Ta med mobil+plånbok?

*

Ja inte har väl vtr några lastutrymme att skryta med. Plånbok & mobil i inneficka & husnycklar i ytterfickan. sen är det fullpackat.
Det som ryms på/i hojen är väl 1st plastkort & tandborste ungefär :huvet

Inget fack under sadeln?

På min hoj ryms det ganska mycket i facket under sadeln. Så snart är det städdags. I dagsläget ligger där: en yxa, tre tomma snusdosor, skärmen till crosshjälmen, en tom colaburk, lite skruvar och annat småskräp, och ändå är det inte ens halvfullt. :hihi

vafan tejpa med silvertejp jag har lite hår på brösten kommer ju fan lyckas vaxa bort det varenda gång jag ska ta fram kreditkortskiten ju..... :va

.......

Rash skrev:
2180567 Vart f*n får man plats med det när man ska ut och hoja? Hur gör ni?
Tanka måste man ju, äta måste man ju osv..

:va
plånbok o nycklar i byxfickorna och plånboken i innerfickan på jackan

En sån här fungerar för mig:
aprilia_pouch_bag_8796455.jpg

Jag kan bara meddela att nyckelknippor gärna kilar sig in mellan revbenen vid vurpa och utsöndrar en större dos smärta. Inte att rekommendera :mattias

hass skrev:
2180811 En sån här fungerar för mig:
aprilia_pouch_bag_8796455.jpg

Tänkte precis säga samma sak....
En midjeväska inhandlas med fördel på någon marknadsdag för en billig peng.
Där ryms nycklar, plånbok, mobil och ett litet första förband.

Rash skrev:
2180567 Vart f*n får man plats med det när man ska ut och hoja? Hur gör ni?
Tanka måste man ju, äta måste man ju osv..

:va
Du vet sånna väskor som säljarna har på marknader. En sån man har runt midjan... Dom som inte pallar böka med kutsen eller inte har fickor har sån..

Plånka, nycklar, mobbe och allat annat skit man kan vilja ha.. Finns i många färger och storlekar..

Edit: JA!!! Sådan som ovan!!!

Stoppa lösa sedlar i kalsongerna (eller låt bli att plocka ur dom du tjänar på kvällsjobbet) så har du alltid pengar med dig, polarna vill aldrig låna av dig, och tjejerna på macken blir imponerade när du har tankat...

Näe, visst är det lite besvärligt, jag brukar försöka att inte ha så mycket grejor i fickorna (jag har gott om fickor, jag har goretex) men jagh fördelar ut grejorna så gott det går.

Numera har jag tankväska från Lidl om jag behöver få med mig grejor.
Snyggt är det inte, men förbannat praktiskt, ÅAS är jag inte så jävla snygg själv heller så posörfaktorn faller med flera hundra % när jag tar av mig hjälmen.
Dessutom har jag en posörfaktorfri hoj.

Använder en smartcaze "plånbok", alltså en kortkållare i stål, den tar nada plats och håller kreditkorten in shape!

Värre med cigg, tändare, snus, mobil....etc :gnissla

Finns det inte sånadäringa käcka plånböckersom man kan ha runt halsen ? Har för mig att jag sett det på nåt barn hehe...annars kan ju mammsen sy nåt sånt ? Då har du ju grejorna nära och slipper vara rädd att de trillar ur från under sadlen och du slipper betraktas som byfåne för du har "magbag" hehe :)

MikeytheBike

Liten påse runt bromsvätskebehållaren. en knut på påsen, sen knut runt behållaren och handtagen över behållaren en sista gång.
Tur man inte behöver öppna den så ofta.

HanneZ skrev:
2180853 Jag kan bara meddela att nyckelknippor gärna kilar sig in mellan revbenen vid vurpa och utsöndrar en större dos smärta. Inte att rekommendera :mattias

Va, har du marksynat med Lee? :3freak

FUBAR skrev:
2180634 Du kan lyfta av sadeln på firestormen, men det är inte mycket till förvaringsutrymme, det är liksom inte något bra fack utan saker kommer fara omkring och förmodligen trilla ur. En bra idè är att fästa en mindre förvaringsväska (typ kameraväska eller liknande) under sadeln så ligger dina grejer still.

Inga problem, har en Firestorm 03'a.
Placerar plånbok, telefon, snusdosa och lås under sadeln.
Brukar sätta fast det med gummisnodden som håller verktygskittet.

Fattar inte riktigt var det skulle kunna flyga ut?

HönaPower skrev:
2181146 Fattar inte problemet riktigt, de flesta jackor / ställ har väl en innerficka? :va
Firebladen har en jättebra "bagagelucka" :yoparty

UrFirebladen härskar! :Rockbanan

Bagageluckan rymmer skivbromslås, låskätting, plånbok, mobil, nycklar, verktygsfack och det finns ändå lite plats kvar!

Jag har alltid haft problem med tidigare hojar, en lösning är en liten tankväska så slipper man ryggsäck och bögiga midjeväskor... :hihi

När jag har helstället så får de inte plats, så då blir det cutsen. Annars fickor.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti