Ta hand om sina kunder.

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Ektorp
Hoj
-08 R1200GS
Jag köpte min hoj på BMW GROUP i Solna för ca 3 veckor sedan,i fredags så fick jag ett personligt brev från säljaren på BMW som för övrigt heter Mikael Carstensen (grymt trevlig kille) där han bara vill tacka för att jag valde dom som hoj leverantör.
Som lite xtra godis så skickade han med 2 biobiljetter kan tyckas vara en skit sak men något som jag som kund uppskattar.
Kan vara något för andra hojfirmor att ta efter.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
dom måste väl göra nått för att locka kunder:D skämt å sido! det är väl det lilla som gör det, :tummenupp
 
Jag fick också ett brev med biobiljetter när jag handlade där.
Och efter att haft hojen på service så får du ett tack-sms av dom.
 
Det är trevligt, fast man vet att det är något "ledningen" kommit fram till. om han nu inte personligen har betalat biljetterna ur egen ficka.

marknadsföring och nöjda kunder, jag köpte en ny bil härförleden och säljaren hörde av sig någon vecka senare och frågade om allt var ok, fint väder och så . så klart han inte kom på dett själv, men trevligt var det.

sen nu några veckor efter detta så fick jag kontakt med en tjej från koncernen och hon berättade då att detta var ett "ledningsbeslut"
men det gör inget, det finns en vilja att locka kunder numer, har jag aldrig varit med om förut.

var inte ledsna, det kunde varit en telefonsvarare som ringde upp ;)

JAg fick inga biljetter i.o.f.s jag skall klaga...
 
Last edited:
Mikael Carstensen är grymt trevlig och en riktigt hygglig prick så han skulle nog göra det där oavsett ledningsbeslut eller inte.

Kul att läsa när någon är nöjd, det är sällan sånt händer, det är mest missnöje man annars får läsa om.

/Nitrous
 
Det där är en sorts tävling säljare har finns även i bilbranchen,,,, mycket positiv för kunden.
Jag har varit med om undefär samma men du skulle vi ringa alla kunder under och efter kunden väntade på sin bil.

Bra grej
 
Jag fick låna en sproilans hoj en hel helg av dem. En dyr konjaks-muta var allt som behövdes. As-shyrre bah...
 
Grymt imponerande.
Det är så bilhandlare och andra som säljer dyra kapitalvaror ska jobba.
Jag var på studiebesök i USA hos en bilhandlare 1992, och de jobbade som BMW i Solna ungefär.

- Öppet dygnet runt, inte bara öppet när folk jobbar.
- En blomma på trappen när den nya bilen kom hem, som önskade kunden lycka till med bilen.
- En vecka efter leverans, ett kort med någon trevlig hälsning och hoppas att allt är till belåtenhet.
- Efter en månad, ett liknande kort och frågade också om man kan tänka sig att rekomendera denna handlare till vänner och bekanta.
- När bilen hämtas ut från service, ett kort från mekanikern, som hoppas att kunden är nöjd med servicen, om inte ring mig och berätta det.

Så jäkla enkelt och smart, och precis detta har tydligen BMW lyckats med i detta fall.
Hoppas de säljer massor av hojar framöver (även om det är BMW), de får ju rätt fin reklam här nu också vilket de är värda..

Bil och MC handlare har massor att utveckla vad gäller kundvård, och de som är först kommer inte att märka av den lågkonjuktur vi är inne i.
 
Kan det vara så att många mc-firmor haft det lite för lätt de senaste åren? Slappare attityd än hojverkstäder får man ju leta efter. Det var på tiden att någon höjde ribban ett snäpp. Heja BMW:tummenupp !
 
Jag kan oxå starkt rekomendera BMW MC i Solna och speciellt Mikael Carstensen .

De tar emot sina kunder utmärkt och framförallt lägger tid på att lyssna på kunden vad man är ute efter...

BMW MC i Solna :tummenupp :tummenupp :yoparty


Colossus
 
Har köpt 2 st hojar inom 2 år på samma ställe......
Kan bara säga att jag bara blivit väl bemött av herrarna på MC-avdelningen. Verkstadschefen var den som sålde hoj nr 2 till mig, vilket inte gör saken sämre när det kommer till servicedax :tummenupp
 
Visst är det marknadsföring, men det är grymt bra ändå!
Finns ju såna som vid ett köp av MC uppför sig som om man hade köpt ett paket tuggummi (typ stimorol kanske)...
Man ska ta hand om sina kunder!

OBS! Ett paket STIMOROL till salu, knappt använd. Bör ses dock. Säljes pga av husköp.
 
Jag kan oxå starkt rekomendera BMW MC i Solna och speciellt Mikael Carstensen .

De tar emot sina kunder utmärkt och framförallt lägger tid på att lyssna på kunden vad man är ute efter...

BMW MC i Solna :tummenupp :tummenupp :yoparty


Colossus


...som vi ju ska kolla in i morgon. :tummenupp
 
Rätt sjukt att man ska bli imponerad av en sådan liten sak. Det borde ju vara norm i branschen att vara trevlig och informativ mot sina kunder. Det säger tyvärr en hel del hur lågt ribban ligger hos svenska ÅF när det gäller kundbemötande och kunskap. Många säljare man träffat på inom bil -och MC är inte bättre än en nasare som säljer dammsugare. Ena veckan dammsugare, nästa vecka prenumerationer på kalsingar eller strumpor. Dom gånger man träffar en säljare som är trevlig, är kunnig inom sitt område och faktiskt kan råda en inför köp så blir man imponerad. Galet.
 
Jag har inte lika goda erfarenheter. Min växellåda rasade dagen efter 100mil service. BMW Solna ville inte bjuda på ett skit vad gäller hyrbil etc. Detta trots att jag påpekat att växellådan betet sig konstigt när jag lämnade hojen för service. Jag kommer inte handla där igen.

Mycket bättre är Bike Stop i Linköping. De bytte växellåda på rekordtid och uppdaterade mig hela tiden via e-post under processen.
 
Mikael Carstensen är inte den äldre herren i butiken, eller?

Den äldre har jag dålig erfarenhet av. Den yngre är reko.

Pga att bmw i sätra har flyttats in på ava så skulle jag, om jag skulle köpa bmw. göra det av den yngre i solna.
 
Jag har inte lika goda erfarenheter. Min växellåda rasade dagen efter 100mil service. BMW Solna ville inte bjuda på ett skit vad gäller hyrbil etc. Detta trots att jag påpekat att växellådan betet sig konstigt när jag lämnade hojen för service. Jag kommer inte handla där igen.

Mycket bättre är Bike Stop i Linköping. De bytte växellåda på rekordtid och uppdaterade mig hela tiden via e-post under processen.

Var det inte du som fick låna en K1200S från BMW Solna under tiden din var på reparation...???
 
Mikael Carstensen är inte den äldre herren i butiken, eller?

Den äldre har jag dålig erfarenhet av. Den yngre är reko.

Pga att bmw i sätra har flyttats in på ava så skulle jag, om jag skulle köpa bmw. göra det av den yngre i solna.

Den äldre tror jag heter Stefan och han, förutsatt att det är "rätt" Stefan, är ett kronmongo av rang.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top