fazerfun
Gudomlig sporthojare
red_ninja skrev:Självklart bär GM en stor del av skulden, tycker liksom du att det är tragiskt med ett saabemblem på en subaru, håller helt med om att reklamen med lodjuret inte hör hemma i en varusatsning.
vad det gäller Fords synpunkter på volvo förklarade jag för dej i min förra tråd
alltså, så länge Volvo säljer så får dom hållas så enkelt är det, jag tror även att tvärtemot vad du tror att vi kommer o få se ett volvoemblem på en Mazda eller vad som helst, är bara ford tillräckligt övertygade om försäljning så kommer det att ske, tyvärr, personligen hade jag helst sett att saab och volvo hade gått ihop i ett tidigare skede (typ på Gyllenhammars tid)o tillsammans utvecklat bilar, då hade svenskheten i båda märkena bevarats!
Då är vi nästan överens då....

I det avseendet är Ford skickligare, även om de också blöder som koncern. Där har det kanske slagit över åt andra hållet; man har tagit fram retromodell på retromodell för att knyta an till sin anrika historia. Några modeller har väl funkar, nya Mustang tex, medan vissa som T-bird har sålt riktigt uselt.