Tabeller SO/SM

Nej de var väl bara Rookie 1000, Rookie 600, SS 600, 125 GP och Junior Cup som körde?

Ok. tack för infon:tummenupp
Måste bara få köra en gång på alla banor så jag lär mig dom som rookie innan jag vågar ta steget upp till storpojkarna:)

Varför slå ihop resultaten ifrån SM med SO? Dom är ju 2 olika och seperata serier då ena är för det Svenska Mästerskapet och den andra är för det Nordiska Mästerskapet.

Sen ska den föraren med bästa placeringen ligga före i en tabell där dom har lika poäng.

Varför slå ihop resultaten ifrån SM med SO? Dom är ju 2 olika och seperata serier då ena är för det Svenska Mästerskapet och den andra är för det Nordiska Mästerskapet.

Sen ska den föraren med bästa placeringen ligga före i en tabell där dom har lika poäng.

Detta är inte en tabell från Svemo. Anledningen till att SM och SO tävlingar ligger under samma tabell är för att bl.a. rookie förarna har möjlighet att köra alla dessa tävlingar. Efter säsongens slut kommer jag troligtvis även göra en delad SM/SO tabell. Men tabellerna är skapade helt av eget intresse och detta är vad jag är intresserad av. :tungan

Att "föraren med bästa placeringen ligga före i en tabell där dom har lika poäng" vet jag men sorteringen sker i excel och där tas det ingen hänsyn till placering, endast poäng. Sen tycker jag personligen inte det spelar någon roll då de har en delad placering. Vilket namn som ligger före det andra känns mindre intressant.

Men trevligt med synpunkter. Kommer markera tydligare till nästa uppdatering vilka som är SM respektive SO deltävlingar. :krama

Bra jobbat med listan :tummenupp

Har en massa föräldrar och släkt som frågar efter en sån här lista.
Jag försöker då förklara hur det fungerar med dom olika serierna, men dom fattar inte i alla fall.

Nu får dom länken till din lista i stället så slipper jag förklara :D

En fråga, ingick SO helgen på Falken även i SM? Det trodde inte jag...

Nej. SM är SM och SO är NM.

Enda listan som stämmer på hans sida är 250GP.

Tycker det saknas en lista där man slagit ihop WSBK och MotoGP med.. :tungan

Nej. SM är SM och SO är NM.

Enda listan som stämmer på hans sida är 250GP.

Tycker det saknas en lista där man slagit ihop WSBK och MotoGP med.. :tungan

För alla oss som inte åker 250 så är listan superbra.

Skapa en lista själv om du kan bättre :tungan

/ Jens

Bra jobbat med listan :tummenupp

Har en massa föräldrar och släkt som frågar efter en sån här lista.
Jag försöker då förklara hur det fungerar med dom olika serierna, men dom fattar inte i alla fall.

Nu får dom länken till din lista i stället så slipper jag förklara :D

Hur många föräldrar har du? Kollektiv? Röka på? 60-70-talet?

/ Jens

Last edited:
För alla oss som inte åker 250 så är listan superbra.

Skapa en lista själv om du kan bättre :tungan

Jag kollade 125Gp för att se vilken marginal Emil hade uppåt och neråt i SM-tabellen, där han ligger 3:a. Men eftersom den är ihopblandad med SO, där han ligger 1:a, så får jag inte ut ett skit av listan! En hittapålista där han ligger 2:a är helt ointressant!

Dom enda som denna listan kan passa är dom rookies som vill ha så många race som möjligt med på listan för att inte själva komma upp i 8 poäng i snitt?

Glöm inte bort "rookieracet" i linköping, såg att bara sm som dig nu är med fast supportklasserna får ju faktiskt med de köra på banan :) går inte ihop med SM eftersom SM klasserna inte kör men är SO och SM redan i samma lista så kan lika bra B-racet med så med.

Dom enda som denna listan kan passa är dom rookies som vill ha så många race som möjligt med på listan för att inte själva komma upp i 8 poäng i snitt?

Fattar inte riktigt vad du menar med detta?

I övrigt så är det ju en lite konstig lista då som du säger man har slagit samman två olika serier i en tabell.

// Oskar

Jag kollade 125Gp för att se vilken marginal Emil hade uppåt och neråt i SM-tabellen, där han ligger 3:a. Men eftersom den är ihopblandad med SO, där han ligger 1:a, så får jag inte ut ett skit av listan! En hittapålista där han ligger 2:a är helt ointressant!

Äsch, det enda viktiga är väl att se hur man ligger till totalt mot sina konkurrenter efter de race som gått i sverige.

Att inte SO och Svemo kommer överrens med sina serier skiter jag blankt i.

Som sagt: skapa en egen lista om det inte duger. TS gör ett hästjobb med dessa utmärkta listor, klanka inte ner på det. :fakta

/ Jens

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back