Ta det lugnt i trappan motardförare

Jag skyller på syftningsfel i artikeln :P

"100 000 att byta ut varje skadat steg" ska vara "100 000 att byta ut alla skadade steg."

Går det på trafikförsäkringen?

"Vadå, det var ju inte skyltat att jag inte fick åka där. Tyckte det såg ut som en helt vanlig väg."

100 papp vad ska de byta till, titan eller?
100 papp kostar inte ens en ståltrappa i den storleken.

Fast det är kanske kommunalgubbar som ska byta ut stegen och då vet man ju vilken tid det tar.

tittade en gång till på bilden och läste texten ordentligt och såg då att det var över 400 steg.
tar tillbaka mitt uttalande.
Men 100000 för 400 brädbitar som tar några dagar att byta ut.

Last edited:
Jag vet inte men att byta över 450 steg på en trappa känns som de kommer ta tid ? Kanske har fel för mig.

nu vet jag ju inte om bilden som visade några trappsteg i närbild var dom värsta stegen men jag har nog fan sett sämre trappor än så.
Jag kan nästan garantera att om dom inte får skadestånd kommer stegen få se ut sådär för all framtid.

Last edited:
Ähh om jag backar på någons motorcykel så den välter och får en buckla i tanken kan dom väl bara sätta ett klistermärke över...

Jag skiter väl i hur andras grejor ser ut efter att jag har farit fram.

Eller också inser man att puckot med motorcykeln har kört sönder någon annans trappa och nu ska han betala för dom skador han har åsamkat, det är inte upp till honom HUR det ska lagas.

Han hade ju kunnat ge fan i att vara egoisktisk och köra sönder trappen.

Det var ju inte direkt ett impulsinfall han fick, han åkte ju för fan från Mölndal :gnissla

70k för att sätta ditt aluminum skydd låter väldigt överskattat
ok man ska väl inte köra där men vad som kan komma up i rättegången vad fanns de för skyltar där?

För hårt ringtryck, då kan det bli så där :D

(kunde det inte varit enklare att köra bredvid tro?)

70k för att sätta ditt aluminum skydd låter väldigt överskattat
ok man ska väl inte köra där men vad som kan komma up i rättegången vad fanns de för skyltar där?

Så det är tillåtet att köra på allt som inte är skyltat?

Då hoppas jag att du har en skylt på din motorcykel att man inte får köra på den?
`
Folk med sunt förnuft vet att det inte är tillåtet.

*/ ?>
Back