Ta in hojen?

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Hej, vill pyssla om hojen lite innan snön är borta så man är förberedd inför plusgraderna. Hojen står nu i ett kallgarage, skulle ni ta in hojen till vardagsrummet? ( Kan kanske vara halt att ta hojen från garaget till huset mellan radhusen ) :va

Du kanske inte ska passa på att träna stoppies och slangning, men att bara flytta den, visst, inga problem! Så länge det inte är 2dm djup saltmodd du ska köra den i iofs, sånt tycker inte hojar om, det brukar kunna resultera i friskt med rost :(

ALDRIG!!! Vad är du för människa? civiliserade människor har hojen på vinterförvaring...hmpt..bara tanken.....

sa min fru alltså :huvet

Varför inte köpa ett Konvektor element för 200:- och hålla till i Garaget ?:va

Undrar du om det är ok att rulla in hojen i huset från garaget som ligger gångavstånd ifrån eller du undrar om det är smart att köra hojen en liten bit trotts att det är snö ute? :va

hehe, ne inte köra....om de e smart att bra transportera den gåendes. Snön här e hårt packad mellan husen. Gör nog ett försök...:D

Varför inte köpa ett Konvektor element för 200:- och hålla till i Garaget ?:va

En garage länga som är öppen hela vägen....hmm. Ska ju stipa fälgarna så ja vill upp i temp....

Last edited:
hehe, ne inte köra....om de e smart att bra transportera den gåendes. Snön här e hårt packad mellan husen. Gör nog ett försök...:D

Aha du menar så. Visst allt kan ju hända, men om du vill vara extra försiktig så kan det vara en idé att kanske skotta snön där du ska leda den. (samtidigt gör du en instats för din grannar också) :D
Själv hade jag inte känt mig så trygg i att leda hojen med hårt packat snö under mina sulor.

Se till bara att du har full tank så att du inte får en massa kondens i tanken när den kommer in i värmen.

Klart hojen ska in i värmen :tummenupp

Tänk bara att det är snorhalt. Körde bort husan till ett varmare ställe och skulle rulla den typ 30m i snö. Det minsta man svängde så stack antigen bak/fram hjulet eller bägge
Take it easy:P
//Chrille

Ä fasen in med hojen i värmen me dig så du kan se din käraste ägodel varje natt innan du ska nanna så du kan krama om den o ge den gonatt puss :krama

Är det minsta lutning kommer det bli jobbigt. Va minst 2, det underlättar om det börjar glida.

edit: jag har aldrig svettats så som när jag rullade 500m mellan garagen när jag köpt cbren. Fick ringa en kompis.. lutning uppför på ca 2m höjd på 30m. Det gick inte ensam, halkade inte hojjen så gjorde jag.

Last edited:
Men härräguud, hur tror du att andra ska kunna bedöma väglaget hemma i dina kvarter.:va

Men härräguud, hur tror du att andra ska kunna bedöma väglaget hemma i dina kvarter.:va

Ser väl ut samma över hela sverige??...skrev ju att de va snö på marken..

sanda sträckan innan transport?
japp...klart, men precis utanför garageporten är de inte sand...men ja väntar på hjälp av en polare....

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back