Ta Mc körkort i Lund eller Malmö

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Vill börja med att säga hej :)

Klarade B körkortet 7/6 2012 och nu några dagar senare kommer suget att ta mc kortet också

min första "bekymmer" är att jag måste hinna ta det på 1 månad då jag efter det inte har möjlighet längre, och det borde man hinna tycker jag (eller?)

saken är att jag kommer ta mc kortet i Lund ELLER Malmö (bor inte där...) så har ni några förslag på bra trafikskolor i lund eller malmö?

finns det något mer att tänka på?

De här är de fyra jag har hittat i lund, finns det några andra i lund eller malmö ?

http://www.mattssonstrafikskola.se/i...p?page=6&local

http://www.lundgrenstrafikskola.se/mcprice.html

http://erikssonstrafikskola.se/wp-co...lista MC.pdf

http://www.svenssonstrafikskola.se/?pid=26

Mvh :)

Jag tog mitt på Svenssons i Lund 2010. Blev lovad att det inte var klydd med körtider och att det skulle finnas möjlighet att köra 2 gånger i veckan om jag ville. Så vart det inte, gick 2-3 veckor mellan varje körning och funderade på att byta flertalet gånger. Annars var körläraren väldigt bra, förklarade saker vettig och fanns en del humor med hela tiden.

Lundgrens är den körskola jag har hört mest gott om genom åren. Gick själv på Röjels, men hade jag tagit mitt kort idag hade jag lätt valt Lundgrens.

Lycka till med kortet :tummenupp

Ingen uppkörning i Lund. Ba så du vet :)

Kunskapsmässigt spelar det ju föga roll vart man "tränat", men psykologiskt kan det vara en fördel att köra upp i samma stad

Jag körde för Lungrens i Lund vid Mejeriet. Tog både mitt A och B kort där.
Jag tycker det var bra, de tjatar jävligt men det behövs ju många gånger.
Uppkörning sker i Malmö vilket är föga upphetsande dock. Annars kan du ju köra upp i Olofström, typ 3 trafikljus och lika många rondeller.

Jag tog mitt på Svenssons i Lund 2010. Blev lovad att det inte var klydd med körtider och att det skulle finnas möjlighet att köra 2 gånger i veckan om jag ville. Så vart det inte, gick 2-3 veckor mellan varje körning och funderade på att byta flertalet gånger. Annars var körläraren väldigt bra, förklarade saker vettig och fanns en del humor med hela tiden.

ahhhh om det tar så lång tid mellan varje körning så är det ju kasst, annars hade de bra priser

Lundgrens är den körskola jag har hört mest gott om genom åren. Gick själv på Röjels, men hade jag tagit mitt kort idag hade jag lätt valt Lundgrens.

Lycka till med kortet :tummenupp

lundghrens verkar vara det mest rekomenderade tyvärr verkar de vara dyrast också :( men men

Ingen uppkörning i Lund. Ba så du vet :)

Kunskapsmässigt spelar det ju föga roll vart man "tränat", men psykologiskt kan det vara en fördel att köra upp i samma stad

då kanske man ska köra i malmö då ... :)

Uppkörning sker i Malmö vilket är föga upphetsande dock. Annars kan du ju köra upp i Olofström, typ 3 trafikljus och lika många rondeller.

det ska tjatas ni skulle se min körlärare fö b kortet, jäääävlar vad man fick skäll hela tiden, 31 km/h på 30 väg NOOOGAAA!!! skrek han (hhehheh :) )

Last edited:

Uppkörning i Malmö är dock väldigt okomplicerad. Jag körde iaf bara runt malmö och in i nån otrafikerad förort...

+ 1 för Eriksson. Dom var grymma en gång i tiden. En bekant to sin lapp där i höstas och det gick som en dans!

Jag och mina vänner tog både bil och mc. Riktigt ärliga och rutinerade. Kan verkligen rekommendera.
Hade redan 10betalda kurser genom skolan men ingen erfarenhet på hoj sen moppetiden. Blev totalt 12 lektioner då. (75% på een parkering för att verkligen va 100på kontroll.) pröjsade drygt 2k då för 2 lektioner och lån av hoj till och från uppkörningen.

Jag och mina vänner tog både bil och mc. Riktigt ärliga och rutinerade. Kan verkligen rekommendera.
Hade redan 10betalda kurser genom skolan men ingen erfarenhet på hoj sen moppetiden. Blev totalt 12 lektioner då. (75% på een parkering för att verkligen va 100på kontroll.) pröjsade drygt 2k då för 2 lektioner och lån av hoj till och från uppkörningen.

vilken trafikskola och hur lång tid tog det? :)

Lundgrens

kan du utveckla varför ? :)

Skulle ta mitt bilkort där, och maken till oengagerad lärare har jag aldrig sett, säger inget när man gör fel, utan väntar tills man kommer tillbaka till körskolan och påtalar felet man gjorde för en timme sen, dyra är de också.

Erikssons är bättre isf, men ska du ta hojkort på en bra skola så är Svalövs trafikskola the shit, då kör du hoj i Landskrona.

Johan är grym lärare: http://www.svalovstrafikskola.se/Mc/

Låter underligt. :confused: Kör själv med den skolan och har alltid fått minst en lektion i veckan (oftast dubbel), och känns som att jag hade kunnat få fler i veckan om jag bara hade frågat. Supertrevlig personal och MC-läraren är nog den bästa personen på att lära ut saker som jag har haft äran att möta här i livet. :)

Låter underligt. :confused: Kör själv med den skolan och har alltid fått minst en lektion i veckan (oftast dubbel), och känns som att jag hade kunnat få fler i veckan om jag bara hade frågat. Supertrevlig personal och MC-läraren är nog den bästa personen på att lära ut saker som jag har haft äran att möta här i livet. :)

Sambon och jag tog samtidigt där 2010, båda hade problem med att få tider. Personalen och mc körläraren var kanon det som höll oss kvar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT