så i somliga fall att 10' kr kan vara en bättre affär att betala cash än att ta på försäkringen. Stiger premien för den vållande t.ex. från 5' till 10' och det tar ett par år att komma ikapp, så kan det ju faktiskt vara bättre att (om man har råd) göra upp utan f-bolaget.![]()
(Dessutom ändrar ju f-bolag spelreglerna stup i kvarten; även om vållandet inte skulle påverka premien idag så kanske det gör det nästa år...)
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |