Spelar ingenroll enligt han vad du har för typ av hojj. Ligger du längre sträckor på bakhjulet så får du repor i cylindern.
Buuuuuullshit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Spelar ingenroll enligt han vad du har för typ av hojj. Ligger du längre sträckor på bakhjulet så får du repor i cylindern.
Buuuuuullshit
Spidermoto skrev:Spelar ingenroll enligt han vad du har för typ av hojj. Ligger du längre sträckor på bakhjulet så får du repor i cylindern
Buuuuuullshit
Körde ganska mycket i somras och hann med 3st olje byten. 3 timmar med att mecka på en hel sommar...!
Om man lägger till detta så stämmer det; ....längre sträckor på bakhjulet Och smörjningen upphör så får du repor i cylindern.
Så länge smörjning finns så spelar det ingen som helst roll i vilken ledd motorn befinner sig. Inte med avseende på repor i cylindern iallafall.
Om man tar bort detta så stämmer det; ...längre sträckor på bakhjulet
Upphör smörjningen så får du nog repor i cylindern oavsett vilken ledd motorn befinner sig i.![]()
..jaadet är ju det jag menar :läs igen
![]()
Angående tidigare inlägg om dålig smörjning på cylindern-kolv så kan det inte vara något problem på nyare husor 04 fram. För om ni se nr6 på smörjschemat som är upplagt tidigare så är det till för kolvkylning, riktat upp mot kolven och cylindern alltså. trycksatt via pumpen. Så inte är det där det brakar på nyare husor heller![]()
Om pumpen suger luft så slutar det komma olja där också.
Det är inga stora mängder som behövs för att dränka förgasaren i motorolja. Under drift finns inga överdrivna mängder nere i "sumpen" utan är påväg runt i smörjsystemet. Det som inträffar vid hög bakhjulsåkning är att oljan som finns i toppen stänker över och in i luftburken, ivrigt påhejad av vevhuspulserna och draget av insugsluften.
Samma fenomen kan inträffa om du ligger och toppfartar för länge.
Prova att starta utan oljepåfyllningsplugg så märker du på en gång att det är allt annat än stillsamt i motorn(m.a.p. vehuspulser). Eller skit i det förresten, du blir blöt, förbannad och halva hojen är kladdig![]()
jag kör oxo med 2tolja i benzen., jag har inte byggt om vevhusventen än och jävvlar vad en husa kan ryka vitt ibland. polarn bakom såg mig knappt. hehe
Sådär köpt en husa 650 04a me akra hel.
Ska ta Död på myten med den äre tänk
Kommer blir rätt Mkt busande/slangning, 1% extra olja åker nog i tanken lite då o då.
Får se hur den mår efter sommarns bravader, blir en isärskruvning till hösten.
Då får jag själv se svart på vitt om kolv etc blir repigt.
Fan va sur ja kmr va dom den rasar![]()
Hehe har du kikat hur den ser ut nu då? lr är det nytt foder o kolv i?
O ngn myt kommer då aldrig få mig o ändra mig angående min älskling =P
är extremt nöjd me min husa så grattis på dig!
Sådär köpt en husa 650 04a me akra hel.
Ska ta Död på myten med den äre tänk
Kommer blir rätt Mkt busande/slangning, 1% extra olja åker nog i tanken lite då o då.
Får se hur den mår efter sommarns bravader, blir en isärskruvning till hösten.
Då får jag själv se svart på vitt om kolv etc blir repigt.
Fan va sur ja kmr va dom den rasar![]()
Vad ligger dom där i pris nu(läs: vad gav du för din)?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |