Ta Mc körkort i Lund eller Malmö

Tänkte bumpa en 3 år gammal tråd och skriva att jag slutligen tog körkort till mc, tog bara sådär 3 år efter jag startade tråden på sporthoj haha...

Jag tog det på Eriklust MC skola i Malmö där Håkan är den skönaste mc läraren som finns, är man dock en tråkig person och inte förstår ironi samt skämt bör man nog inte välja den skolan.

Första mc:n köptes igår och det blev en Yamaha FZR600 1992, hade håkan fått höra dett hade han antagligen kastat en hjälm efter mig haha...

Hur var det med tider osv? Var det svårt att hitta tider som passade dig? Hur många körlektioner tog du?

Vill också börja på¨en körskola och körde en på mårtenssons skola som jag tyckte var en katastrof. Läraren kom 5 för sent, tills man bytte och han förklarade hur man ''startar'' mc tog det 20 min innan man ens kunde börja köra. Kläderna var katastrof, fanns inte en enda handske som passade med den andre. Hjälmarna var helt utslitna och var några år gamla, för att inte prata om hojen, den hade gått över 9000 mil och lätt som fan.

Den enda som faktiskt var bra var att läraren förklarade allting skit bra, och var lugn men resten var inget vidare.

Hur var det med tider osv? Var det svårt att hitta tider som passade dig? Hur många körlektioner tog du?

Vill också börja på¨en körskola och körde en på mårtenssons skola som jag tyckte var en katastrof. Läraren kom 5 för sent, tills man bytte och han förklarade hur man ''startar'' mc tog det 20 min innan man ens kunde börja köra. Kläderna var katastrof, fanns inte en enda handske som passade med den andre. Hjälmarna var helt utslitna och var några år gamla, för att inte prata om hojen, den hade gått över 9000 mil och lätt som fan.

Den enda som faktiskt var bra var att läraren förklarade allting skit bra, och var lugn men resten var inget vidare.

Det var väll bra tider men man får boka många på en gång så gjorde jag.

Jag tog 7 lektioner ( 7 dubbel)

Tycker håkan var asbra, han kom lite sent i bland men det är sånt man får ta.

Rekomenderar att du börjar hos Håkan, han är nog den mest erfarna MC läraren i de trakterna.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...