Maxout
Mr
tänder en brasa under innan de åker.NSR_Martin skrev:Hur gör ryssarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tänder en brasa under innan de åker.NSR_Martin skrev:Hur gör ryssarna?
49/51 med glykol/vatten eller nått sånt så ska de väll klara runt minus 50? har dom verkligen kallare än de?NSR_Martin skrev:Hur gör ryssarna?
NSR_Martin skrev:Hur gör ryssarna?
NSR_Martin skrev:Hur gör ryssarna?

rysk vodka funkar till alltNSR_Martin skrev:Hur gör ryssarna?
Kamikaze kid skrev:Nej!
Eftersom den är luftkyld så kan han lugna ner sig...![]()

Man är ju inte direkt någon expert på HD men jag tror det bara är motorn i V-Rod:en som är vattenkyld. Evolution kom i början av 80-talet eller något och sägs läcka mindre olja än tidigare.Faizty skrev:Fast hans är en -05:a gick inte dom o skaffade vattenkylning till deras "revolutinerande" evolutionmotorer? eller är jag ute o simmar?![]()
MrX skrev:Lånar tråden lite![]()
Jag köpte nån Putoline färdigblandad glykol till crossen.
Den var för aluminiumkylare och tålde ner till -36 grader!
Är det nån som vet nått om detta? Om det är bra eller anus?![]()
Neutral skrev:Man är ju inte direkt någon expert på HD men jag tror det bara är motorn i V-Rod:en som är vattenkyld. Evolution kom i början av 80-talet eller något och sägs läcka mindre olja än tidigare.![]()
Faizty skrev:farsgubben har sin harley parkinsson 883 i ett ouppvärmt garage.. troligen minusgrader alltså!... bör han vara orolig för liknande saker?

Luft OCH oljekyldKrills skrev:Den är ju luftkyld!![]()

Vilken slags glykol har det (för den lägsta fryspunkten) optimala blandningsförhållandet 47/53?Ktm'arn skrev:För absolut bästa och lägsta fryspunkt ska du blanda 47/53 _med destillerat vatten_! Om du inte kan trolla fram destillerat vatten så finns det att köpa på apoteket.
HD var väl illa ute med nya lagar om ljudnivåer och annat, deras slamrande maskiner behövde vattenkylning för att dämpa missljudet och de hade ju ingen aning om sånt så det lät Porsche göra jobbet. Finns faktiskt lite till från Porsche på V-Rodden vad jag hört.Kent W skrev:Var inte den stora nyheten med "EVOLUTIN" motorn att den hade fått
"TWIN CAM" konfiguration.......?
När man sen skulle bygga en hoj för 2000talet så lät man PORSCHE göra det,
vattenkylning och dohc......eller..?
KentW
Kolla även så att batteriet är ordentligt laddat, står den så kallt och det är dåligt laddat kommer det frysa sönder/ta skada..MostWanted skrev:Var ute i kallgaraget var ca5gr ute så jag tänkte kolla lite på hojen. Märkte då när jag tog i kylarslangarna att det hade frusit. Vad gör jag nu? Håller på att tina upp den. Byter ut vätskan mot glycol va, nu under vintern? Trodde att det inte var glycol i men det där andra medlet som man får ha på banan i, ja ni vet...
Tips å trix mottages. Tilläggas bör väll att jag försökte dra runt den innan men gick inte som tur var...![]()
tacktack. har underhållsladdaren på men det räcker nog inte så blir nog att införskaffa ett nytt. ajja.Hitecfrollo skrev:Kolla även så att batteriet är ordentligt laddat, står den så kallt och det är dåligt laddat kommer det frysa sönder/ta skada..
Lycka till med allt![]()
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!