Ta bort turbo inför besiktning...

Krissmatic

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Kawasaki Zx750 -97 Turbo SF
Hej, jag har en turbo hoj som ska besiktas innan laglig körning.:rolleyes:

Det är en Kawa Zx750 1997.

Nu har jag plockat bort turbon, men har problem med hur ja ska koppla oljeslangarna för att få rundgång på oljan. Finns det någon i Gbg området som skulle kunna hjälpa mig med detta? Vill juh helst inte att motorn ska skära.

Sen har jag en fråga till.

Jag plockade bort ett relä för att jag trodde det var blinkers relä, vilket var fel. När jag sedan satte tillbaka relät så startade inte hojjen, det klickar bara, vet någon vad det är för relä hittar nämligen inget om det. Bifogar en bild på det.

IMAG0303.jpgIMAG0304.jpg

Olljan till turbon tappas väl bara från galleriet nånstans, så det borde väl gå o bara plugga dom i blocket utan att det påverkar nåt? (man kanske få kolla så returpumpen inte tar skada om man har en sån dock.)

Var satt reläet? Står det nåt på det?

Olljan till turbon tappas väl bara från galleriet nånstans, så det borde väl gå o bara plugga dom i blocket utan att det påverkar nåt? (man kanske få kolla så returpumpen inte tar skada om man har en sån dock.)

Oh f-n här gick d undan.:)

Det står nått nummer på det, ska kolla i garaget imorrn igen.

Gällande oljan så e d fyra slangar som hänger just nu, skulle kunna ta en bild på dem och ringa in vad som gick vart. Är änna lite gröngöling.:D

Ok, låter som det ev är kylvatten till turbon också, i morrn kommer säkert andersson eller nån o ger bättre svar än mig om turbofrågan iaf. =)
Vet du om det är nån firma som gjort turboinstallationen från början, eller är det ett hemmabygge?

Ok,låter som det ev är kylvatten till turbon också, i morrn kommer säkert andersson eller nån o ger bättre svar än mig om turbofrågan iaf. =)
Vet du om det är nån firma som gjort turboinstallationen från början, eller är det ett hemmabygge?

INgen anning faktiskt, skulle tippa på hemmabygge, annars hade det nog vart lite lättare och byta. :p. Sitter ett hemmabygt helsystem på iaf. Det blir ett helt projekt för sig att lösa innan besiktningen det med.

ja lägger upp lite bilder på hojjen och där turbon sitter.

IMAG0290.jpgIMAG0295.jpgIMAG0298.jpgIMAG0299.jpg

Ok, låter som det ev är kylvatten till turbon också, i morrn kommer säkert andersson eller nån o ger bättre svar än mig om turbofrågan iaf. =)

Ja det stämmer att det är kylvatten åxo, fick juh tappa ut det. Sitter två kyl på och ett litet oljekyl nere vid turbon.

Nu har jag tagit en bättre bild på relät, fått med det nummer som står på relät.

IMAG0313.jpg

När jag ändå håller på och frågar en massa saker här, inför besiktningen nu. Måste jag lägga in en ny styrning i styrboxen med tanke på att jag tar bort turbon? Eller kommer det fungera ändå?. Turbon ska juh på direkt efter igen.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti