Ta bort toppen på 660 -04

_dUb_XR

kapitalförstörare nr 1
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
KTM 660 -04
jag håller på att ta bort toppen på min ktm 660 -04, och nu ska jag ta bort kamdrevet. Problemet är bara att jag inte kan hitta märkning i drevet som ska vara i kant med toppen enligt http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf (sida 43). :huvet
visst gäller detta -03 men inte kan dom ha ändrat någe sådant till -04:an :kocko
jag tycker att jag lyft på kedjan så mkt som det går och kollat, för er som har kollat detta visst är märkningen bara en instansning va?

//Johan

Ser ut som ett körnslag ungefär.Har du motorn i rätt läge då,så att inte märkningen pekar neråt? Annars får du ritsa ett eget märke mot delningsplanet tex.

Busaberg skrev:
Ser ut som ett körnslag ungefär.Har du motorn i rätt läge då,så att inte märkningen pekar neråt? Annars får du ritsa ett eget märke mot delningsplanet tex.

jag hade kolven i det övre läget och jag hittade de till slut! men det ser mer ut som en "repa" eller en skada än ett körnslag, jag tyckte iaf att d var svårt att se.

_dUb_XR skrev:
jag håller på att ta bort toppen på min ktm 660 -04, och nu ska jag ta bort kamdrevet. Problemet är bara att jag inte kan hitta märkning i drevet som ska vara i kant med toppen enligt http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf (sida 43). :huvet
visst gäller detta -03 men inte kan dom ha ändrat någe sådant till -04:an :kocko
jag tycker att jag lyft på kedjan så mkt som det går och kollat, för er som har kollat detta visst är märkningen bara en instansning va?

//Johan
Märkning finns säkert, syns nog när du plockat av kedjan, som sagt gör ett eget märke för o va säker. Men vad har du nu råkat ut för? eller ska du porta?

Märk kamkedja och drev med färg när kolven står i övre dödläget och ta övre kanten på topplocket som sikte/referenspunkt.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger