Ta bort toppen på 660 -04

_dUb_XR

kapitalförstörare nr 1
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
KTM 660 -04
jag håller på att ta bort toppen på min ktm 660 -04, och nu ska jag ta bort kamdrevet. Problemet är bara att jag inte kan hitta märkning i drevet som ska vara i kant med toppen enligt http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf (sida 43). :huvet
visst gäller detta -03 men inte kan dom ha ändrat någe sådant till -04:an :kocko
jag tycker att jag lyft på kedjan så mkt som det går och kollat, för er som har kollat detta visst är märkningen bara en instansning va?

//Johan

Ser ut som ett körnslag ungefär.Har du motorn i rätt läge då,så att inte märkningen pekar neråt? Annars får du ritsa ett eget märke mot delningsplanet tex.

Busaberg skrev:
Ser ut som ett körnslag ungefär.Har du motorn i rätt läge då,så att inte märkningen pekar neråt? Annars får du ritsa ett eget märke mot delningsplanet tex.

jag hade kolven i det övre läget och jag hittade de till slut! men det ser mer ut som en "repa" eller en skada än ett körnslag, jag tyckte iaf att d var svårt att se.

_dUb_XR skrev:
jag håller på att ta bort toppen på min ktm 660 -04, och nu ska jag ta bort kamdrevet. Problemet är bara att jag inte kan hitta märkning i drevet som ska vara i kant med toppen enligt http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf (sida 43). :huvet
visst gäller detta -03 men inte kan dom ha ändrat någe sådant till -04:an :kocko
jag tycker att jag lyft på kedjan så mkt som det går och kollat, för er som har kollat detta visst är märkningen bara en instansning va?

//Johan
Märkning finns säkert, syns nog när du plockat av kedjan, som sagt gör ett eget märke för o va säker. Men vad har du nu råkat ut för? eller ska du porta?

Märk kamkedja och drev med färg när kolven står i övre dödläget och ta övre kanten på topplocket som sikte/referenspunkt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT