Tabbe av Saab, eller ?

Kan ju ha att göra med att den inte ska bli stulen, så dom sätter någon plåt på den till reklamen
som dom brukar ha i reklamer?

Det kan ju vara ett misstag som med killen som blev nerringd efter den reklamen
där en tjej går in på flygplanstoan, andas på spegeln och skriver sitt mobilnummer (killens)
 
För övrigt är reklamen inspelade i en Tjeckisk skog.

"Så det dög int' me di svenska fjälla...?"
 
MattE. skrev:
Kan ju ha att göra med att den inte ska bli stulen, så dom sätter någon plåt på den till reklamen
som dom brukar ha i reklamer?...

Det låter högst olagligt, Saab kör med falskskyltade bilar! :mattias
 
Reklamen är riktigt schysst dock. Bilen är inte speciellt lyckad dock. 9-3 sportkombi är apsnygg däremot.
 
Last edited:
I reklamen för nya 9-3SC så kör dem en silverfärgad, men regnummret går till en svart.

En konspiration? :)
 
kaZmur skrev:
I reklamen för nya 9-3SC så kör dem en silverfärgad, men regnummret går till en svart.

En konspiration? :)

Mmmm, det är säkert något som ska trigga i det undermedvetna så att alla köper en svart bil istället för en silvrig, för svart är ju mycket sportigare och lyxigare! :tummenupp
 
Det mesta som Saab gjort under det senaste 10 åren har väl varit tabbevarning på.... :va

Jag har egentligen inget emot bilarna men Volvo är enormt mycket skickligare på marknadsföring och varumärkesbyggande, kanske för att man har en ägare som hajar vikten av detta. Saab är så jävla teknikerstyrt (man hade länge en utvecklingsavdelning i T-hättan som brände mer stålar än hela Opels europeiska utvecklingsorganisation) och kopplingen till flyget är så uttjatat så det finns inte. Minns en annan höjdare av Saab: en japansk snubbe som flög segelflygplan och körde Saab för att det gav honom samma känsla i vardagen.... :va :kocko

Lodjuret är helt klart ett nytt grepp men det krävs mer än så för att skapa en varumärkesidentitet i klass med Volvo
 
skenförsäkring av SAAB :rofl ...

Nejdå, dom har väl bara tagit första bästa skylt och satt dit....Annars hade väl folk börjat klaga på att dom åker runt utan skyltar på dom tjeckiska vägarna.. :huvet Så löjligt..

Förövrigt så är nya 9-3Sportcombin den snyggaste kombin jag vet...eller ahh kanske delad plats med BMW 330 -01-03 (dom nya är fula bakifrån)..
Vadå stylish med tonade glas från fabrik, som 9-3an har?! :tummenupp
 
Saab har ett starkt varumärke, så är de bara.
Om man gillar Volvo, är de klart att man ser det annorlunda.
Har länge tyckt att volvo vart säkra (tråkiga) bilar, med allt vad det innebär.

Men nu när man kört ett gäng mil med den nya Sportcombin, med sportchassie, Herrejävlar vilken bil! Den är inte bara praktiskt, den är ochså fruktansvärt rolig att köra! Grattis Saab! :Bugar
 
fazerfun skrev:
Det mesta som Saab gjort under det senaste 10 åren har väl varit tabbevarning på.... :va

Jag har egentligen inget emot bilarna men Volvo är enormt mycket skickligare på marknadsföring och varumärkesbyggande, kanske för att man har en ägare som hajar vikten av detta. Saab är så jävla teknikerstyrt (man hade länge en utvecklingsavdelning i T-hättan som brände mer stålar än hela Opels europeiska utvecklingsorganisation) och kopplingen till flyget är så uttjatat så det finns inte. Minns en annan höjdare av Saab: en japansk snubbe som flög segelflygplan och körde Saab för att det gav honom samma känsla i vardagen.... :va :kocko

Lodjuret är helt klart ett nytt grepp men det krävs mer än så för att skapa en varumärkesidentitet i klass med Volvo

Jag kan inte påstå att jag minns en enda reklam volvo gjort bortsett från den patetiska skiten de kör nu. Du är ute och simmar.
 
Som stolt saab-ägare är jag benägen att hålla med.
 
Mackis skrev:
Saab har ett starkt varumärke, så är de bara.
Om man gillar Volvo, är de klart att man ser det annorlunda.
Har länge tyckt att volvo vart säkra (tråkiga) bilar, med allt vad det innebär.

Men nu när man kört ett gäng mil med den nya Sportcombin, med sportchassie, Herrejävlar vilken bil! Den är inte bara praktiskt, den är ochså fruktansvärt rolig att köra! Grattis Saab! :Bugar

Inte för tillräckligt många uppenbarligen.... Jag har åkt ett gäng olikar bilar i tjänsten, inkl Saab, och har egentligen inga märkespreferenser. Kan bara konstatera att Volvo är ett mkt lönsamt bolag medan Saab har blött de senaste 10 åren. Modellerna är antingen för gamla (9-5), kommer för sent (9-3 SportCombi) eller är befintliga GM-modeller med Saabmärken på (9-2x mfl) som ingen jävel vill ha. Biopower 9-5 är väl enda ljuspunkten just nu, jämte Sportkombin, men det räcker ju knappast för att skyla över hur misshandlat Saab (och varumärket) är.

GM bär stor del av skulden eftersom det är allmänt känt att man egentligen skiter i enskilda varumärken. Men så säljer man inga bilar heller och företaget blöder. Och kolla en annan medlem i familjen -Opel. Vad innebär det för dig? Säkert bra bilar men....Inför lanseringen av nya Passat var frågan upp i VWs ledning man man skulle byta namn eftersom vissa ansåg att det fanns en tråkstämpel som inte rimmade med det budskap man ville ge med den nya modellen.

När folk väljer bil är det mer än hårda fakta som gäller. Det är inget fel på Saabs bilar men varumärket är skamfilat. Självklart påverkar detta försäljningen.
 
Last edited:
fazerfun skrev:

Jovisst..men vad hade det här med regnr på bilen i reklamen att göra?
deras nya bilar ser riktigt jädra fina ut...Till exempel 9-3sedan modellen..är väl ändå en utav de snyggaste serietilverkade bilar man kan köpa (för en någolunda rimlig peng) Saab är på väg uppåt tror jag..Kanske har tagit sig i kragen nu
 
Regnumret står på en 9-3 cabbe och den står i sin tur reggad på Saab vilket innebär reklambil. Regskylten använder dom säkerligen för att det ska verka mer naturtroget och för att kunderna inte ska tro att det är någon prototyp som kommer först efter 3 år utan redan är reggad.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top