Ta död på / spä på Husa-myten

köp en husa har haft 640 i en säsong o råka av misstag prova en husa 650 o det var inget att tveka på , jag skruvar gärna nätterna långa på husan , så mycket skiljer det i effekt o kilon

ps , e det många husor här nere i skåne runt malmö lund trakten , nu börjar jo säsongen hade vart roligt att köra en runda
 
MC semester på Husa!?

Ok nu snackar vi inte jättelång touring.Men en liten tripp i Danmark typ.
Nån som kört långt på sin Husaberg, å isåfall hur funkade det. Tänker inte så mkt på bekvämlighet utan på marschfart å service. Hur mår egentligen hojen av det?

Tacksam för svar
 
Skulle inte kunna tänka mig att köra ngn form av semester på en Husa, eller rättare sagt mitt arsle skulle inte tillåta det. Sadeln är hård, riktigt hård OCH smal. Lämpar sig mkt bra för aktiv körning och uselt för transport.
Vidare gillar inte motorn höga jämna varv under lång tid.
Vet dock inte HUR illa det är att köra tex 110 i 10 mil.
Det kanske ngn annan kan svara på?

Ang ventiljustering, kolla manualen, finns på husaberg.se
 
Last edited:
Ok nu snackar vi inte jättelång touring.Men en liten tripp i Danmark typ.
Nån som kört långt på sin Husaberg, å isåfall hur funkade det. Tänker inte så mkt på bekvämlighet utan på marschfart å service. Hur mår egentligen hojen av det?

Tacksam för svar

Körde förr rally med dessa. tex Rally Loos, ca 46mil per dag, 2dagars.
Fungerade bra, byta olja och kolla ventiler på kvällen efter målgång.
Aktiv körning, inget smågasande då det är roadbook race.
Drog ca 0.4lit olja per dag. samt 1lit bensin per mil.
Sitta ner o glida- glöm det- babian arsle på 2 tim. Stå upp o gasa för fullt.
drevn 16-42, ca 160 i toppfart.

Lycka till
Thomas
 
körde förra sommaren på min 04a, från 20h till 70h som den stod på när jag sålde. Utan nått som helst problem. Bytte olja och justerade ventilerna som man skulle!
 
vettig motard

varför kan inte tillverkarna av motard göra en hoj som e lätt ser ut och känns racing men med en motor i klass med ktm 660 så man slipper pilla jämt
skulle sälja tokmycket det e vad jag e ute efter som inte meckat med hoj förut kunna köra men ha utseende och känsla av en racemotard,,.... VA E PROBLEMET LIKSOM

Körde förr rally med dessa. tex Rally Loos, ca 46mil per dag, 2dagars.
Fungerade bra, byta olja och kolla ventiler på kvällen efter målgång.
Aktiv körning, inget smågasande då det är roadbook race.
Drog ca 0.4lit olja per dag. samt 1lit bensin per mil.
Sitta ner o glida- glöm det- babian arsle på 2 tim. Stå upp o gasa för fullt.
drevn 16-42, ca 160 i toppfart.

Lycka till
Thomas
 
varför kan inte tillverkarna av motard göra en hoj som e lätt ser ut och känns racing men med en motor i klass med ktm 660 så man slipper pilla jämt
skulle sälja tokmycket det e vad jag e ute efter som inte meckat med hoj förut kunna köra men ha utseende och känsla av en racemotard,,.... VA E PROBLEMET LIKSOM
Jämför vikten mellan en 660-motor och en 525-motor så får du svaret på viktskillnaden mellan hojarna. :tummenupp
 
Jämför vikten mellan en 660-motor och en 525-motor så får du svaret på viktskillnaden mellan hojarna. :tummenupp

så det e motorn som väger så massa mer?
bygg en hoj som ser ut som 525:an med en 660 motor dom kan säkert spara in lite kilon här och där....

det hade sålt i allafall..
 
varför kan inte tillverkarna av motard göra en hoj som e lätt ser ut och känns racing men med en motor i klass med ktm 660 så man slipper pilla jämt
skulle sälja tokmycket det e vad jag e ute efter som inte meckat med hoj förut kunna köra men ha utseende och känsla av en racemotard,,.... VA E PROBLEMET LIKSOM

Amen to that, brother!

Jag fattar inte heller varför ingen tillverkare kan skicka in en motsvarande 660-motor i ett motsvarande Husa 650-chassi, vilken dröm!

660-motorn kanske väger 5-10 kg mer än Husamotorn men en 660 väger väl kring 140kg mot en Husa på 115. Då skulle ju vikten hamna mellan dessa två, kring 120-125kg.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top